Spopad titanov in skrb, da se bo boj končal z nesrečo

Avtomoto 7. Dec 202110:30 > 10:48 3 komentarji
Šefa ekip Mercedes in Red Bull, Toto Wolff in Christian Horner. Foto: Guliverimage

Le še pet dni nas loči od dokončnega odgovora, kdo bo zmagovalec 72. sezone formule ena. Kot je praksa že več let, bo tudi letos zadnjo dirko gostil Abu Dabi. To bo zaključni dvoboj Maxa Verstappna proti Lewisu Hamiltonu, Red Bulla proti Mercedesu in bitka egov Christiana Hornerja proti Totu Wolffu. Britanec in Nizozemec sta pred sklepnim dejanjem povsem izenačena, slavil bo torej tisti, ki bo dirko končal višje. V primeru, da bi oba končala brez točk, je zaradi večjega števila zmag v letošnji sezoni v boljšem položaju Verstappen.

Formula ena ni bila nikdar le obračun med dirkači, temveč vsaj enakovreden delež drame nastaja tudi ob stezah. Že od nekdaj so namreč del najelitnejšega razreda motošporta tudi politične igrice, brez dvoma pa najaktivnejša predstavnika “vlade in opozicije” hkrati Toto Wolff in Christian Horner, šefa vodilnih ekip.

Že vso sezono si Red Bull in Mercedes nagajata z raznoraznimi prijavami komisarjem tekmovanja za sporne dele dirkalnikov. Tako je bilo veliko črnila prelitega med dirkaškim koncem tedna v Braziliji, ko je bil Lewis Hamilton na kvalifikacijah diskvalificiran zaradi ilegalnega zadnjega krilca. Mercedes je odgovoril s prijavo Maxa Verstappna zaradi dotikanja njihovega dirkalnika v parc fermeju.

Nemci so se takrat odzvali tudi z zapisom na Twitterju, da bodo zmage raje lovili na stezi kot za zeleno mizo, a že dan pozneje požrli besedo, ko so po dirki podali prijavo zaradi manevra Verstappna, ki je pri branjenju položaja Hamiltona izrinil s steze.

Verstappen proti Hamiltonu na VN Brazilije:

Takšen “pingpong” med moštvoma traja že praktično vso sezono. Nič drugače ni bilo na VN Savdske Arabije, kjer sta Wolf in Horner incident v 37. krogu dirke, ko sta Hamilton in Verstappen trčila na stezi, videla povsem različno.

Horner s prstom kaže na Hamiltona

Verstappen je najprej z nevarnim manevrom Hamiltona izrinil s steze in tako odbil njegov napad za vodstvo, a so mu komisarji zabičali, da je z nepravilno potezo pridobil prednost in mora dirkača Mercedesa spustiti predse. To je storil taktično pred zaznavno črto za DRS in hkrati še nepričakovano in sunkovito zavrl, kar je povzročilo, da je Britanec trčil v Nizozemca. Skoraj čudežno sta oba lahko neovirano nadaljevala z dirko.

Srečen Hamilton in razočaran Verstappen. Foto: REUTERS/Hamad I Mohammed via Guliverimage

Prav tako srborit kot je bil dvoboj na stezi, je bil že med dirko in tudi po njej tudi med Wolffom in Hornerjem.

“Poglejte si Lewisa v zadnjem zavoju, kako je Maxa potisnil na enak način. Vsak, ki je kdaj vozik gokart se zaveda, da je to dirkanje na nož. Tako so ti dirkači vozili že kot otroci, Lewis pa daje prav toliko kot prejema. Zelo je iznajdljiv, kako to počne. Če si ne želite, da bi dirkači zapeljali s steze, pa postavite tja pesek,” se je na vprašanje glede Verstappnovega branjenja položaja odzval Horner in s prtom pokazal na Hamiltona, ki ima po mnenju šefa Red Bulla v zadnjem obdobju tudi precej sreče.

Verstappen potisne Hamiltona s steze na VN Savdske Arabije:

Da je prišlo do trka ima zasluge tudi neodločna Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA). Pravila, ki določajo, kako mora dirkač spustiti drugega predse, so premalo definirana in omogočajo izkoriščanje.

Tudi nepričakovano zaviranje na ravnini v pravilniku ni omenjeno, a so na podlagi telemetrije komisarji kljub temu krivdo naložili na Nizozemca. Ugotovili so, da je na zavoro pritisnil z 69 bari, kar je povzročilo zaviranje z 2,4-kratnikom gravitacijske sile.

Hamilton trči v zadek Verstappna:

“Ne vem, kaj je počel Lewis, a Max mu je poskušal prepustiti mesto, kot mu je naročilo vodstvo tekmovanja. Morda ga Lewis ni želel prehiteti pred DRS cono, zelo nenavadno je, da je zapeljal naravnost v zadek Maxa,” je krivdo za nesrečo Horner hitro prevalil na Hamiltona.

Wolff se boji nesreče v Abu Dabiju

Wolff, ki je v garaži po trku jezno zalučal svoje slušalke, se ob ob zadnjem incidentu spomnil na dogodek iz Brazilije. “Že takrat smo postavili presedan, da nesreča ni bila dodatno preiskovana. Boj za naslov bi se lahko grdo končal. Hitrejši dirkalnih s hitrejšim voznikom bi moral osvojiti naslov, ne pa s trki in izleti s steze,” je dejal Avstrijec.

Poziranje po zmagi na VN Savdske Arabije. Foto: Guliver image.

Boj za naslov, kakršnega nismo videli že zelo dolgo, je pokazal tudi to, kako zelo formula ena pogreša Charlieja Whitinga, meni Horner. Dolgoletni varnostni delegat je v kravano formule ena vnašal mirnosti in predvsem znal odreagirati v najtežjih trenutkih.

“Vsaka odločitev gre proti nam, tako je bilo tudi v Dohi pred dvema tednoma. V nedeljo smo videli dva incidenta, težko je komisarjem,” je nadaljeval Horner, ki je hitro pozabil na “pomoč” s prvo rdečo zastavo, zaradi katere je Max na VN Savdske Arabije sploh uspel prevzeti vodstvo.

Ne glede na vse dogodke in napete živce Wolff verjame, da si bosta moštvi na zadnji dirki sezone izkazali spoštovanje: “Čustva so zelo, zelo močna. A med obema je veliko spoštovanje. Če bomo na zadnji dirki videli čist boj za naslov prvaka, potem bomo lahko sezono označili za odlično.”

Velika nagrada Abu Dabija, spored:

Vso dogajanje si v prenosu poglejte na programih Sportkluba.

Petek, 10. december:
10.30 Prvi trening
14.00 Drugi trening

Sobota, 11. december:
11.00 Tretji trening
14.00 Kvalifikacije

Nedelja, 12. december:
14.00 VN Abu Dabija

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje