Nemški dirkač formule ena Sebastian Vettel, ki je v letih 2010-2013 štirikrat zapored postal svetovni prvak, je sporočil novico, da se po koncu sezone poslavlja od kraljice motošporta.
“V zadnjih 15 letih sem imel privilegij delati s številnimi fantastičnimi ljudmi v F1. Preveč jih je, da bi jih lahko vse omenil in naštel. Zadnji dve leti sem nastopal kot dirkač Aston Martina, in čeprav naši rezultati niso, kot smo upali, mi je jasno, da mora ta ekipa v naslednjih letih vztrajati na tem najvišjem nivoju. Upal, da bo moje delo koristilo razvoju, da se bo v prihodnosti borilo za zmage. Na zadnjih 10 dirkah bom jasno dal vse od sebe,” je odločitev sprva pojasnil Sebastian Vettel.
“Odločitev, da se upokojim, je bila zelo zahtevna. O njej sem dolgo časa premišljeval. A ob koncu sezone si želim vzeti nekaj časa za premislek in se odločiti, na kaj se osredotočiti v prihodnosti. Jasno, da si kot oče želim preživeti več časa z mojo družino. A danes ne gre za to, da vam pravim nasvidenje. Raje vam rečem hvala – vsem, sploh pa navijačem, brez katerih ta šport ne more obstajati.”
Najnovejšo novico je Vettel, sicer do danes dirkač brez družbenih omrežij, sporočil na novoustvarjenem instagram profilu.
V formuli ena je danes 35-letni Heppenheimčan prvo priložnost dobil na VN ZDA v Indianapolisu 2007, ko je v bolidu BMW Sauberja zamenjal poškodovanega Roberta Kubico. Nemec je že na debiju navdušil, saj se dirko začel s sedmega startnega položaja, končal pa jo je le mesto nižje in že na krstni preizkušnji osvojil točko za svetovno prvenstvo.
Vettel je sicer dirkaški otrok Red Bulla in v Milton Keynesu so njegov preboj zelo hitro opazili. Za sezono 2008 so mu priložnost ponudili v sestrskem Toro Rossu, kar se jim je še v istem letu obrestovalo. Na VN Italije v Monzi, kjer je cel konec tedna močno deževalo, je Sebastian že na sobotnih kvalifikacij presenetil celotno karavano in osvojil najboljši startni položaj. Odlično vožnjo v dežju je prikazal tudi naslednji dan in v težkih razmerah postal zmagovalec dirke. Kot najmlajši v zgodovini tega športa pri 21 letih in 74 dneh.
Een Grand Prix rijden zoals alleen de allergrootsten dat kunnen. De eerste zege van Sebastian Vettel in 2008. #F1 #ItalianGP #Monza pic.twitter.com/wO1PPxuBQn
— Patrick Moeke (@PatrickMoeke) September 3, 2020
Leta 2009 so se močno spremenila tehnična pravila, Vettel pa je znova menjal moštvo. Priložnost so mu ponudili pri glavnem moštvu Red Bulla, kar se jim je v prihodnosti še bogato obrestovalo. Leta 2009 je sicer svetovni prvak po zaslugi odličnega začetka sezone postal Jenson Button (BrawnGP), a v drugem delu leta se je tehtnica že prevesila na stran rdečih bikov.
Vettel je postal podprvak, vse to pa je napovedalo neverjetno dominacijo v naslednjih letih. V letih 2010, 2011, 2012 in 2013 je postal štirikratni svetovni prvak. Če se je v letu 2010 in 2012 za krono moral boriti vse do konca, pa je v letu 2013 močno prevladoval in zmagal na zadnjih devetih dirkah sezone! Zdelo se je, da je na poti, da kmalu ujame svojega rojaka in idola Michaela Schumacherja (sedem naslovov).
A so vmes znova posegle spremembe pravil. Začela se je doba turbohibridnih motorjev, kar je pomenilo začetek prevlade Mercedesa. Vettel se v letu 2014 v kokpitu Red Bulla ob hitrem Danielu Ricciardu (ki je zamenjal Marka Webbra) ni preveč znašel in leto zatem je zamenjal moštvo. Izpolnil je otroške sanje in se preselil k Ferrariju.
Za italijanski ponos je dirkal kar šest sezon, a cilja, ki si ga je zastavil ob selitvi v Maranello, ni uspel izpolniti. Dirkaškega naslova ob prevladi Lewisa Hamiltona ni uspel vrniti v Maranello, dvakrat je v SP zaostal le za Britancem (2017, 2018). Pred zaključkom sezone 2020 je odjeknila vest, da se od Ferrarija poslavlja in se bo preizkusil v Aston Martinu, od rdečih pa se je poslovil s čustveno zmago v Singapurju.
#OnThisDay in 2019 🗓
— Formula 1 (@F1) September 22, 2021
Sebastian Vettel stormed to victory on the streets of Singapore 🙌
Taking his and @ScuderiaFerrari's last win in recent times 👀#F1 pic.twitter.com/JAPOnhgdTR
Tudi z britanskim moštvom je imel visokoleteče načrte, a moštvo pod vodstvom kanadskega bogataša Lawrenca Strolla mu ni uspelo zagotoviti konkurenčnega bolida. Večino zadnjih dveh sezon se bolj kot ne bori za uvrstitev med prvo deseterico in točke, presežek pa mu je uspel na VN Turčije 2020, ko je zasedel tretje mesto in lani na Madžarskem, kjer pa je bil po drugem mestu diskvalificiran zaradi premalo goriva v dirkalniku.
Vettel, ki je v zadnjih letih postal tudi zelo glasen pri podpiranju drugačnosti in raznolikosti formule ena, se tako od kraljice motošporta poslavlja z neverjetno kariero. Štirje naslovi svetovnega prvaka, 53 zmag na 289 dirkah (300. bo dočakal prav na zadnji dirki letošnje sezone v Abu Dabiju), 122 stopničk, 57 pole positionov, 38 najhitrejših krogov … Številke, ki ga uvrščajo v krog najboljših v zgodovini F1. A ljubitelji tega športa si ga bodo zapomnili predvsem po prijaznosti, dostopnosti ob stezi in brekompromisnosti na njej.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje