Velika izenačenost le zatišje pred nevihto

Avtomoto 8. Mar 20255:00 1 komentar
Lewis Hamilton Ferrari
Foto: Profimedia

Čez teden bodo ob takem času v Melbournu v Avstraliji že hrumeli dirkalniki formule ena, s čimer se bo tudi uradno začela jubilejna 75. sezona kraljice motošporta. Zakaj lahko pričakujemo eno najbolj izenačenih v zgodovini in zakaj štirikratni zaporedni svetovni prvak v letu 2025 ni prvi favorit?

Odštevanja je praktično konec, čez manj kot teden dni se bo v deželi tam spodaj začela nova sezona formule ena. Prvič po letu 2019 bo čast uvodne dirke znova pripadla Avstraliji, tako da bodo morali evropski ljubitelji tega motošporta vstati že zelo zgodaj, da bodo v živo pospremili prve dvoboje v letu 2025.

Teh gre, vsaj glede na zaključek lanskega leta in tudi predsezonskih testiranj, pričakovati kar nekaj. Pred nami je pravzaprav sezona minimalnih regulacijskih sprememb, tudi z vidika koledarja ne bo nič novega. Je pa do velikih premikov prišlo med dirkači in moštvi, zato je nestrpnost pred avstralskim začetkom še toliko večja. A gremo lepo po vrsti.

Leto 2025 z vidika tehničnih, aerodinamičnih in motornih pravil ne prinaša skorajda nič novega. Seveda so tu manjši popravki, toda ti ne bodo odločilni v boju za dirkaški in konstruktorski naslov. Pri vsem tem pa gre za veliko zatišje pred nevihto, saj bodo morala moštva vzporedno z nadgradnjami letošnjih bolidov skrbeti še za razvoj novih, povsem drugačnih v sezoni 2026.

Lando Norris
McLaren brani naslov konstruktorskih prvakov. Foto: Profimedia

Evolucija, naslednje leto pa “potres”

Letos bomo tako zadnjič v akciji videli enako strukturo pogonskega sklopa, kot jo poznamo že od velikih motornih sprememb leta 2014, ko so bili uvedeni hibridni motorji. V prihodnji sezoni bo eden od ključnih delov MGU-H (motor generator unit-heat oziroma enota motorja, ki pridobiva energijo iz izpušnih plinov in jo prenaša/shranjuje kot elektriko) romal v pozabo, veliko večjo vlogo bo imel MGU-K (motor generator unit-kinetic oziroma enota motorja, ki obnavlja in shranjuje energijo, proizvedeno med zaviranjem, in jo pretvarja v elektriko.

To bo tudi leto z zadnjimi generacijami dirkalnikov s poudarjenim talnim učinkom, ki so se na steze F1 vrnili v letu 2022. Pred predstavitvijo aktivne aerodinamike in premikajočih se krilc v sezoni 2026 pa bo svoje zadnje leto doživel tudi DRS (drag reduction system), ki je vse od leta 2011 predstavljal pomembno ali pa kar ključno pomagalo pri prehitevanjih.

Max Verstappen
Bo imel Verstappen dovolj hiter dirkalnik za napad na peti svetovni naslov? Foto: Profimedia

Toda kot že omenjeno, vse opisano nas čaka v naslednji sezoni. V letošnji pa so dirkalniki le evolucija lanskih, kar so – tako po izgledu kot razmerju med moštvi – potrdila tudi tridnevna predsezonska testiranja v Bahrajnu.

24 priložnosti

Le nekaj premikov in lepotnih popravkov v primerjavi s sezono 2024 je doživel tudi koledar dirk. Tudi letos je na njem 24 istih dirk kot lani. Glavna sprememba je začetek v Avstraliji namesto v Bahrajnu oziroma zamik kar celotnega arabskega dvojčka (skupaj s Savdsko Arabijo) še za kitajsko-japonsko dvojico.

Melbourne Park, VN Avstralije
Po šestih letih bo uvod spet v deželi tam spodaj. Foto: Profimedia

V začetku maja sledi prvi obisk ZDA (Miami), nato pa klasičen evropski del z vmesnim izletom v Kanado in štiritedenskimi poletnimi počitnicami v avgustu. Po tistem sledi nova pot v Azijo (Azerbajdžan in Singpaur), pa naporen mesec s štirimi dirkami v obeh Amerikah ter zdaj že tradicionalni zaključek v Katarju in Abu Dabiju.

Vse skupaj se bo sicer začelo dva tedna pozneje kot lani (16. marca v Melbournu), zaključek pa bo slabih devet mesecev na otočku Jas na Bližnjem vzhodu. Spet bo na sporedu šest sprinterskih koncev tedna: ob Kitajski, Miamiju, Austinu, Braziliji in Katarju bo to priložnost zdaj dočakala še Belgija (namesto Avstrije).

Če je torej s številnih vidikov pred nami sezona, zelo podobna lanski, pa tega nikakor ne moremo trditi v smislu dirkaških zasedb. Le dve moštvi – konstruktorski prvak McLaren in Aston Martin – sta obdržala enako dvojico voznikov, pri ostalih pa je prišlo do velikih sprememb.

Šest novincev in najuspešnejši dirkač v rdečem

Za plaz prestopov je že februarja lani poskrbel Lewis Hamilton, ki se je iz Mercedesa preselil k Ferrariju. Tam je zamenjal Carlosa Sainza, ki je nov dom našel pri Williamsu, namesto sedemkratnega svetovnega prvaka pa je v srebrne puščice sedel Andrea Kimi Antonelli, eden od kar šestih novincev.

Sainz je pri Williamsu nadomestil Franca Colapinta, ki bo pri Alpinu zaenkrat le rezervni voznik. Prvo ekipo edinega francoskega moštva, ki se bo po koncu sezone poslovil od Renaultovih motorjev, bosta sestavljala Pierre Gasly in Jack Doohan. Esteban Ocon se je preselil k Haasu, kjer bo ob njem nastopal Oliver Bearman. Kevin Magnussen se je od kraljice motošporta poslovil, Nico Hülkenberg pa bo po novem nastopal za Kick Sauber, kjer bo ob njem dirkal še Brazilec Gabriel Bortoleto. Dozdajšnja voznika bodočega Audija Valtteri Bottas in Džov Guanyu sta ostala brez stalnega sedeža, Finec se je v v vlogi tretjega voznika vrnil k Mercedesu.

Andrea Antonelli
Eden od šestih novincev, Andrea Antonelli, bo zamenjal Hamiltona pri Mercedesu. Foto: Profimedia

Za zadnji spremembi pa so poskrbeli še rdeči biki. Čeprav je imel Sergio Perez z Red Bullom sklenjeno pogodbo še za eno leto, ga je po nizu neprepričljivih predstav zamenjal Liam Lawson. Novozelandec je – v nasprotju s pričakovanji – napredoval iz ekipe Racing Bulls, v kateri je ostal Juki Cunoda, ob boku katerega se bo skušal izkazati še Francoz Isack Hadjar.

Končno Ferrarijevo leto? Kaj pa Verstappen?

In kaj si lahko obetamo? Po edinih predsezonskih testiranjih se zdi, da bo tudi v začetku novega leta McLaren tisti, ki ga bo treba premagati. Glede na simulacije dirk naj bi moštvenim prvakom iz Wokinga sledil Ferrari, ki je skupaj z vsem svetom v velikem pričakovanju debija Hamiltona v rdečem. Tudi šef poskočnega konjička Frederic Vasseur je po prikazanem optimističen, da bi se lahko rdeči resno vmešali v boj za vrh v obeh seštevkih, kjer na zmagi čakajo že od leta 2007 oziroma 2008.

Več težav od želja, kar so priznali tudi sami, so imeli pri Red Bullu. Maxa Verstappna na poti do petega naslova med dirkači čaka zelo težka pot, česar Nizozemec ni olepševal. Rdeči biki so le za las hitrejši od Mercedesa, ki začenja novo poglavje brez sedemkratnega svetovnega prvaka.

Simulacija hitrosti na dirki: 

Foto: formula1.com

Velik korak naprej so naredili pri Williamsu, ki želi v letu pred velikimi spremembami postati vodilna ekipa sredine, modrim iz Groova naj bi bila blizu še Racing Bulls in Haas. Na začelju pa gre znova pričakovati Alpine in Sauber, ki se jima je v lovu za boljšimi časi – z začetkom marca je začel delovati inženir Adrian Newey – pridružil še Aston Martin.

Vse dogajanje s vseh 24 dirk, vključno s prostimi treningi, kvalifikacijami, sprinti in jasno nedeljskimi dirkami si tudi v tej sezoni oglejte na programih Sportkluba! Začnemo že prihodnji petek!

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje