Red Bull vrača udarec, Verstappen v zaključku do zmage

Avtomoto 27. Mar 202218:56 > 23:32 1 komentar
Foto: REUTERS/Hamad I Mohammed

Max Verstappen je veliki zmagovalec druge letošnje dirke za Veliko nagrado Savdske Arabije. Dolgo časa je kazalo, da se bo zmage ponovno veselil Charles Leclerc, toda v zaključku je aktualni svetovni prvak našel ritem in v napetem dvoboju uspel streti Ferrari. Monačan je tako končal na drugem mestu, Carlos Sainz pa je bil tretji.

Max Verstappen je preprečil novo zmagoslavje Ferrarija, pa čeprav je Nizozemec dirko začel šele s četrtega startnega mesta. V samem zaključku dirke sta s Charlesom Leclercom uprizorila izjemen boj za zmago, Monačan se je na koncu moral zadovoljiti z drugim mestom, najhitrejšim krogom na dirki, izglasovan pa je bil tudi za voznika dneva.

Dirka v samem začetku ni poskrbela za veliko drame. Na začetku je Verstappen prehitel Sainza na tretjem mestu, Perez pa je imel na prvem mestu udobno prednost. Za prehitevanja sta skrbela moštvena kolega pri Alpinu (Alonso in Ocon), ki sta se kar nekajkrat izmenjala na šestem mestu. Kasneje sta jih ujela še Bottas in Magnussen, tako so se za šesto mesto borili kar štirje.

Nato je sledilo kar nekaj taktičnih potez. Sprva so Leclerca pri Ferrariju klicali v bokse, toda Monačan je ostal na stezi, vodilni Perez pa je kot odgovor zapeljal na menjavo pnevmatik. Sledilo je trčenje Latifija, na stezo je zapeljal tudi varnostni avto, v vodstvu se je znašel Leclerc, največ pa je s tem izgubil Mehičan, ki je padel na četrto mesto.

V vodstvu so ostali v alternirajočem vrstnem redu Ferrari in Red Bull, v ozadju pa sta sledila odstopa Alonsa in Ricciarda. Za nekaj časa so bili zaprti boksi, saj sta oba dirkalnika obstala na uvozu. S tem je največ izgubil Lewis Hamilton.

Foto: Guliverimage

Sledilo je zatišje pred zaključnim vrhuncem. Verstappen je popolnoma ujel Leclerca in začel se je boj za zmago. Zadnjih osem krogov je tako potekal boj med Nizozemcev in Monačanom. Sprva sta se v vodstvu nekajkrat zamenjala, v 47. krogu pa je aktualni svetovni prvak še enkrat prehitel Ferrarijevega voznika, kar se je izkazalo za odločilno prehitevanje.

Za Ferrari so bile to še druge zaporedne dvojne stopničke, Verstappen pa je z zmago prišel do pomembnih točk v boju za ubranitev naslova prvaka. Zmagovalec včerajšnjih kvalifikacij Perez je končal na četrtem mestu. George Russell je bil peti, Ocon šesti, Norris sedmi, Gasly osmi. Prvo deseterico pa zaokrožujeta Magnussen in Hamilton.

Max Verstappen: “Dobra dirka, trdo smo se borili. Morali smo igrati dolgo igro, saj so se pnevmatike precej hitro obrabljale. Ni bilo lahko, a na koncu mi je uspelo priti naprej – res sem vesel, da sem končno začel sezono.”

Charles Leclerc: “Danes je nekoliko zmanjkalo, ampak, o moj bog, res sem užival v tej dirki! Bila je težka, a poštena, vsaka dirka bi morala biti takšna. Smo na ulični stezi, pritiskali smo tako, kot sem še redko kdaj, zato je spoštovanje prisotno, vendar sem tudi malo razočaran.”

Carlos Sainz: “Mislim, da je imel (Perez, op. p) smolo z varnostnim avtomobilom, a pravila so pravila. Potem je bilo vse odvisno od tega, kako obdržati tretje mesto. Zame je bila ta dirka napredek glede na Bahrajn, našel sem več ritma z avtomobilom, še vedno moram najti nekaj desetink, vendar mi bo uspelo.”

Uvod brez drame

Na startu se je zvrstilo 18 dirkalnikov, Sergio Perez je prvič zasedel “pole position” pred Charlesom Leclercom, Carlos Sainz (pred dirko je bilo treba zamenjati električni del v njegovem dirkalniku, domnevno je šlo za napeljavo) in Max Verstappen sta si delila drugo vrsto, Esteban Ocon pa je iz tretje vrste začel ob Georgeu Russllu.

Zaradi pomanjkanja dolgih treningov med vikendom je Scuderia dirkala na neznanem območju. Kevin Magnussen (10. startno mesto), Lewis Hamilton (15.) in Nico Hulkenberg (17.) so bili edini trije vozniki, ki so začeli na trdih pnevmatikah, preostali pa na srednji trdoti

Ob 20. uri po lokalnem času so se prižgale luči in začel se je drugi krog dvoboja med Red Bullom in Ferrarijem. Perez je dobro začel in ostal pred Leclercom, Verstappen je iz drugega zavoja pripeljal pred Sainza na tretjem mestu, medtem ko je Ocon do zadnjega zavoja v tretjem krogu držal Russella za seboj.

V nadaljevanju je Kevin Magnussen ugnal Pierra Gaslyja na devetem mestu, ki je nato izgubil še eno mesto, prehitel ga je Lando Norris, Zhou Guanyu pa je padel na 17. mesto pred zadnjega Nicholasa Latifija, Lewis Hamilton pa je napredoval na 14. mesto – vendar se je pritoževal zaradi “pomanjkanja oprijema” nad svojimi pnevmatikami. Ocon je imel na glavni ravnini težak trenutek, ko je na začetku petega kroga svojega moštvenega kolega Fernanda Alonsa skoraj potisnil v ogrado.

To je med moštvenima kolegoma sprožilo boj za šesto mesto. Alonso je želel priti mimo, medtem ko je zmagovalec Velike nagrade Madžarske 2021 ostal pred Špancem vse do začetka 7. kroga, ko je končno popustil. Ocon se je vrnil na začetku osmega kroga, prehitel Alonsa zunaj steze in mu vrnil mesto – Valtteri Bottas in Kevin Magnussen sta se tako lahko pridružila, tako je potekal četveroboj za šesto mesto.

Sainz je medtem začel izgubljati stik z vodilno trojico, Perez je začel nabirati prednost v vodstvu, Verstappen pa je ostal na tretjem mestu. Začeli so se tudi prvi postanki v boksih.

Start dirke:

Varnostni avto pokvaril načrte Perezu

Kljub pozivu Ferrarija je Red Bull v 16. krogu prvi poklical Pereza v bokse, kjer je zamenjal srednje pnevmatike s trdimi, Mehičan pa je se je na stezo vrnil na petem mestu. Sreča ni bila na Perezovi strani, saj je Nicholas Latifi na 18. mestu iz zadnjega ovinka trčil v ogrado, na stezo je zapeljal varnostni avto, kar so najbolj izkoristili Leclerc, Verstappen in Sainz.

Hamilton je vztrajno napredoval, v 10. krogu je prehitel Strolla in nato še Norrisa na enajstem mestu, naslednji je bil Gasly. Sedemkratni svetovni prvak med varnostnim vozilom ni zapeljal v boks, kar ga je pripeljalo na sedmo mesto za Magnussnom (ki prav tako ni želel zapeljati v bokse).

V 21. krogu je Leclerc z varnostnim vozilom zapeljal iz zadnjega ovinka in nato pobegnil Verstappnu, medtem ko je Perez prepustil tretje mesto Sainzu, da bi se izognil kazni, saj je Mehičan med virtualnim varnostnim avtom nedovoljeno prehitel Sainza, ki je zapuščal bokse.

Prvi postanki in trčenje Latifija:

Hamilton je na začetku 24. kroga v zadnjem ovinku skušal prehiteti Magnussna, vendar je voznik Haasa s pomočjo DRS-a zlahka prehitel Hamiltona nazaj. Britanec naslednjič ni naredil iste napake, saj ga tokrat Danec ni uspel prehiteti takoj nazaj.

V ospredju ni prišlo sprememb. Vodil je Leclerc, Verstappen pa je ohranjal zaostanek dobre sekunde za Monačanom. Sledila sta Sainz in Perez.

Magnussen v 35. krogu še vedno ni zapeljal v bokse, zato ga je Alonso prehitel na 7. mestu, vendar je kmalu po tem prehitevanju Španec zaključil z dirko. “Ni moči,” je sporočil svojim mehanikom, medtem ko se je na armaturni plošči pojavilo navodilo naj ohladi avto.

Takoj po Alonsovi težavi je bil na vrsti Ricciardo, ki se je ustavil tik pred vhodom v bokse, nato pa so v bokse odpeljali še Bottasa, ki je imel težave z dirkalnikom Alfa Romeo. Posledično je virutalni varnostni avto Norrisa in Gaslyja potisnil med najboljših 10, v bokse pa sta odšla tudi Magnussen in Hulkenberg. Tudi Hamiltona so poklicali v bokse, vendar je bil klic prepozen; Alonso je zahteval zaprtje boksov, saj se je tudi on ustavil na vhodu.

Težave Alonsa in Ricciarda:

Verstappen in Leclerc v boju za zmago

Verstappen se je po virutalnem varnostnem avtu povsem približal vodilnemu Leclercu. Nizozemec se je v 41. krogu približal Leclercu na sekundo, na ravnini pa prevzel vodstvo. Toda Leclerc je vrnil udarec, s pomočjo DRS-a zapeljal pred aktualnega prvaka in zadržal vodstvo na dirki – par je nadaljeval bitko iz Bahrajna.

V 43. krogu je Verstappen z DRS ponovno poskušal prevzeti vodstvo, vendar ga je tokrat Ferrarijev voznik zaprl. Prvak je bil prepričan, da je Leclerc iz tega ovinka prečkal črto za vstop v bokse, vendar je po radiu hitro dobil ukaz, naj se umiri. Leclerc je bil do zdaj v primerjavi z Verstappnom zelo dober. Za njim se je Perez bližal Sainzu.

Sledilo je kratko zatišje in na začetku 47. kroga, Verstappen je poskrbel, da je v dosegu DRS-a, tokrat je Nizozemec prehitel Leclerca, ta pa ni več našel pravega odgovora.

Odločilno prehitevanje:

Seštevek dirkačev (2/23)

1. Charles Leclerc (Ferrari) 45 točk

2. Carlos Sainz (Ferrari) 33

3. Max Verstappen (Red Bull) 25

4. George Russell (Mercedes) 22

5. Lewis Hamilton (Mercedes) 16

6. Esteban Ocon (Alpine) 14

7. Sergio Perez (Red Bull) 12

8. Kevin Magnussen (Haas) 12

9. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 8

10. Lando Norris (McLaren) 6

11. Pierre Gasly (AlphaTauri) 4

12. Juki Cunoda (AlphaTauri) 4

13. Fernando Alonso (Alpine) 2

14. Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 1

Seštevek konstruktorjev (2/23)

1. Ferrari 78

2. Mercedes 38

3. Red Bull 37

4. Alpine 16

5. Haas 12

6. Alfa Romeo 9

7. AlphaTauri 8

8. McLaren 6

VN Savdske Arabije (50 krogov)

Konec dirke! Verstappen zmagal v Savdski Arabiji dobre pol sekunde pred Leclercom. Sainz je bil tretji, Perez pa nesrečno četrti. Russell je peti, Ocon je prehitel Norrisa in je šesti, Gasly je osmi, Magnussen in Hamilton pa zaključujeta prvo deseterico.

Krog 50/50: Leclerc je v zadnjem ovinku preveč zadaj – Ferrarijev dirkač ne bo zmagal dvakrat zapored.

Krog 47/50: Verstappen spet vodi! Tokrat se zdi da bo Nizozemec ostal spredaj, vsaj zaenkrat. Oosnetki kažejo, da je Leclerc v zadnjem ovinku nekoliko izgubil nadzor nad zadnjim delom vozila. Red Bull je v zadnjem sektorju izjemno hiter.

Krog 45/50: Leclerc je v prvem sektorju v vodstv – vendar le v prvi polovici kroga, saj je Red Bull oživel v drugem delu kroga. Verstappen še vedno ostaja blizu.

Krog 43/50: Tik pred zadnjim zavojem je Nizozemec s pomočjo DRS-a prehitel Leclerca zapelje mimo. Toda Monačan se ga drži in na ravnini v 43. krogu uporabi DRS ter posledično nazaj v vodstvo.

Krog 42/50: Verstappen je popolnoma ujel Leclerca. Obeta se napet boj za zmago.

Krog 38/50: Redki prizori, dva avta sta obstala na uvozu v bokse. Vstop v bokse je bil zaprt, vendar je nekaj voznikov še ujelo menjavo gum. Hamilton ni uspel priti, tako da sedaj nekoliko izgublja v teh trenutkih.

Krog 37/50: Bottas se je po postanku vrnil na 15. mesto, medtem ko Alonso še naprej počasi vozi v bokse, zaradi česar ni bilo varnostnega avtomobila. Težave ima tudi Ricciardo.

Krog 30/50: Bottas je trenutno edini voznik v prvi deseterici, ki lahko uporabi DRS, saj poskuša prehiteti Alonsa na osmem mestu. Vsi vozniki trenutno vozijo na pnevmatikah s trdo zmesjo, tako da je prišlo do kratkega predaha, preden se dirka prevesi v zaključno fazo.

Krog 24/50: Hamilton je prehitela Magnussna, vendar ima Danec DRS in se kasneje v krogu prebije nazaj mimo Mercedesa. Igra med njima se nadaljuje, sta na isti strategiji.

Krog 23/50: Leclerc je postavil nov najhitrejši krog. Pred Verstappnom ima 1,4 sekunde prednosti, zato je zunaj DRS-a, Sainz pa za Nizozemcem zaostaja približno enako.

Krog 21/50: Varnostni avtomobil se je umaknil in Leclerc je prevzel nadzor nad dirko. Dirka se ponovno nadaljuje.

Krog 18/50: Nekaj nadaljnjih ponovitev je pokazalo, da sta se Perez in Sainz spopadla ravno v trenutku, ko se je pojavil varnostni avto. Trenutno je Mehičan na stezi pred njim, toda ali bodo to preverili komisarji?

Krog 17/50: Perez je zdaj na tretjem mestu. Izgubil je vodstvo pred Leclercom, pred njim pa je tudi njegov moštveni kolega. Ponovni posnetki izpred nekaj trenutkov kažejo, da je Latifi v zadnjem ovinku nekoliko prezgodaj začel dodajati plin, izgubil nadzor in s sprednjim delom dirkalnika najprej trčil v ogrado. To sta dve nesreči v dveh dneh za Kanadčana.

Krog 16/50: Perez je torej zapeljal v bokse, prešel na sveže trde gume in se znašel za Russllom, čeprav verjetno ne za dolgo. Rumene zastave, Latifi je zletel v varnostno ogrado. Na stezo je zapeljal tudi varnostni avto.

Krog 15/50: Zdi se, da bo Leclerc naredil nasprotno od Pereza. “V bokse za prehitevanje,” se glasi poziv Leclercu – in tudi Red Bull takoj pošlje vodilnega Mehičana v bokse! Charles Leclerc pa je ostal zunaj.

Krog 13/50: Albon pravi, da so zadnje pnevmatike povsem odpovedale. Albon je na 16. mestu. Zhou je bil kaznovan zaradi prehitevanja Albona izven steze, pri čemer voznik Alfe ni vrnil položaja.

Krog 11/50: Hamilton je prehitel Strolla na 12. mestu in se poskuša. Medtem je Ferrarijeva dvojica sporočila, da je degradacija pnevmatik dobra in boljša (oziroma manjša) kot pri Red Bullu.

Krog 9/50: Za šesto mesto se zdaj borijo že štirje dirkači, saj je Magnussen v tem boju že ujel oba Alpina in Bottasa. V ozadju je Ricciardo zapeljal v bokse in zamenjal na pnevmatike s trdo zmesjo. Avstralec se je ustavil zelo zgodaj.

Krog 6/50: Perez ima trenutno lepo prednost 2,5 sekunde pred Leclercom. Zadaj se Alonso bori s svojim moštvenim kolegom Oconom.

Dvoboj med Alonsom in Oconom:

Krog 4/50: Perez vodi pred Leclercom in Verstappnom, medtem ko se Hamilton na 14. mestu začenja pritoževati nad oprijemom, saj je začel voziti na trdi zmesi.

Krog 2/50: Brez drame na startu dirke. Vsi so mirno pripeljali skozi prva dva kroga. Max Verstappen se je uspel na začetku prebiti mimo Carlosa Sainza, tako da je sedaj aktualni svetovni prvak na tretjem mestu.

Start dirke:

Pred dirko:

V primerjavi z Bahrajnom, kjer je večina dirkačev želela začeti z mehko zmesjo pnevmatik zaradi prednosti pri zmogljivosti, čeprav jim ni bilo treba uporabiti kvalifikacijske pnevmatike, se zdi, da bo ta vikend večina dirkačev želela uporabiti srednjo trdoto. Pred tednom dni je večina izbrala taktiko z dvema ali tremi postanki, v Džedi pa bo najverjetneje najpogostejša taktika z enim postankom.

Pričakuje se, da se bo večina odločila za prehod na trde pnevmatike in vožnjo do konca dirke, saj se je trda guma med simulacijami dirke izkazala za zelo stabilno pnevmatiko. Trda pnevmatika je v primerjavi s srednjo približno 0,9 sekunde na krog počasnejša, vendar je pričakovati, da bo ta razlika v resnici manjša.

Na startu bo sicer zgolj 18 dirkačev. Poleg Schumacherja bo na dirki manjkal tudi Juki Cunoda, saj je njegov dirkalnik danes pred dirko ostal brez moči.

Startna mesta:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje