Začetek gradnje nenavadne steze, zvezdnik miri skrbi

Avtomoto 25. Apr 202516:44 0 komentarjev
Foto: Profimedia

V Madridu so še uradno predstavili Veliko nagrado Madrida, ki bo od leta 2026 gostila dirke formule ena. Ob nenavadnem profilu steze španski as vrtenja volana Carlos Sainz pravi, da so skrbi odveč.

Dirkališče Madring bo dirke formule 1 gostilo vsaj naslednjih deset let, je bilo v petek uradno predstavljeno javnosti. Podrobnosti so razkrili na dogodku, ki so se ga udeležili predsednica madridske skupnosti Isabel Diaz Ayuso, župan prestolnice Jose Luis Martínez Almeida, druge osebnosti iz sveta športa in politike ter dirkač ekipe Williams Carlos Sainz, ki je bil imenovan za ambasadorja Madring F1.

Postavitev steze je hibridna. Vsebuje ozke ulične odseke okoli razstavišča IFEMA in namenoma zgrajen, bolj odprt del, ki vključuje hitre ovinke in močno nagnjen zavoj okoli prizorišča festivala Valdebebas. Organizatorji so potrdili, da bo dirka potekala v 57 krogih po 5,4 kilometra dolgi stezi z 22 zavoji.

Madring se začne s 589 metrov dolgo ravnino, ki je sicer druga najdaljša na stezi. Od startne črte sledi sprint do prvega zavoja, kjer naj bi bila prva možnost za prehitevanje, saj bo treba pred ostrim zavojem močno zavirati. Po šikani sledi najhitrejši del steze, kjer naj bi dirkalniki dosegli 340 km/h, preden dirkalniki zavijejo v drugo šikano, pred katero je najverjetneje tudi najboljša priložnost za prehitevanje v celem krogu.

Nato sledi izredno dolg zaviti odsek steze, ki je tudi razlog za pesimizem nekaterih ljubiteljev formule ena, da bi lahko konfiguracija povzročila procesijo brez veliko akcije. Carlos Sainz verjame, da temu ne bo tako.

Sainz trdi, da bo imela steza karakter

“Dirkači so me že spraševali o stezi, zavojih, postavitvi … Povedal sem jim, naj se ne skrbijo, da bom po svojih najboljših močeh pomagal, da bo steza ponujala dober spektakel,” je dejal od letos član Williamsa.

“Od dirkališča kot dirkač pričakujem, da ima karizmo in značaj, da ima veliko zavojev, ki ga naredijo edinstvenega. Obstajajo steze kot je Baku, ki nima posebnih zavojev razen odseka pri gradu, a ima značaj, ker ima dolge ravnine, veliko prehitevanj in je spektakularna,” dodaja Sainz, ki je podobno dejal tudi za Džedo, kjer so dirkalniki hrumeli zadnji konec tedna.

Foto: Profimedia

“Kar želim od Madringa je, da ima ta značaj hibridne steze, z urbanim delom, kjer so zidovi zelo blizu, in nato bolj odprtim delom, podobnim tradicionalnim evropskim stezam, kar imamo dirkači tudi najraje,” je sklenil španski zvezdnik.

Gradnja Madringa naj bi se začela že v začetku prihodnjega meseca, saj si organizatorji prizadevajo, da bi bilo vse pripravljeno za prvo izvedbo septembra 2026. Madrid se bo takrat pridružil Barceloni na koledarju, a naj bi v prihodnje nato ostal edini španski gostitelj dirke F1.

Foto: Profimedia

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!