Giro letos brez izrazitega favorita in s slovenskim pridihom

Kolesarstvo 7. Maj 202112:30 > 12:42 0 komentarjev
Kolesarji bodo letos v 21 etapah prevozili 3479 kilometrov. (Foto: Marco Alpozzi/LaPresse via AP)

Po neobičajni lanski sezoni je Giro d'Italia letos znova prva v vrsti tritedenskih preizkušenj na najvišji ravni. Na že 104. izvedbi prestižne kolesarske dirke bosta slovenske barve predstavljala Matej Mohorič in Jan Tratnik, za izdaten slovenski pridih pa bo poskrbela 15. etapa, ki bo na predzadnjo nedeljo v maju zavila tudi na naše ceste.

Z devetkilometrskim kronometrom se jutri pričenja že 104. izvedba dirke po Italiji. Po letih 1961 in 2011 bo začetek še tretjič v nekdanji prestolnici Torinu, s čimer bodo organizatorji obeležili 160. obletnico nastanka Italije. Kolesarji bodo v 21 etapah prevozili 3479 kilometrov, dvakrat pa tudi zapustili Italijo in poleg Švice po sedemnajstih letih zopet obiskali Slovenijo. Zaključek triindvajsetdnevne kolesarske odisejade po Apeninskem polotoku bo 30. maja v Milanu, ko bo še še tretjič v zadnjih štirih letih na sporedu vožnja na čas.

“Slovenska” petnajsta in brutalna šestnajsta etapa

Poznavalci so si enotni in letošnjo traso ocenjujejo kot izredno zahtevno, a hkrati tudi zelo zanimivo. Udeležence poleg dveh voženj na čas čaka še šest sprinterskih in sedem gorskih etap, med temi se jih bo šest končalo s ciljem na vzponu. Rekordna bo tudi skupna višinska razlika, ki znaša 46.900 metrov.

Po uvodnem ogrevanju na četrti etapi z vzponom na Colle Passerino in razgibani šesti, kolesarje prvi resni preizkus čaka na deveti etapi od Castela di Sangra do Campa Felica. Na 158 kilometrih se bodo spopadli s 3400 metri višinske razlike, za konec pa še s šestimi kilometri vožnje navkreber, od tega zadnja 1,6 kilometra po makadamu.

Deveta etapa

Za še večje vznemirjenje naj bi poskrbela 162-kilometrska enajsta etapa od Perugie do Montalcina. Poleg 2300 metrov višinskih vzponov bodo tekmovalci v štirih odsekih opravili s skupno kar 35 kilometri vožnje po toskanskih makadamskih cestah. Prvi od štirih odsekov trase vključuje tudi tehnično zahteven spust, nakar bo sledil vzpon tretje kategorije, zadnji odsek pa bo poleg 13-kilometrskega vzpona s povprečnim 3,6-odstotnim naklonom ponudil še spust do Montalcina po ozkih tlakovanih ulicah.

Enajsta etapa

Za najzahtevnejše etape, ki so jim organizatorji dodelili vseh pet težavnostnih zvezdic, letos veljajo peklenska 14. etapa z vzponom na 1750 metrov visoki Monte Zoncolan, predzadnja 20. in seveda kraljevska 16. od Sacila do Cortine d’Ampezzo. Slednja z 212 kilometri ni le druga najdaljša etapa, temveč bržkone tudi najbolj brutalna na celotnem Giru. Kolesarji bodo morali opraviti s kar 5700 metri nadmorske višine – največ na letošnji dirki – in štirimi vzponi prve kategorije.

Šestnajsta etapa

Med Slovenci bo izdatne pozornosti deležna tudi 15. etapa 23. maja s startom v Gradežu in ciljem v Gorici. Lep del 145 kilometrov čezmejne trase, ki bo v Brdih pravzaprav krožna, se bo namreč odvila po naših cestah.

Petnajsta etapa

Širok krog favoritov za rožnato majico

Na Giru bo letos sicer nastopilo 184 kolesarjev iz 23 ekip, konkurenca za končno zmago in prestižno rožnato majico pa bo kljub odsotnosti nekaterih najboljših, kot sta Primož Roglič in Tadej Pogačar, huda. Po zmagi na ogrevalni dirki po Alpah za končno zmago nemara še najvišje kotira Simon Yates (BikeExchange). Avstralca, ki je pri 28 letih nemara celo na vrhuncu kariere, bo podprla močna ekipa, začenši z zmagovalcem štirih etap na grand tourih in najboljšim hribolazcem na Giru pred petimi leti Mikelom Nievejem. “Giro d’Italia je dirka, v kateri zelo uživam. Upam, da letos ne bo zapletov in se bom boril za zmago. Imam dovolj dobro ekipo, da mi to tudi uspe,” pravi Simon Yates.

Po razočaranju v minuli sezoni, ko se je moral zaradi bolečin v hrbtu odreči branjenju zmage na francoski pentlji, bo dirko po Italiji izredno motiviran pričakal tudi Egen Bernal (Ineos). Kolumbijcu bosta v največjo pomoč predvsem Jonathan Castroviejo in Dani Martinez, v gorah pa Ivan Sosa.

Veliko neznanko predstavlja forma domačina Vincenza Nibalija (Trek-Segafredo), ki si je aprila na treningu zlomil zapestje, pa tudi Remca Evenpoela. Za 21-letnega čudežnega dečka belgijskega kolesarstva bo po hudem padcu pred devetimi meseci na dirki po Lombardiji to sploh prva preizkušnja sezone. Bolj kot nanj bodo zato pri Quick-Stepu stavili na četrtouvrščenega na lanskem Giru Joaa Almeido.

Kot tihega favorita za rožnato majico mnogi vidijo Jaia Hindleyja (DSM), z visokimi apetiti pa v Italijo prihaja letos zelo konkurenčni Mikel Landa. Lani je na Tour de France zasedel četrto mesto, letos pa je bil na dirki po Alpah drugi, mesto slabše pa se je uvrstil na dirki od Tirenskega do Jadranskega morja. “Zadovoljen sem s svojo pripravljenostjo,” je po opravljenih višinskih pripravah v Španiji zatrdil Mikel Landa. “Imel sem izvrstne pogoje in treniral zelo dobro. Počutim se odlično in verjamem, da sem vrhunsko pripravljen na svoj glavni cilj v sezoni,“ je še pristavil Španec.

Za dodatno nepredvidljivost na tritedenski preizkušnji bodo zagotovo poskrbeli še Nemec Emanuel Buchmann, Britanec Hugh Carthy in Rusa Pavel Sivakov ter Aleksandr Vlasov.

Slovenca bosta delala za kapetana Lando

Barve Slovenije bosta predstavljala Jan Tratnik in Matej Mohorič. Moštvena kolega pri Bahrain-Victoriousu sta v preteklosti že vpisala etapne zmage na tritedenskih dirkah, tokrat pa bosta v vlogi pomočnikov kapetanu Landi. V spremljevalnem vozilu jih bo ves čas spremljal tudi športni direktor Gorazd Štangelj, ki pred dirko poudarja, da se bo ekipa povsem podredila Špancu. “Na dirko odhajamo z velikimi ambicijami in najvišjim možnim ciljem. Naša ekipa ima v nogah skupno kar 32 nastopov na tritedenskih dirkah, zato se upravičeno nadejamo končne zmage,” je odločen Gorazd Štangelj.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!