Pred vrati je nova sezona formule ena! Dober teden dni pred prvo veliko nagrado v letu 2023 je vprašanj še več kot odgovorov. Na vsaj nekaj jih bomo poskušali odgovoriti v tokratnem pregledu. Tudi letos si boste lahko vse dirke v neposrednem prenosu pogledali ekskluzivno na Sportklubu.
Naslov med konstruktorji brani Red Bull Racing, med dirkači Max Verstappen. Avstrijsko-nizozemska naveza je tudi letos favorizirana v boju za naslov. Spremembe regulacij so namreč minimalne, dirkalnik znamenite pločevinke pa je bil v večjem delu lanske sezone razred zase. Ker pri nadaljnjem razvoju ne potrebujejo revolucije, jih gre znova pričakovati v boju za zmage.
Obstaja upanje, da se bodo prav zaradi manjših sprememb letos razlike med moštvi zmanjšale. Da so testiranja letos zgolj ena, ki v Bahrajnu trajajo od četrtka do današnje sobote, sicer prej omejuje moštva na začelju. Na pravi odgovor, kakšna so razmerja moči, pa bomo morali počakati zgolj do prihodnjega konca tedna, ko bo prav v Sakhirju tudi prva dirka leta od kar 23, kar je rekordno število velikih nagrad v eni sezoni.
Vrhunci lanske sezone:
Glavna izzivalca naj bi bila znova Ferrari in precej spremenjeni Mercedes. Poskočni konjiček ima še največ rezerve pri motorju, ki ga je lani pogosto pustil na cedilu. Novi šef Frederic Vasseur bo moral prinesti tudi boljšo taktično pripravo, ki je že več let nedeljska rak rana moštva.
Mercedes je imel lani ogromne težave s poskakovanjem dirkalnika (t.i. porpoising) kot posledico vrnitve povečanega talnega učinka. Dodatno leto razvoja in manjše spremembe regulacij bi Nemcem morale pomagati do zmanjšanja zaostanka za Red Bullom. V Brackleyju že napovedujejo tudi prve velike posodobitve dirkalnika na uvodnih dirkah.
Spremembe v moštvih
Še sedmo leto zapored je v paddocku deset moštev s po dvema dirkačema. Zadnja sezona, ko je bilo dirkalnikov več, je se je odvila leta 2016, po kateri je razpadel Manor GP. To sicer ne pomeni, da znotraj konstruktorjev ni bilo sprememb. Red Bull Racing in AlphaTauri bosta znova dirkala s Hondinimi motorji, oziroma bolje rečeno, vrača se ime japonskega podjetja – Honda RBPT. Čeprav naj bi Red Bull Powertrains letos povsem samostojno prevzel razvoj in proizvodnjo pogonskega sklopa, bo Honda tehnično podporo nudila do konca sezone 2025, ko se bo Red Bullu pridružil Ford.
Omeniti velja še spremembo na čelu Ferrarija. Presenetljivo je Mattio Binotta menjal šef Sauberja, ki tudi letos nastopa pod imenom Alfa Romeo, Frederic Vasseur. Francoz sicer ni bil prva želja, v Maranellu so se najprej ozirali za Andreasom Seidlom, ki pa je iz McLarna odšel v Sauber, kjer ga je prepričalo prihodnje sodelovanje z Audijem, ki v F1 vstopa s sezono 2026.
Spremembe dirkaških dvojčkov
Če v drugi polovici lanske sezone niste spremljali številnih rošad za volani dirkalnikov, vas čaka kar nekaj dela, da si boste zapomnili vse spremembe. Le štiri moštva gredo v boj z enakimi zasedbami kot lani, od tega tri najboljša od lani. Novinci so trije, če štejemo Nycka de Vriesa, ki je lani že odpeljal eno dirko, ko je menjal odsotnega Nicholasa Latifija. Domino efekt zamenjav je sprožil Sebastian Vettel, ki se je po 16 sezonah, 300 dirkah, 53 zmagah in 4 svetovnih naslovih odločil posloviti od kraljice motošporta.
Izpraznjeno mesto Nemca je v Aston Martinu presenetljivo zapolnil Fernando Alonso. V Alpine je nato smuknil Pierre Gasly in zdaj v Alpinu tvori francoski dirkaški par z Estebanom Oconom. Prvič po krstni sezoni Vettla v F1 (2007) je med polnopravnimi dirkači znova Američan – Logan Sargeant je novinec Williamsa. AlphaTauri je po fantastični dirki v Monzi priložnost ponudila Nycku de Vriesu. S Haasom se v F1 vrača Nico Hülkenberg. “Začetnik” Oscar Piastri je v McLarnu menjal Daniela Ricciarda.
Opomba: Rumena barva označuje dirkače, ki so menjali moštva. Modra tiste, ki so prvo sezono redni člani karavane.
Spremembe regulacij za sezono 2023
Po drastičnih spremembah, ki so v veljavo vstopile z lansko sezono, so letošnje minimalistične, a kljub temu lahko vplivajo na razmerja med moštvi. Predvsem zaradi nekoliko višjega dna dirkalnika. Zaradi vrnitve talnega učinka smo lani videli precejšnje težave bolidov s poskakovanjem pri višji hitrosti, ko je učinek tudi močnejši. Letos mora biti zato rob dna dirkalnika višji za 15 milimetrov, grlo difuzorja se prav tako malenkost dviguje, s posebnim senzorjem pa bodo nadzorovali tudi poskakovanje oziroma aerodinamično nihanje. Če bo presežena zgornja omejitev, bo lahko dirkač tudi diskvalificiran. S tem želijo preprečiti izigravanje sprememb, ki so predvsem varnostne narave.
Ogledala so letos večja, namesto do sedaj predpisanih 150 mm x 50 mm bodo po novem velika 200 mm x 60 mm. Ojačali so najvišji del dirkalnika, ki mora biti zdaj tudi bolj zaobljen. Spremembo so uvedli zaradi lanske nesreče Zhouja Guanyuja. Minimalna teža dirkalnika naj bi se s 798 kilogramov znižala na 796, a so naposled to spremembo opustili zaradi letos nekoliko težjih Pirellijevih pnevmatik.
Podvojeno število sprint dirk
V sezoni 2022 so bile sprint dirke na sporedu na zgolj treh prizoriščih. Letos se bo ta številka podvojila na šest. Kdo jih bo gostil? Azerbajdžan (Baku), Avstrija (Red Bull Ring), Belgija (Spa-Francorchamps), Katar (Lusail), ZDA – Austin (Circuit of The Americas) in Brazilija (Interlagos).
Seznam dirk za sezono 2023 (23 velikih nagrad)
Na seznamu je bilo sprva celo rekordnih 24 dirk, a je Kitajska zaradi omejitev, ki jih tam še vedno povzroča v Evropi že skoraj pozabljeni koronavirus, odpadla s koledarja. Po kar 41 letih se bo elitni razred motošportna znova ustavil v Las Vegasu, kjer bo 6,1 kilometra dolga steza s 17 ovinki dirkače popeljala po znamenitem Las Vegas Stripu in mimo slavnih hotelov kot so Caesars Palace, Bellagio ter Venetian.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!