Vstopili smo v teden, ki se bo v nedeljo zaključil s prvo dirko nove sezone formule ena. Ugibanja o tem, kdo je najbolje izkoristil spremembe v pravilniku, se bodo končala z veliko nagrado Bahrajna na dirkališču Sakhir. A preden se povsem posvetimo novi sezoni, je tu še nekaj besed o predsezonskem dogajanju.
Ogrevanja je bilo dovolj, časa za morebitne popravke in spremembe pa verjetno premalo. A po šestih dneh predsezonskih testiranj (po tri v Barceloni in Bahrajnu) so oči dirkačev, članov moštev in privržencev kraljice motošporta uprte na Bližnji vzhod, kjer se vse skupaj v nedeljo začenja zares.
Sprememba na vrhu?
Toda še preden se na dirkališču Sakhir prižge vseh pet rdečih luči, poglejmo, kdo ima pred novo sezono v rokah najboljše karte.
Pred vami je vrstni red moštev, ki so ga glede na videno sestavili komentatorji britanskega Sky Sportsa in posebne platforme F1.tv Martin Brundle, David Croft in Anthony Davidson.
Pričakovani vrstni red moštev
1. Red Bull
2. Ferrari
3. Mercedes
4. McLaren
5. Aston Martin
6. Alpine
7. AlphaTauri
8. Alfa Romeo
9. Haas
10. Williams
Korak pred konkurenco naj bi bila Red Bull in Ferrari. Rdeči biki so po dirkaškem naslovu Maxa Verstappna več kot očitno sestavili zelo konkurenčen dirkalnik, kar (čeprav časi na testiranjih ne pokažejo vsega) kaže tudi najhitrejši krog na drugih testiranjih v Bahrajnu.
Najbolj uravnotežena, najmanj težav
V Milton Keynesu so svežemu svetovnemu prvaku in moštvenemu kolegu Sergiu Perezu pripravili komplet, ki je odlična kombinacija v zavojih in na ravninah. V ovinkih je Red Bull zelo miren in ne drsi, Hondin motor (ki v realnosti ne nosi več imena tega japonskega proizvajalca) pa je bil že lani povsem v vrhu.
Zelo optimistično sezono pričakujejo tudi pri Ferrariju. Italijanski ponos je v zadnjih sezonah poskrbel za številna razočaranja, zdaj pa se je rdečim očitno obrestovalo, da so se novim pravilom posvetili že zelo zgodaj. Ferrari je z vsaj enim dirkačem ves čas krojil vrh časovnih razpredelnic na testiranjih, obenem je poskočni konjiček odpeljal tudi največ krogov med vsemi. Obenem naj Ferrari ne bi nikoli vozil s povsem prazno posodo goriva, prav tako naj tudi motor še ni bil na najvišjih zmogljivostih. Zagotovo obeti, da se bo moštvo iz Maranella vrnilo tja, kjer ga številni navijači po svetu želijo videti.
Klasično zavajanje ali resne težave?
Veliko uganko pa predstavlja moštvo Mercedesa. Srebrne puščice nikoli v preteklih sezonah, ko so osvojile kar osem zaporednih konstruktorskih naslovov, na testiranjih niso razkrile vseh svojih adutov. Da znova zavajajo, je od konkurence najbolj naglas poudaril Carlos Sainz. A ponavljanje Georgea Russlla in Lewisa Hamiltona, da tudi druga različica letošnjega Mercedesa ni v zmagovalni formi, postavlja nadaljevanje dominacije vendarle pod vprašaj. Kar zagotovo veseli Tota Wolffa, pa je vzdržljivost, Mercedes je bil drugi po številu odpeljanih krogov.
McLaren hiter, a nezanesljiv
Teh ima na svojem kontu manj od želenih McLaren. V Bahrajnu je z oranžnim dirkalnikom vozil le Lando Norris, saj se je Daniel Ricciardo okužil s koronavirusom. Nekaj tehničnih težav je poskrbelo, da ekipa iz Wokinga ni povsem do konca izpolnila začrtanega programa, kljub temu pa predstave Angležev dajejo občutek, da bi se lahko še za kakšen korak približali vrhu.
Skupno število odpeljanih krogov (Barcelona+Bahrajn):
1. Ferrari 788 (Sainz 416 + Leclerc 372)
2. Mercedes 778 (Russell 407 + Hamilton 371)
3. AlphaTauri 679 (Gasly 381 + Cunoda 298)
4. Red Bull 678 (Verstappen 345 + Perez 333)
5. Aston Martin 635 (Vettel 340 + Stroll 295)
6. Williams 605 (Albon 329 + Latifi 276)
7. Alpine 582 (Ocon 297 + Alonso 285)
8. McLaren 567 (Norris 355 + Ricciardo 212)
9. Alfa Romeo 518 (Zhou 296 + Bottas 213 + Kubica 9)
10. Haas 413 (Schumacher 197 + Magnussen 98 + Fittipaldi 98 + Mazepin 71)
Sredina in dno sta bolj predvidljiva
Zelo izenačen obračun pa se znova obeta na sredini lestvice, kjer so tri ekipe, ki se začenjajo s prvo črko abecede. Največ krogov na testiranjih so od trojice odpeljali pri AlphaTauriju, a po hitrosti naj bi bila Aston Martin in Alpine vendarle pred njimi. Predvsem Francozi so imeli kar nekaj težav z vzdržljivostjo svojega dirkalnika, medtem ko pri Astonu po lanskih slabših rezultatih letos enostavno morajo unovčiti velike vložke Lawrenca Strolla.
Začelje pa naj bi znova krojile ekipe Alfe Romeo, Haasa in Williamsa. Še najbolje kaže švicarsko-italijanskemu kolektivu, kjer pa bi si oba nova obraza za volanom zagotovo želela več testnih kilometrov. Po slovesu Russlla bo verjetno težko karkoli pridobil Williams, kultno moštvo bo po predvidevanjih kvečjemu zdrsnilo po razpredelnici navzdol.
Veliko dogajanja pri najmlajšem moštvu F1
Posebno zgodbo pa ima za seboj Haas. Burno prvo testiranje, ki je po ruskem napadu na Ukrajino odneslo glavnega sponzorja Uralkalija in voznika Nikito Mazepina, je pričakovanja ameriškega moštva po razvijanju letošnjega dirkalnika celotno lansko sezono povsem obrnilo na glavo. Čeprav sta povratnik Kevin Magnussen in Mick Schumacher postavila celo prvi in drugi čas drugega in tretjega dne testiranj, pa je Guentherja Steinerja in druščino težko pričakovati v boju za točke.
Korenite spremembe pravil torej glede na prikazano niso prinesle velikih premikov na lestvici moštev, a če to drži, bomo izvedeli že to nedeljo. Ob 16. uri se začne dirka za VN Bahrajna, že prej pa si boste vso akcijo iz Maname, tako kot iz ostalih preizkušenj v sezoni, v živo ogledali na programih Sportkluba.
Že danes in v prihodnjih dneh si boste lahko na naši spletni strani prebrali kratke pogovore s komentatorji Sportkluba, ki bodo tudi v novi sezoni z vami ob spremljanju dirk F1. V komentatorsko kabino bodo znova sedli Aljaž Golčer, Andraž Zupančič, Klemen Grilc in Simon Jazbec.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!