Rdečim bikom vendarle strožja kazen, a pogajanj še ni konec

Avtomoto 22. Okt 202217:29 0 komentarjev
Christian Horner in Helmut Marko imata te dni veliko dela. Foto: Guliverimage

Karavana formule ena je v teh dneh zbrana v Austinu v Teksasu. Za dirkači sta že prva prosta treninga, na katerih sta bila najhitrejša oba voznika Ferrarija. A zelo pomembno je tudi dogajanje v zakulisju, saj se pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fia) odločajo in pogajajo, kakšno kazen zaradi prekoračitve finančne omejitve v minulem letu dodeliti Red Bullu.

Uradne informacije o dogajanju okrog Red Bullovega nezakonitega početja in posledični kazni s strani Fie so zaenkrat še zelo skope, a v paddocku vseeno kroži veliko različnih govoric in špekulacij. Iz najzanesljivejših virov in predstavnikov sedme sile, ki so specializirani za spremljanje kraljice motošporta, je zaznati možnost, da bodo rdeči biki prejeli finančno kazen, obenem pa bodo drugo leto vetrovnik (aero tunel) lahko uporabljali 25 odstotkov manj časa od konkurence. Končne odločitve pri Mednarodni avtomobilistični zvezi še niso sprejeli, se je pa predsednik Fie Mohammed Ben Sulayem v svoji pisarni sestal z vodjo moštva iz Milton Keynesa, Christianom Hornerjem. Kaj sta se dogovorila, ni znano, so pa pri Red Bullu za petek napovedano novinarsko konferenco pozneje odpovedali, saj se je Horner mudil pri Ben Sulayemu.

Red Bull naj bi imel na mizi sicer dve možnosti: ali sprejme kazen, ki jo predlaga Fia, ali pa jo zavrne in svoje ‘možnosti’ preveri pri posebnem organu, ki se bo posebej ukvarjal prav z njihovo kršitvijo pravilnika. Pri rdečih bikih, ki so lani in letos slavili dirkaški naslov z Maxom Verstappnom, v Austinu pa si lahko zagotovijo tudi prvega konstruktorskega po letu 2013, naj bi se sicer nagibali k sprejetju kazni, a je družina lastnika celotne energijske znamke Dietricha Mateschitza zahtevala posvet, saj je “na udaru ugled celotnega podjetja”.

Verstappen je lahko miren

Spomnimo, v formuli ena je bila z lanskim letom prvič uvedena finančna zgornja meja, ki so jo vodilni možje postavili pri 145 milijonih dolarjev. Red Bull je to omejitev prekoračil za 1,8 milijona dolarjev, a so prevelik vložek pojasnjevali kot stroške kateringa in ostalih dejavnosti ob dirkanju, nikakor pa ne pri razvoju dirkalnika.

Pri Fii naj bi sprva razmišljali le o denarni kazni za to početje. A po pritisku ostalih moštev, najglasnejši so bili pri Mercedesu, Ferrariju in McLarnu bo ta zdaj očitno vendarle nekoliko strožja.

Vseeno pa ne gre pričakovati, da bi lahko angleško/avstrijsko moštvo lahko izgubilo točke v dirkaškem ali konstruktorskem prvenstvu lanske ali letošnje sezone, tako da bo skorajda zagotovo obdržalo vse uspehe na stezi v zadnjih dveh sezonah.

Dogajanje na progi COTA v Austinu se sicer nadaljuje danes ob 21. uri, ko bo na sporedu tretji prosti trening. Ob 00.00 so na sporedu kvalifikacije, dirka pa bo jutri ob 21. uri. Vso akcijo si lahko ogledate na programih Sportkluba (današnje dogajanje na SK3, nedeljsko dirko na SK1), jutrišnjo preizkušnjo pa bomo v živo pospremili tudi na naši spletni strani.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!