Drugo leto zapored bo Sportklub na slovenskih televizijah ekskluzivno poskrbel za prenos prostih treningov, kvalifikacij in dirk celotne sezone formule ena. Po uspešnem začetku projekta v lanski sezoni, ko je trud komentatorske ekipe nadgradila še izjemno zanimiva sezona, ki je bila napeta do samega zaključka, je zdaj čas za nov izziv.
Pred vrati je namreč novo obdobje kraljice motošporta, ki je doživela korenite spremembe pravil, nekateri pravijo, da celo največje v zgodovini. Pred nedeljsko otvoritvijo v Bahrajnu smo za vas pripravili kratke pogovore s komentatorji Sportkluba, ki bodo tudi v novi sezoni z vami ob spremljanju dirk F1. V komentatorsko kabino bodo znova sedli Aljaž Golčer, Andraž Zupančič, Klemen Grilc in Simon Jazbec.
Kot zadnjega smo za mnenje o lanskem razpletu, novem razmerju moči, še obsežnejšem koledarju in situaciji okrog Rusije ter Nikite Mazepina povprašali Simona Jazbeca. Pogovor z Aljažem Golčerjem si lahko preberete tukaj, intervju s Klemnom Grilcem je na voljo tukaj, z Andražem Zupančičem pa tukaj.
Če se za trenutek pomudimo pri razpletu lanske sezone, ki je dokončni epilog dobila šele letos, ko je službo izgubil Michael Masi. Zakaj, kakšen je vaš pogled?
Ta poteza me sploh ni presenetila. Do Masija sem bil kritičen od VN Azerbajdžana 2019, ko je izpustil pregled jaškov na stezi, če so privarjeni ali ne. Kasneje je George Russell dobil jašek v svoj bolid. Nato je prišlo do farse na VN Belgiji lani, ki je pokazala Masijevo nepoznavanje osnovnih pravil F1. Na zadnji dirki 2021 pa je pokazal, da ne spoštuje svojih lastnih principov.
V Bakuju v lanski sezoni je namreč uporabljal povsem drugačne metode, ko je dirko z rdečo zastavo ustavil in jo nadaljeval z dvema krogoma. Pokazal je, da je bil povsem neprimeren za svoj položaj. Spremembe, ki jih vidimo v letošnjem pravilniku, pa so samo odraz vseh njegovih napak.
Mercedes je z Lewisom Hamiltonom zdaj še bolj željan dokazati, da so številka ena v F1. To smo videli tudi na drugih testiranjih, ko so v Bahrajn pripeljali praktično nov dirkalnik v primerjavi z Barcelono.
Treba je poudariti, da je Mercedes osvojil konstruktorski naslov, na kar marsikdo pozablja. Dejstvo pa je, da je po sezoni 2016 Lewis Hamilton po izgubljenem naslovu proti Nicu Rosbergu postal bolj zrel in bolj divji. In isto lahko pričakujemo letos.
V Bahrajn so pripeljali delno nov bolid, sprememba je le pri bočnih strukturah. Govorilo se je tudi o novem zadnjem vpetju in menjalniku, ki pa sta ostala ista. Ta celotna sprememba je bila pričakovana, to so storili tudi leta 2019. Takrat so na prvih treh testnih dneh nastopali z osnovno verzijo, šele na četrti dan pa smo videli pravi W10. Zato smo lahko sumili, da bo letos nekaj podobnega, a ne tako ekstremnega, kot je bilo na koncu.
O spremembi pravil je bilo prelitega že veliko črnila. Kakšni so njihovi plusi in minusi, lahko kaj špekuliramo?
Talni efekt je v formuli neprekinjeno že od sezone 1978. V letošnji sezoni bo le sprememba razmerja učinkovitosti na bolid. Tu lahko citiram Giorga Piolo, ki je dejal, da smo lani imeli to učinkovitost razdeljeno takole: sprednji stabilizator 33%, zadnji stabilizator 33% in dno dirkalnika 33%. Letos pa je porazdeljena drugače: sprednji stabilizator 25%, zadnji stabilizator 25% in dno dirkalnika 50%. Zaradi te ojačitve aerodinamike na dnu dirkalnika se je znova pojavilo skakljanje. Tudi to je v F1 stalnica, a ker je imel talni efekt manjši vpliv, to ni bilo tako kritično.
Če si želimo več prehitevanja, se moramo držati ene izmed maksim v avtomobilizmu: tisti zadaj mora biti hitrejši od tistega spredaj. To pa smo v celotni zgodovini formule ena videli izjemno redko. Tak primer je bil leta 1988, ko sta oba McLarna zmagala na vseh dirkah razen ene. In takrat takšnih težav nismo imeli.
V osmih mesecih se obeta enako kot lani (22) ali rekordno (23) število dirk. Pogled proti 20. novembru, ko se bo dirkaško leto zaključilo v Abu Dabiju.
Že lani je bilo ogromno govora o naporih. Bili so predlogi o dveh ekipah mehanikov, eni bi bili na sodih, drugi pa na sodih dirkah. A iz tega ni bilo nič, težava pa je, da bodo številni pregoreli. Zato so prisotne številne menjave, tudi glavni tehniki izstopajo iz moštev. James Alisson bo tako na primer sodeloval pri jadranju Ineosa na American Cup.
Težava bodo dirke, ki bodo zgoščene zaporedno v koncih tednov. A če smo iskreni, sezona ne bo daljša. Bo bolj zgoščena, daljša pa ne. Začetek je približno enak, konec pa je bil lani sredi decembra, letos pa bo 20. novembra. Ampak to je vrhunski motošport, to ni za vsakogar.
Kako bo na F1 vplivala odločitev, da v Rusiji ne bo dirke? In komentar na dogajanje pri Haasu.
Še lažje odgovorim, koliko bo to vplivalo na motošport kot celoto. Ko je Dmitri Mazepin z Uralkalijem zapustil formulo ena, je prodal tudi ekipo, ki se je ukvarjala s formulo dve in formulo tri. Tudi veliko ruskih dirkačev in dirkačic v nižjih in drugih serijah ne bo več nastopalo. Zelo malo je bilo govora o tem, da so se tudi pri Ferrariju odrekli ruskemu sponzorju – Kasperskyju, podjetju z antivirusnimi programi. V formuli ena praktično ni ekipe, ki ne bi bila tako ali drugače vezana na rusko podjetje ali ruski denar.
Pri Haasu pa je težava, da obstaja zahteva Dmitrija Mazepina o vračilu denarja. Ponavlja se zgodba z Rich Energyjem, ampak v obratni smeri. Takrat je moštvo Haas zahtevalo denar od sponzorja, zdaj pa so vloge obrnjene.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje