Slovo Ledenega Finca, ki bo končno lahko počel, kar želi

Avtomoto 10. Dec 202110:00 9 komentarjev
Foto: Guliverimage

Pozornost celotne motošportne javnosti bo v nedeljo usmerjena v Abu Dabi, kjer bosta pod drobnogledom predvsem Max Verstappen in Lewis Hamilton. A poleg obeh kandidatov za osvojitev svetovnega naslova bo številnih pogledov deležen tudi mož, ki bo še drugič, tokrat tudi dokončno, zapustil dirkaško karavano.

Še zadnjo dirko dolgoletne kariere bo namreč odpeljal Kimi Raikkonen. Ledeni Finec, veteran, ki se bo po letu 2009 še drugič poslovil od kraljice motošporta, ima kljub tipični “finski hladnosti”, redkemu izkazovanju čustev in redkobesednosti navijaško bazo, ki si jo lahko marsikateri – tudi uspešnejši – dirkač le želi. In zdaj bo ta množica ostala brez svojega “boga”.

“Ne bi spremenil niti ene stvari, pa četudi bi to pomenilo več osvojenih zmag in prvenstev. Zame je to konec v formuli ena, a se veselim prihodnosti in vsega, kar ta prinaša.”

Danes 42-letni Iceman (vzdevek, ki ga spremlja že celotno kariero) je svojo pot v formuli ena začel že davnega leta 2001. Prvo priložnost mu je kljub pomanjkanju izkušenj v tekmovalnem dirkanju – pred tem je le dve leti vozil v formuli Renault – v svojem moštvu ponudil Peter Sauber. Takrat 21-letni novinec je prisotne navdušil že takoj na uvodu sezone, ko je v avstralskem Melbournu zasedel 6. mesto. Do konca sezone je bil še dvakrat četrti in enkrat peti, izvrstne predstave pa so ga popeljale do prestopa k McLaren Mercedesu.

Z McLarnom je bil dvakrat blizu naslova. Foto: Gero Breloer – DPA/AP Photo via Guliver

Kar mu ni uspelo s srebrnimi puščicami, mu je s poskočnim konjičkom

V letih 2003 in 2005 je bil dirkalnik izpod peresa trenutnega dizajnerja Red Bulla Adriana Neweyja verjetno najhitrejši v karavani, a je bil tudi zelo krhek. Prav nezanesljivost je Finca v omenjenih letih stala naslova, leta 2003 je bil boljši Michael Schumacher, dve leti kasneje pa Fernando Alonso. V tem času je sicer zbral devet zmag, vključno s prvo v malezijskem Sepangu leta 2003.

Najboljši trije iz sezone 2007. Foto: Guliverimage

Sledila je selitev k Ferrariju. Na poskočnega konjička se je zaradi drugih pnevmatik (Bridgestone namesto Michelina) privajal dlje časa, kot je tudi sam načrtoval, a je bil v rdečem vseeno zelo hiter. Leta 2006 je v dirkaškem prvenstvu končal kot peti, sanje pa dosanjal že leto pozneje, ko je po pravi drami osvojil naslov.

Na finalno dirko v Braziliji je prišel kot skupno tretji, a je z zmago, tretjim mestom Alonsa in sedmim Hamiltona oba prehitel ter s točko prednosti pred obema (110-109-109) Ferrariju prinesel dirkaški naslov. Še vedno zadnjega med posamezniki za slavno moštvo iz Maranella.

“Meni to ni spremenilo življenja. Morda je le spremenilo pogled drugih ljudi name. Več ljudi me je prepoznalo, imel sem več obveznosti. Na privatno življenje pa ni vplivalo. Je pa to cilj, za katerega smo vsi tukaj in dirkamo. Na žalost lahko vsako leto zmaga le eden,” o spremembah po osvojitvi naslova.

Nekoliko manj uspešen je bil v letu 2008 (takrat je bil Felipe Massa glavno rdečo orožje) in letu 2009 (zmaga le v njemu preljubem Spa-Francorchampsu). Čeprav je imel pogodbo še za prihodnje leto, pa se je Raikkonen od formule ena – začasno – poslovil.

Želja je bila prevelika

A brez dirkanja ni zdržal dolgo. S Citroenom se je preizkusil v svetovnem prvenstvu relija, s Toyoto je poizkusil tudi v ameriškem nascarju. V njem je še vedno tlela želja po vrnitvi v formulo ena, ki mu jo je izpolnil Lotus Renault. Črno-zlati dirkalnik je Fincu omogočal nove boje za stopničke, že v sezoni takoj po vrnitvi je na oder za zmagovalce stopil kar sedemkrat, kar mu je prineslo tudi tretje mesto v skupnem seštevku prvenstva.

Edino zmago leta 2012 je dosegel prav na stezi, kjer se bo v nedeljo tudi poslovil. Poleg odlične vožnje pa bo šla ta preizkušnja v anale tudi zaradi pogovora po radijski zvezi.

Ves čas isti – dobri stari Kimi

Še bolje je Raikkonen začel leto 2013, za uvod je slavil v Melbournu. Skupno je zbral kar osem stopničk, nato pa tudi zaradi finančnih težav zapustil francosko moštvo. Vrnil se je k Ferrariju, kjer je leta 2014 prvič v karieri združil moči s Fernandom Alonsom.

Ta ga je v enem izmed letošnjih intervjujev opisal takole: “Morda ima na sebi res masko, da je hladen, da je Iceman, a navznoter je dobra oseba, ki jo zares spoznaš izven dirkališč. Z njim sem se srečeval na letališčih, v restavracijah in Kimi je res nekaj posebnega. Je drugačen od ostalih, ima svoj karakter. Prav zato je v formuli ena nekaj posebnega in prav zato ga bomo pogrešali.”

Naslednja štiri leta mu je pri Ferrariju družbo delal štirikratni svetovni prvak Sebastian Vettel. In čeprav nemško-finska naveza v lovu na naslove ni bila uspešna, se Heppenheimčan rad spominja obdobja, ko sta bila moštvena kolega. “Res je pravi karakter. Zelo sem užival z njim. Spoznal sem ga, še preden sva dirkala za Ferrari. Je eden redkih, ki se v vsem tem času ni nič spremenil. Vedno je bil zelo odprt. S Kimijem se je zelo težko skregati. Če se, je problem v tebi in ne v njem. Res je super oseba,” je dejal Vettel.

Najboljši Raikkonenovi pogovori po radijski zvezi:

Prav v zadnjem letu skupne poti z danes članom Aston Martina je Kimi vpisal svojo zadnjo, 21. zmago v karieri. Potem ko je postalo jasno, da ga bo v letu 2019 pri Ferrariju zamenjal Charles Leclerc, Raikkonen pa se bo vrnil k Sauberju (zdaj Alfi Romeo), si je konkurenco pokoril v teksaškem Austinu.

Zmago, s katero je postavil najdaljši niz med prvim in zadnjim slavjem v karieri (5691 dni) in poskrbel za najdaljši razmik med dvema zmagama (113 dirk), je po radijski zvezi proslavil na svoj način. “Končno, prekleto!” se je zahvalil moštvu. Pri Ferrariju so ga med tednom počastili na družbenih omrežjih, v zameno pa jim je Iceman odgovoril: “Ferrari in Italija bosta vedno imela poseben prostor v mojem srcu. Najlepša hvala!”

Družina in … ostalo, kar pride

Dirkač iz Espooja, juga Finske, v zadnjih treh sezonah pri švicarsko-italijanskem moštvu ni bil več konkurenčen za vrh. Boril se je za uvrstitve med točke, kot je sam priznal v nedavnem podcastu Beyond the grid, pa čuti, da ni več tako hiter kot v preteklosti. Komaj čaka, da bo lahko zaživel brez urnika, saj je dirkanje vedno dojemal le kot dirkanje, pravo življenje pa je bilo zanj tisto izven paddocka.

Pred Icemanom je še zadnji konec tedna v bogati karieri. Foto: Hamad I Mohammed – Reuters via Guliver

Veseli ga predvsem dejstvo, da bo imel zdaj več časa za svoja otroka: šestletnega Robina in štiriletno Rianno. Skupaj z ženo Minttu ga spremljajo v Abu Dabiju, a Kimi v svojem slogu ne pričakuje, da bi ga v nedeljo premagala čustva. “Zakaj bi bil čustven glede upokojitve? Veselim se, da bo vsega kmalu konec. V tem ni nič žalostnega ali slabega. Kvečjemu mislim, da je dobro,” je na zadnji tiskovni konferenci pred dirko še dejal 42-letnik. Čeprav jasnih načrtov za prihodnost še nima, pa je pripravljen prisluhniti vsakomur, “čigar besede so logične in pametne”.

V nedeljo se torej poslavlja zadnji Ferrarijev prvak. Čaka ga rekordna 349. dirka v karieri (na tej lestvici je prvi), na katerih je poleg 21 zmag zbral še 18 pole positionov, 103 stopničke (na petem mestu vseh časov) in 46 najhitrejših krogov (tretji vseh časov). A poleg vseh številk je s svojimi potezami, izjavami, “hladnostjo” in nezgovornostjo postal nezamenljiv. Zato Kimi, vse dobro in srečno v pokoju, pogrešali te bomo!

Iz ekipe Alfa Romeo so sporočili, da bo imel Raikkonenov dirkalnik v Abu Dabiju poseben napis, ki bo navijače spomnil na njegovo najboljšo izjavo. Na stranici njegovega bolida bo zapisano: Dear Kimi, we will leave you alone now (Dragi Kimi, zdaj te bomo pustili pri miru).

Foto: DPPI Panoramic via Guliver

To je seveda povezano z že omenjeno izjavo (Pustite me pri miru, vem, kaj delam), ko je leta 2012 na poti do zmage po radijski zvezi osorno zavrnil nasvete inženirjev iz svoje ekipe, kaj naj počne na stezi.
Nekaj krogov pred ciljem so v ekipi spet skušali deliti nasvete, a jih je ledeni Finec spet zavrnil v svojem slogu: “Ja, ja, ja … saj to vseskozi počnem. Ni me treba opominjati vsakih deset sekund.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje