Ko je 17. junija 2007, le teden dni po grozoviti nesreči Roberta Kubice v Montrealu, v bolid BMW Sauberja v Indianpolisu sedel najstnik Sebastian Vettel, si verjetno ni nihče mislil, kaj vse bo Nemec v formuli ena dosegel. A že prva dirka, na kateri je z osmim mestom prišel do točke, je nakazala, v katero smer bo šla njegova nadaljnja kariera. Ta se bo po 16 letih končala v nedeljo.
Zaradi svoje hitrosti, talenta in prefinjenega občutka za dirkanje se je Sebastiana Vettla že v mladih letih hitro prijel vzdevek Baby Schumi, s čimer so mu Nemci naložili veliko breme, da bo postal naslednik velikega Michaela Schumacherja.
Kako talentiran in boljši od svojih vrstnikov je bil Heppenheimčan, potrjuje že dejstvo, da nikoli ni dirkal v formuli 2 (takrat GP2), pač pa je v formulo ena presedlal direktno iz serije formule Renault.
Svojega odnosa z Michaleom Schumacherjem se v teh dneh spominja tudi sam:
Leta 2007 mu je mesto rezervnega dirkača pri BMW Sauberju, tako kot šest let pred tem Kimiju Raikkonenu, ponudil Peter Sauber. Vettel je zaupanje upravičil in na že omenjeni VN ZDA navdušil ob debiju v kraljici motošporta. Prepričal je tudi vodilne može Red Bulla, na katerega je bil sicer pogodbeno vezan že prej kot član podmladka oziroma akademije.
Vettel se je tako že julija 2007 pridružil sestrski ekipi Red Bulla, Toro Rossu, ko je v italijanskem kolektivu zamenjal Scotta Speeda. Ob tem je v javnost prišlo še sporočilo, da bo član ekipe iz Faenze tudi v letu 2008.
Monza 2008 napoved vsega, kar je sledilo
Da je bila odločitev prava, je 2007 dokazal še na dramatični dirki na Kitajskem, svoje mojstrstvo pa je dokončno potrdil čez dobro leto dni v Italiji. V templju hitrosti v Monzi je – znova v dežju – postal najmlajši dobitnik pole-positiona, pritisk pa je zdržal še dan pozneje in z 21 dnevi in 74 dnevi postal takrat najmlajši zmagovalec velike nagrade na najvišjem nivoju.
Een Grand Prix rijden zoals alleen de allergrootsten dat kunnen. De eerste zege van Sebastian Vettel in 2008. #F1 #ItalianGP #Monza pic.twitter.com/wO1PPxuBQn
— Patrick Moeke (@PatrickMoeke) September 3, 2020
Poskrbel je, da so ga dodobra spoznali vsi motošportni poznavalci in navijači, z izvrstnimi vožnjami – še osemkrat je končal med dobitniki točk – pa si je prislužil selitev k glavnemu moštvu Red Bulla. Če je v letu 2009 po veliki sprememb pravil še gledal v hrbet premočnemu Jensonu Buttonu (BrawnGP), pa je v naslednjih štirih letih stopil na svetovni vrh.
V letih 2010 in 2012 je po napetih bojih vse do konca zlomil tudi Fernanda Alonsa, v letih 2011 in 2013 pa je bil z rdečim bikom enostavno predober za konkurenco. Je le eden od štirih dirkačev v zgodovini, ki mu je uspelo postati svetovni prvak štiri leta zapored. Pri tem je ob boku Michaelu Schumacherju, Lewisu Hamiltonu in Juanu Manuelu Fangiu, tudi edini trojici, ki ima več naslovov kot on.
Nepozabni posnetki ob prvem naslovu leta 2010:
DU BIST WELTMEISTERpic.twitter.com/3Be5ZFv1uf
— Bandeira Amarela 🟡 (@bandeiramarela) November 14, 2022
Rdeče nedosanjane sanje
Po zahtevnem letu, ko se je neuspešno prilagajal na prihod turbomotorjev (2014) je izpolnil otroške sanje in se preselil k Ferrariju. Nasledstvo Schumacherja se je zdelo še bližje, a do naslova z moštvom iz Maranella nikoli ni prišel. Največ ’zaslug’ za to je imela predvsem dominanca Mercedesa z Lewisom Hamiltonom, ki je bil leta 2017 in 2018 edini, ki ga je premagal.
Obračuni z Britancem so šli nekajkrat čez mejo – spomnimo se le trčenja v Bakuju 2017, za kar se je Hamiltonu v tem tednu tudi opravičil, a od takrat naprej sta postala velika prijatelja tudi izven steze. Ko je na domači dirki 2018 vozil v vodstvu, nato pa zapeljal v zid, se je začela pot navzdol s poskočnim konjičkom.
Zloglasno trčenje, Azerbajdžan 2017:
On this day in 2017, Sebastian Vettel and Lewis Hamilton collided in Baku.
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) June 25, 2022
Sebastian felt that Hamilton had brake tested him on the safety car restart.
Sebastian was later given a 10 second stop/go penalty for the incident. pic.twitter.com/rp3zB2bJt8
Dogodek iz ulične dirke v Azerbajdžanu je bil tema pogovore četrtkove novinarske konference, na katerem je poleg Hamiltona in Vettla sodeloval tudi Alonso. “V bistvu mi je zelo žal. Baku ni bil dober trenutek zame, saj to, kar sem storil, ni bilo prav. A od takrat najprej …,” je dejal Vettel, ko mu je v besedo skočil Hamilton: “Od takrat najprej je najino prijateljstvo postalo veliko boljše!” “Ja, veliko boljše. Nekako ne bi hotel, da se to ne bi zgodilo, če me razumete,” je dodal Nemec.
Hamilton je sicer medijem zatrdil, da se bo Vettel še vrnil v formulo ena. Podobno kot pri Alonsu je prepričan, da ga bo želja po dirkanju znova pritegnila in ga bomo še videli v karavani. “Morda, ko se boš ti poslovil, lahko zamenjava?” se je pošalil Vettel. In dodal, da čeprav nikoli ne želi reči nikoli, je zanj verjetno tega poglavja življenja konec.
Leta 2019 je v družbi Charlesa Leclerca zmagal le še enkrat – nepozabno slavje iz Singapurja 2019 je zapisano tudi kot zadnje v karieri, po velikih težavah pri rdečih pa se je za zadnji dve sezoni kariere preizkusil še pri petem moštvu.
Okrepil je vrste novonastalega Aston Martina, ki pa enostavno ni dirkalnik, ki bi konkuriral za vrh. Kljub temu ga je dvakrat pripeljal do drugega mesta – lani v Azerbajdžanu in v Budimpešti, s tem da so mu stopničke pri naših vzhodnih sosedih zaradi premalo goriva v dirkalniku po koncu preizkušnje odvzeli.
V zadnjih letih je bolj kot z mešanjem štren pri vrhu Vettel opozarjal na družbene teme. Tako je zelo glasno podprl Hamiltonov boj proti rasizmu in o enakosti ter vključenosti vseh pred dvema letoma, ves čas je poudarjal pravice drugače mislečih, opozarjal je tudi na podnebne spremembe.
Ko je letos poleti pred VN Madžarske naznanil, da končuje svojo kariero, je Vettel odločitev pojasnil z besedami, da si želi več časa preživeti z družino, obenem pa nima več dovolj motivacije za dirkanje na najvišji ravni. Več o tem lahko preberete tukaj.
Ob svojem imenu ima pred zadnjo dirko zapisanih 53 zmag, 122 stopničk, 57 pole positionov, 38 najhitrejših krogov, štiri naslove svetovnega prvaka in še bi lahko naštevali. A kot je v tem tednu večkrat tudi sam izrazil željo, si ga bodo ljudje še bolj kot po rezultatih zapomnili predvsem po njegovi prijaznosti, kolegialnosti, vljudnosti in dostopnosti. “Da sem bil jaz,” je dodal. Pravi navijači formule ena, pripravite robčke, v nedeljo se poslavlja eden največjih vseh časov.
Kako zelo priljubljen je bil Vettel med dirkaškimi kolegi, kažejo tudi zapisi trenutnih dirkačev na družbenih omrežjih. Posebno vez sta, kot že omenjeno, spletla s Hamiltonom, ob koncu kariere pa so se mu poklonili tudi Alonso, Verstappen in drugi. Od izvrstne kariere (v nedeljo bo začel 299. dirko) se je poslovil s posebno večerjo, na kateri je v Abu Dabiju gostil vse aktualne dirkače kraljice motošporta. Kako so se imeli in kako visok je bil račun, si preberite tukaj.
Posnetek, ki so ga ob slovesu Vettla pripravili pri F1:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!