Velika nagrada Las Vegasa je malodane spomenik lastnikov formule ena, ameriškega podjetja Liberty Media, a tudi ogromni finančni vložki in soj žarometov niso preprečili velike sramote. 21. dirka sezone si je prislužila črno piko. Našteli smo pet razlogov, zakaj si zasluži takšno oznako.
Želeli so Vegas in ga dobili. Mesto, ki nikoli ne spi, je sredi noči nenačrtno pokonci držalo tudi rohnjenje dirkalnikov formule ena. Znameniti Las Vegas Strip, ki se bohoti s svetovno znanimi hoteli in kazinoji, je na prvi dan akcije sicer dolgo sameval.
Zaradi hitenja in nepopolne priprave steze je bila akcija prekinjena že po devetih minutah prvega treninga. Preslabo pritrjeni pokrovi odtokov so povzročili kar dve nesreči. Najkrajšo sta potegnila Carlos Sainz in Esteban Ocon.
Zaradi popravil je bil prvi trening prekinjen in drugi prestavljen na povsem nočno uro. Večji zamik pa je povzročil “logistične težave,” kar je vodilo v praznjenje tribun! Drugi trening je tako potekal brez navzočnosti navijačev, ki so kupili pregrešno drage vstopnice. VN Las Vegasa se kaže kot ponesrečen projekt, ki uničuje ugled kraljice motošporta.
1. Zgrešena časovnica tako za lokalni kot evropski trg
Ker so želeli združiti nočno ulično dirko in hkrati zadostiti največjemu trgu formule ena – Evropi – so akcijo ta konec tedna razporedili od četrtka do sobote in ne od petka do nedelje, kot je sicer običajno.
Zaradi velike časovne razlike, osrednji del Evrope je kar devet ur pred Las Vegasom, bi popoldanska dirka v evropskem časovnem pasu padla v sredino noči. Zato so treninge, kvalifikacije in dirko umestili na zelo pozne ure po lokalnem času. Petkov drugi trening bi se denimo moral začeti ob polnoči, a se je zaradi prekinitve šele ob 2.30. Dirka je na soboto po lasvegaškem času, ker bi se ob klasičnem nedeljskem terminu v Evropi prebujali v delovno ponedeljkovo jutro.
Tako so nezadovoljni obojni. V ZDA, ker je dirka prepozno, predvsem za vzhodno obalo, ki je tri ure pred Las Vegasom, medtem ko morajo ljubitelji F1 v Evropi navijati budilke. Razen, če ste v Avstraliji ali z Daljnjega vzhoda, vam ura najverjetneje ni po godu.
2. Nizke temperature
V Las Vegasu se v novembru temperature čez dan povzpnejo tudi na prijetnih 20 stopinj Celzija. Povsem drugače je, ko sonce zaide. Živo srebro v poznih večernih in nočnih urah zdrsne tudi pod 10 stopinj Celzija. Najnižja izmerjena temperatura zraka v zgodovini formule ena je iz leta 1978, ko so v Montrealu namerili 5° C.
Tako je hladno navijačem na tribunah, kot tudi pnevmatikam na dirkalnikih. Ogrevanje bo ves konec tedna povzročalo precej težav, nižji oprijem pa pomeni tudi slabše dirkanje. Predvsem bo zanimivo videti obnašanje pnevmatik po menjavah na dirki. Vse skupaj bi lahko dodatno začinila tudi kakšna ploha, ki bi z gladke površine sprala gumo, ki so jo dirkači že naložili na stezo.
3. Nevarna steza in vpliv na izide
S temperaturo je povezan tudi oprijem, ki bo torej manjši in lahko posledično pripelje do nesreč. Težave s pokrovi odtokov so zdaj že dobro znane in jih ni potrebno dodatno omenjati. Velja pa omeniti, da je dirkač Ferrarija Carlos Sainz s trkom močno poškodoval svoj dirkalnik in bil primoran zamenjati tudi baterijo. Ker menjava prinaša pribitek desetih startnih mest, je Ferrari zaprosil za izjemo, a bil začuda zavrnjen. Slabo delo organizatorja bo torej neposredno vplivalo tudi na izid dirke.
Nesrečni trk Carlosa Sainza:
Pozornost je vredno nameniti tudi izhodu iz boksov, ki je nerodno izpeljan neposredno v sredini prvega zavoja, za nameček na notranji strani in blizu idealne linije. Številni opozarjajo, da bi lahko to povzročilo nemalo težav.
4. Oderuške cene vstopnic in hotelov
Dirka v Las Vegasu je razočarala številne navijače formule ena. Cene vstopnic so vrtoglave in so od obiska odvrnile tisoče lokalnih in tudi tujih gostov. Družbena omrežja so polna kritik. Zgolj za sobotno dirko na voljo ni vstopnice, ki bi navijača po žepu udarila za manj kot za dobrega tisočaka evrov.
Čeprav so tovrstni dogodki običajno razprodani kmalu po začetku prodaje ali celo v nekaj urah, je bilo teden dni pred dirko še vedno mogoče kupiti vstopnice na uradni spletni strani. Najcenenši paket za vse tri dni je bil na voljo za 1874,49 evra. Najcenejša vstopnica zgolj za četrtek je znašala 187,45 evra. Tisti, ki so kupili slednje, so videli zgolj devet minut dirkanja! Več pod točko št. 5.
Enako je s hoteli. Cene sob so ta konec tedna nekajkrat višje od običajnih. Hotelirji so zavohali priložnost in povsem oželi ljubitelje tega športa.
5. Navijače sramotno izgnali s tribun
Ne le, da so morali navijači odšteti vrtoglave zneske, da so sploh prišli na tribuno novonastale ulične steze, za nameček so morali tam zmrzovati in se dolgočasiti več ur, da so uzrli le devet minut akcije. Prvi trening je bil, kot že omenjeno, zaradi težav s pokrovi odtočnih jaškov prekinjen po devetih minutah, drugi pa se je namesto ob polnoči po lokalnem času začel šele ob 2.30.
Zaradi logističnih težav je organizator ob 1.30 pričel s praznjenjem tribun. Obiskovalci, ki so torej drago plačali vstopnice, so bili primorani zapustiti svoje mesto in ostali brez 90 minut podaljšanega drugega treninga. Najbolj nezadovoljni so sprva ostali na tribunah, a jih je obiskala policija in jim zagrozila z kaznijo. Nedopustno.
VN Las Vegasa ni nič drugega kot molzna krava Liberty Media.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!