Na kolesarski dirki Pariz-Nica je v tretji etapi na sporedu ekipni kronometer. Ta bo na željo francoskih organizatorjev, podjetja A.S.O., ki bdi tudi na izvedbo dirk po Franciji in Španiji, tokrat deležen velike in pomembne spremembe. Kako bo ta vplivala na dirkanje celotne ekipe in kaj to pomeni za kapetana moštev, ki računa na visoko uvrstitev v skupnem seštevku?
Ekipni kronometer je največjih dirkah v kolesarstvu ‘umirajoča umetnost’, pravijo kolesarski strokovnjaki in poznavalci. Na lanski dirki po Španiji, ki se je začela na Nizozemskem, smo v prvi etapi znova spremljali vožnjo na čas, pri kateri se pokaže moč in povezanost ekipe. Pred tem je bila moštvena ura resnice na tritedenskih dirkah nazadnje na sporedu na Vuelti 2019, ki so si jo ljubitelji tega športa zapomnili predvsem zaradi padca skoraj celotne zasedbe Jumbo Visme s Primožem Rogličem na čelu zaradi vode na cestišču.
Če kronometer že v osnovi velja za posebno disciplino kolesarstva, pa je ekipni kronometer še nekoliko drugačen. Celotna ekipa kolesarjev (kolikor jih je pač na dirki dovoljenih) se s starta pozna skupaj, nato pa s čim boljšo aerodinamično postavitvijo skuša čim hitreje priti do cilja. Pri tem kolesarji vozijo v vrsti in menjavajo svoje položaje, jasno pa se pri tem hitrost mora prilagajati najšibkejšemu.
Na velikih, predvsem tritedenskih dirkah (Giro, Tour in Vuelta) se je uveljavilo pravilo, da se za čas celotne ekipe ustavi, ko ciljno črto prečka četrti ali peti kolesar. To pomeni, da mora posamezno moštvo vse do cilja pripeljati vsaj v skupini štirih ali petih kolesarjev, ostali, ki zaostanejo več, pa dobijo svoj čas.
A organizatorji dirke Pariz-Nica so zdaj pripravili spremembo. Na današnjem ekipnem kronometru bo vsak kolesar prejel svoj čas oziroma zaostanek, kar pa bi pri dirkanju ekip, ki želijo imeti svoje tekmovalce visoko v ekipni razvrstitvi, lahko spremenilo strategijo. Jonas Vingegaard, član v zadnjih letih kronometrsko zelo močno Jumbo-Visme, je prepričan, da bo dirkanje drugačno. “Ekipni kronometer je zelo pomemben. Z ekipo se moramo pogovoriti o spremenjenih pravilih, morda bomo uporabili drugačne taktike. Bomo videli,” je že pred začetkom dirke proti soncu zatrdil Danec.
Pogačar ne pričakuje drugačnega dirkanja
O spremembi, ki so jo pri podjetju A.S.O., ki sicer organizira tudi dirki po Španiji in Franciji, sprejeli v želji po nečem novem in drugačnem, pa je svoje mnenje predstavil tudi slovenski šampion Tadej Pogačar. “Verjetno veliko drugače ne bo. Ekipe bodo verjetno dirkale podobno, saj si vedno hitrejši, če je okrog tebe več fantov. A ne bom vam povedal, kako bomo dirkali, to boste videli v torek,” je še pred začetkom najprestižnejše tedenske dirke dejal 24-letnik iz Klanca pri Komendi. V ponedeljek pa je razkril še več svojih misli: “Ekipni kronometer je res nekaj posebnega. Ne vem, kaj pričakovati. Vem, da bo zanimivo in boleče. Čez leto zelo redko treniramo in tekmujemo v tej disciplini. Iskreno, mi smo se ji posvetili šele v petek. A ob meni so odlični kolesarji, verjamem, da nam bo uspelo.”
Bomo v zadnjih kilometrih videli sprinte moštvenih kolegov, dokler v ospredju ne bo ostal kapetan? Bodo kolesarji skušali čim dlje ostati v čim večji skupini in na koncu čez ciljno črto kot prvega poslati kapetana? Do kdaj vztrajati pri čim večji skupini? Odgovore bomo dobili že danes na 32-kilometrskem ekipnem in praktično povsem ravninskem kronometru v Dampierre-en-Burlyju. Pogačar se bo s kolegi iz UAE Emirates na cesto podal ob 15.36.
Do zdaj je Pogačar v svetovni seriji v ekipnem kronometru tekmoval le enkrat, in sicer na dirki po Španiji leta 2019. To je bila uvodna etapa takratne Vuelte, ko je v Torrevieju na dobrih 13 kilometrih dirkanja z UAE zasedel predzadnje, 21. mesto, s kar minuto in sedem sekund zaostanka za zmagovalko Astano. Jumbo-Visma, v kateri je bil kapetan Roglič, je kljub omenjenemu padcu osvojila 18. mesto (+0:40).
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!