Zloglasni padec na 4. etapi dirke po Baskiji je še vedno glavna tema pogovorov v kolesarskem svetu. Nesreča, ki bi verjetno odmevala tudi, če v njej ne bi bila vpletena velika imena, kot so Primož Roglič, Jonas Vingegaard in Remco Evenepoel, terja posledica pri spremembi varnosti, pravijo glavni možje kolesarstva.
Številni padci, ki so zaznamovali začetek kolesarske sezone, glavne odločevalce v tem športu ‘silijo’ k razmišljanju in spremembah predvsem na področju varnosti. Ta je po besedah predsednika Mednarodne kolesarske zveze (UCI) Davida Lappartienta glavna tema v tem trenutku. “Tako za nas na krovni zvezi kot za vse ostale deležnike. Po mojih številkah je od začetka sezone v svetovni seriji padlo in se poškodovalo že 38 kolesarjev. To je res veliko,” je za Cyclingnews dejal Francoz.
V ta namen smo ustanovili skupino SaferR, ki bo sprejemala odločitve in izboljšala varnost na dirkah. V naslednjem tednu nas čaka pomemben sestanek. Naredili smo raziskavo in nekakšen arhiv vseh nesreč na vseh dirkah v zadnjih treh ali štirih letih in zdaj poznamo razloge za padce. 50 odstotkov se zgodi zaradi obnašanja kolesarjev, 50 odstotkov pa zaradi drugih dejavnikov, ko so ovire, ki niso dovolj dobro označene, ali pa hitrosti glavnine. Ne bom dejal, da je vse krivda kolesarjev, včasih gre le za trenutek nepazljivosti. Prav zato nameravamo vpeljati sistem rumenih in rdečih kartonov tako kot v nogometu. Da bi nevarno obnašanje lahko kaznovali in s tem bolje nadzorovali,” pravi Lappartient, ki si je v nedeljo v živo ogledal spomenik od Pariza do Roubaixa.
Prednostna zaščita hrbta
Mnenju glavnega moža UCI-ja se pridružuje tudi Christian Prudhomme, direktor dirke po Franciji. Kot je dejal za Het Nieuwsblad, je edina dobra stvar grdega padca v Baskiji prav resno in poglobljeno iskanje rešitev, s katerimi bi kaj podobnega v prihodnosti preprečili. “O sistemu kartonov smo že veliko premišljevali in govorili, enostavno moramo bolje zaščiti kolesarje. Na sploh je hitrost na dirkah previsoka. Novi talenti, ki vstopajo v kolesarstvo, so vse mlajši in mlajši, posledično pa jim manjka izkušenj v vožnji v skupini ter navade spoštovanja pravil. Sistem rumenih in rdečih kartonov je na mizi, kolesarski svet je pripravljen nanj. Padec v Baskiji pa je le še pospešil njegovo uvedbo.”
Prvi človek francoskega Toura je izpostavil še eno težavo pri takšnih padcih: zaščito hrbta. “Če pogledamo padce Wouta van Aerta, Jonasa Vingegaarda in Steffa Crasa, lahko jasno vidimo, kako je hrbet izpostavljen poškodbam. Tanek dres enostavno ne ščiti kolesarjevega telesa. Veliko stvari v kolesarstvu se je v zadnjih letih razvilo v pravo smer, prepričan sem, da lahko tudi za to najdemo rešitev.”
Kako točno naj bi sistem rumenih in rdečih kartonov deloval v praksi in kdaj naj bi zaživel, glavni akterji še ne razkrivajo. A očitno že v letošnji sezoni.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje