Mohorič razkril ozadje genialne poteze, Pogačar sam na vrhu

Kolesarstvo 21. Mar 202214:29 0 komentarjev
Matej Mohorič
Matej Mohorič slavi zmago na klasiki Milano - Sanremo. Foto: Guliverimage

Svetovna kolesarska javnost je še vedno pod vtisom izjemnega zaključka prvega spomenika sezone od Milana do San Rema, ki je po fantastičnem spustu z zadnjega vzpona na Poggio pripadel Mateju Mohoriču. Slovenski državni prvak je navdušil s tvegano vožnjo, a v ozadju njegovega uspeha se skriva tudi genialna tehnična poteza.

“Vedel sem, da je to enkratna priložnost v življenju in želel sem jo izkoristiti. Zase, za ekipo in za tehnološke partnerje s to posebno idejo,” je po velikem slavju povedal Matej Mohorič. O čem je govora?

Aktualni slovenski prvak, ki je ob koncu lanskega leta predstavil svojo kolesarsko fundacijo, že v svoji celotni karieri velja za odličnega kolesarja na spustih. Še v mladinski konkurenci je organizatorje in vodilne pri Mednarodni kolesarski zvezi (UCI) osupnil z vožnjo po klancu navzdol, ko je sedel na zgornji del okvirja in se v slogu žuželke vozil veliko hitreje od ostalih tekmecev. Njegovo potezo so kasneje kopirali številni najboljši, UCI pa jo je zaradi varnosti z začetkom lanske sezone prepovedala.

Tokrat prednost našel v dvižnem sedežu

A Mohoriča pri iskanju dodatnega časa in prednosti pred konkurenco to ni ustavilo. Na dirki Milano – San Remo je tako prvič nastopil s “potopnim sedežem”. Za kolesarske laike se zdi to zanemarljiva malenkost, ki pa med profesionalci lahko poskrbi za velike razlike. 27-letni kolesar iz Podblice pri Kranju je tehnično podrobnost, ki v kolesarstvu sicer ni novost, a je v zadnjem času ni bilo videti, razvil skupaj s svojim moštvom Bahrain Victoriousom in kolesarskim opremljevalcem Merida. 

Potopni sedež se veliko bolj pogosto uporablja v gorskem kolesarstvu, višino sedeža pa lahko s pomočjo kablov, povezanih na krmilo, spremeni tudi do 200 milimetrov. Mohorič je na sobotni dirki uporabljal takšnega, ki je višino spremenil od 50 do 70 milimetrov. 

Favorite, tudi Pogačarja, opozoril

“Uničil sem kolesarstvo s spuščanjem v slogu ‘žuželke’, zdaj pa sem ga uničil ponovno. Verjetno bodo vsi začeli uporabljati potopni sedež. To bo še ena stvar, na katero bomo mislili med vožnjo. Kmalu bomo kot formula ena. Včasih so imeli le pedalko za plin in zavoro, zdaj pa imajo sto različnih gumbov,” je dejal Mohorič.

Nekdanji svetovni prvak med mladinci in nato še do 23 let je dejal, da novitete na svojem kolesu sicer ni skrival pred konkurenco: “Pred dirko sem šel do glavnih favoritov in jim pokazal ta sedež. Vprašali so me, kaj bom z njim in se smejali. A sem jih opozoril, da če mi bodo skušali na spustu slediti, bodo to počeli na lastno odgovornost.”

Foto: Guliverimage

Za UCI nič spornega

Njegovo početje je po dirki preverila tudi krovna zveza (UCI), a kršitev ni ugotovila. Spremembe višine sedeža po zapisu cyclingnews.com sicer prinaša veliko bolj nadzorovano vožnjo in dopušča več manevriranja, velika prednost pa je tudi, da zniža središče gravitacije.

“Testirali smo tudi model, ki dopušča 12-centimetrsko spremembo, a je bilo preveč. Pritiskanje na pedala ni bilo več učinkovito, zato smo se odločili za šestcentimetrsko napravo. Na krmilu sem imel neke vrsto stikalo, s čimer sem sedež na spustu s Poggia večkrat dvignil in spustil,” je razložil Mohorič.

Mohorič je z zmago na dirki od Milana do San Rema postal tretji slovenski kolesar s slavjem na eni od petih najbolj prestižnih enodnevnih dirk – spomenikih. Leta 2020 je prvemu to uspelo Primožu Rogliču na Liege-Bastogne-Liege, kar je leto kasneje ponovil tudi Tadej Pogačar. Pogi je lani ob koncu sezone dobil tudi dirko po Lombardiji, tako da Slovencem ostaneta le še dirka po Flandriji in dirka Pariz-Roubaix.

Kdo ga bo kopiral prvi?

“O tej ideji je bilo že veliko povedanega, a ni zaživela. Zdaj pa je tehnologija toliko napredovala, da takšen sedež ni veliko težji od navadnega. Morda bo že naslednje leto na voljo na vseh kolesih. Ta stvar je varna za uporabo v prometu, na treningih in očitno tudi na dirkah,” je še pripomnil zmagovalec dveh etap na lanski dirki po Franciji.

Potopni sedež je tako več kot očitno deloval že minuli konec tedna, saj je Mohorič na kratkem, manj kot šestkilometrskem, in zavitem spustu kolesaril s povprečno hitrostjo več kot 55 kilometrov na uro, najhitreje s kar 73,7 km na uro! Poleg tehnološkega znanja pa je Slovenec ob tem pokazal še dobro mero ‘norosti’ in poguma, kar mu priznava tudi konkurenca.

Vožnja Mohoriča z zvrhano mero poguma:

Pogačar letno dobi trikrat več od Rogliča

Italijanski spletni portal Calcio e Finanza je razkril seznam najbolje plačanih v letu 2022. Na vrhu je pričakovano slovenski superzvezdnik in dvakratni zmagovalec dirke po Franciji Tadej Pogačar. Član moštva UAE Team Emirates od svoje ekipe po novi pogodbi prejme šest milijonov letno, kar je za pol milijona več od štirikratnega prvaka Toura  Britanca Chrisa Frooma (Israel Start Up Nation), in večkratnega svetovnega prvaka Slovaka Petra Sagana (Total Energies).

Roglič in Pogačar na lanski dirki po Baskiji. Foto: Guliverimage

V prvi deseterici so še Geraint Thomas (Ineos Grenadiers; 3,5 milijona evrov), Egan Bernal (Ineos Grenadiers; 2,8), Michal Kwiatkowski (Ineos Grenadiers; 2,5), Julian Alaphilippe (Quickstep; 2,3), Alejandro Valverde (Movistar; 2,2), Richard Carapaz (Ineos Grenadiers; 2,2) in Wout van Aert (Jumbo-Visma; 2,2).

Drugi slovenski zvezdnik, zmagovalec zadnjih treh španskih Vuelt in aktualni olimpijski prvak Primož Roglič (Jumbo Visma) na tej lestvici zaseda 12. mesto s plačo dveh milijonov evrov na sezono.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!