Za ekipo Visma-Lease a Bike so težki dnevi. V dobrem tednu dni sta se namreč hudo poškodovala njihova glavna zvezdnika Wout van Aert in Jonas Vingegaard ter pod velik vprašaj postavila visoke ambicije moštva na dirkah po Italiji in Franciji.
Pred belgijskim in danskim zvezdnikom je dolgotrajno okrevanje. Wout van Aert si je na dirki skozi Flandrijo 27. marca ob grdem padcu zlomil nekaj reber, ključnico in prsnico, kot je v petek razkril odhajajoči športni direktor Visme-Lease a Bike Merijn Zeeman, pa je pri tem utrpel tudi odrgnine na pljučih, kar še podaljšuje čas rehabilitacije.
“Rentgenskega posnetka ne bomo imeli še kar nekaj tednov. Šele takrat pa bomo zares vedeli, kakšna je situacija. V dveh, treh tednih bomo vedeli več. Težko si predstavljam, kaj odrgnjena pljuča pomenijo, a zagotovo velike bolečine in nič dobrega,” je najnovejše stanje Belgijca opisal Zeeman. Bolj kot ne je že jasno, da lahko van Aert na debitantski nastop na Giru (začetek 4. maja) pozabi.
Pa čeprav hitro napreduje: “Težko diha. A kljub temu že lahko malce hodi. V petek sva se slišala, presenečen sem, kako hitro napreduje. Ko sem videl, kako hitro se mu je zacelila rana na hrbtu, sem se spet zavedal, kako posebni športniki so to.”
Tour pod velikim vprašajem
Visma je le dober teden dni pozneje ostala še brez Jonasa Vingegaarda, ki je bil udeležen v množični padec četrte etape v Baskiji. Zlomljena rebra, ključnica, pretres pljuč in pnevmotoraks (prebodeno pljučno krilo) so posledice, ki jih čuti Danec. Predvsem zadnja poškodba, ki so jo zdravniki ugotovili po prvi noči v bolnišnici, pod velik vprašaj postavlja nastop na dirki po Franciji, kjer bi Jonas napadal tretjo zaporedno zmago. Tour se v Firencah začne že čez 84 dni (29. junija).
Treba je najti rešitve. In to hitro
Težave obeh zvezdnikov so užalostile in razjezile glavnega direktorja Visme Richarda Pluggeja. Ta je tudi eden glavnih pri podjetju SafeR, organizaciji, ki se ukvarja z izboljšanjem kolesarske varnosti. “Že od leta 2020 se pogovarjamo o varnosti na dirkah. Naši načrti so pripravljeni. A se stvari ne premaknejo. Imamo odgovornost do kolesarjev in ekip. Takšni padci močno vplivajo na naš šport. Dogajajo se prepogosto,” je prepričan Nizozemec.
In dodaja: “Kolikor se sliši noro, kolesar bi moral imeti možnost varnega padca. Če lahko to naredi dirkač v formuli ena, bi moral to možnost imeti tudi kolesar. Moramo najti rešitev. Vse se hitro razvija, vse bolj profesionalno je. Nekateri organizatorji, kot sta ASO in Flanders Classic, lahko sledijo temu tempu. Drugi pa ne in njim moramo pomagati.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!