Ne samo Domen Novak kot najzvestejši pomočnik, Tadeja Pogačarja je na poti do zmage na dirki po Italiji spremljal še en Slovenec. Brez njega prvi kolesar sveta pravzaprav sploh ne bi mogel nastopati. Pa ne samo na Giru, ampak na katerikoli dirki.
Čeprav na koncu slavo požanje le zmagovalec, pa je še vsakemu najbolj laičnemu spremljevalcu kolesarstva jasno, da gre za ekipni šport. Na poti do največjih zmag, predvsem na tritedenskih preizkušnjah, pa se morajo v najlepšo sliko sestaviti prav vsi koščki sestavljanke.
Pomemben kamenček v mozaiku ekipe UAE Emirates je zadnja tri leta slovenski mehanik Boštjan Kavčnik. Tudi njegovo delo je pomembno pripomoglo k slavju Tadeja Pogačarja na nedavno končani dirki po Italiji.
Čustveno, zanimivo, odgovorno
“Glede na to, da prihajam iz kolesarstva in sem se tudi sam preizkušal s pritiskanjem na pedala, je to čustveno zelo zanimivo. Res je super, da sem lahko zraven na tak način. Po drugi strani pa je tudi zelo odgovorno delo. Super občutki, ko pridemo čez cilj in lahko rečemo, da je bilo vse v redu. Za nami je eno super doživetje,” je dejal v pogovoru za Sportklub.
K trenutno najuspešnejši ekipi v karavani se je preselil po polnoletnem obdobju v ljubljanskem Rogu. Tam je sicer že prej kolesaril kot mladinec, zadnjih 18 let pa je opravljal vlogo mehanika. Potem pa je sledil klic Andreja Hauptmana, enega od športnih direktorjev emiratov. “Z Andrejem sva sodelovala že od samega začetka, ko je postal športni direktor. Poznava se res že zelo dolgo, tudi delo drug drugega. Ta naveza traja že vse od takrat. Jaz sem bil njegov mehanik že njegovo zadnje leto, ko je še dirkal. Že prej pa sva bila sotekmovalca pri Rogu, on že kot član, jaz pa še kot mladinec.”
Sodelovanje je enostavno
Nekdanjega slovenskega selektorja na Giru ni bilo, s Pogačarjem bo znova sodeloval na prihajajočem Touru de France. A velikemu zmagovalcu prvega grandtoura v sezoni slovenske družbe vseeno ni manjkalo – ob ekipnemu kolegu Domnu Novaku je bil zraven še naš sogovornik. Kot je razkril, je Tadej tudi pri pripravi kolesa zelo preprost: “Ni zahteven. Hoče le, da vse deluje, kot mora. Že pred etapo, včasih pa že na ogledu trase, se dogovoriva, kaj uporabiti. Kakšne materiale, način priprave kolesa, tlake v pnevmatikah … Dogovoriva se o celotni pripravi kolesa.”
Situacija se lahko hitro spremeni v primeru dežja, saj se glede na oprijem cestišča uporabljajo drugi tipi pnevmatik in maž. Čeprav torej opravlja ključno delo, saj kolesar brez primerne opreme težko dirka na najvišjem nivoju, pa si Kavčnik ne lasti veliko zaslug za šest etapnih in skupne zmage na letošnjem Giru. “Goniti mora on. Jaz le stremim k temu, da je kolo čim bližje 100 odstotkov. Ne maram slišati, da je vse v redu, da je vse popolno. Vedno pravim, da skušamo biti čim bližje 100 odstotkov. Pri tehniki nikoli ne vemo, kdaj zataji. Hitro se zgodi defekt ali padec.”
Posebna naloga: nalepke
Kako pa poteka dan mehanika v ekipi na dirki, kjer nastopa vodilni v skupnem seštevku? “Ob sedmih zjutraj bujenje, po zajtrku pa takoj do tovornjaka. Pripravimo vsa rezervna kolesa in obročnike za dirko, ki jih pritrdimo na streho spremljevalnih vozil. Nato pridemo na start, odvisno, kako dolga je pot od hotela. Na parkirišču za ekipe pripravim prvotna kolesa za tekmovalce, kjer rabim približno 15 minut, da preverim vse tlake gum in ostalo opremo. Pri Tadeju zamenjam tudi nalepke na startni številki, saj je točno označeno, na katerih etapah je zmagal in koliko dni je v majici vodilnega. Potem pa v avtomobil in po startu se poženemo za kolesarji. Ves čas v rokah držim rezervna kolesa, če bo treba posredovati,” je razlagal v smehu.
Ni pustil drugačnih misli
42-letnega Ljubljančana je navdušilo, kako priljubljen je Tadej v Italiji. “Ob trasi je veliko napisov, skoraj tako, kot bi bili v Sloveniji. Fant, ki je v Bormiu ujel njegove rokavice, je imel slovensko zastavo, pa je bil Italijan. Potem je naslednji dan prišel v hotel in prosil, če jih lahko Tadej podpiše.”
Prav nič pa ni bilo v ekipi grenkega priokusa, da prvemu kolesarju sveta ni uspelo rožnate majice nositi vse od prve etape naprej. Po tretjem mestu uvodni dan jo je nato oblekel že po drugi etapi. “Že to je bilo dovolj dolgo. Smo se pa hitro navadili, zato o drugem kot o zmagi v Rimu sploh nismo več razmišljali,” je zaključil naš sogovornik. Ekipnega slavja v večnem mestu sicer ni doživel, saj se je po cilju 20. etape v Bassano del Grappi odpravil proti domu. Zraven pa bo znova na Touru, ki se bo 29. junija začel v Firencah.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!