Kdo je Nico Harrison, največji “sovražnik” navijačev Dallasa in Slovencev?

Košarka 3. Feb 202510:07 6 komentarjev
Nico Harrison
Foto: Guliverimage

Odločilno vlogo pri šokantni novici nedeljskega dopoldneva, da se Luka Dončić iz Dallasa seli v Los Angeles, je odigral športni direktor Mavericks Nico Harrison. Ta se je za menjavo za Anthonyja Davisa z direktorjem Lakers Robom Pelinko skoraj mesec dni dogovarjal v popolni tajnosti, za kar ni vedel niti trener Dallasa Jason Kidd. Kdo sploh je 52-letnik, ki je poskrbel za jezo in žalost navijačev v Teksasu?

Verjetno edini, ki v tem trenutku razume odmevno kupčijo, eno najodmevnejših v zgodovini lige NBA, je tisti, ki se je pod njo tudi podpisal. Nico Harrison, od leta 2021 športni direktor Dallasa, je namreč v Teksasu deležen gneva tamkajšnjih navijačev, njegovi potezi, ki vsaj v tem trenutku v nobenem pogledu ne pije vode, pa se čudi ves svet.

Pomagale niso niti Harrisonove besede, ki jih je 52-letnik izrekel za Dallas Morning News, nato pa še v družbi trenerja Jasona Kidda na novinarski konferenci pred nedeljsko tekmo s Clevelandom, ki so jo Cavaliers zanesljivo dobili (144:101).

“Zavedamo se odmevnosti tega, kar se je zgodilo. A to za nas ni poraz. Razumem, zakaj so ljudje šokirani. A verjamem, da smo s to potezo ekipo postavili v položaj, ko lahko zmaguje v sedanjosti in prihodnosti. To pa je tudi naš ultimativni cilj. Moja naloga je, da sprejemam težke odločitve, pri tem pa so interesi kluba na prvem mestu,” je razlagal predsednik košarkarskih operacij oziroma generalni menedžer kluba, kot se uradno glasi njegov naziv pri Dallasu.

Harrison se je sicer leta 1972 rodil v Seattlu v sedemčlansko družino, njegovo otroštvo pa je pomembno zaznamovala ločitev staršev, ko je bil star pet let. Prva leta je tako preživel razpet med Spokanom v Washingtonu in Tigardom v Oregonu, razpet pa je bil tudi v športnem smislu, saj je istočasno treniral ameriški nogomet in košarko. Za drugo se je dokončno odločil v devetem razredu osnovne šole, še preden je začel obiskovati gimnazijo Tigard.

Od obročev do Nikeja

Košarki je ostal zvest tudi v študentskih letih, po sezoni v dresu ekipe Army se je odločil za selitev na univerzo v Montani. V treh sezonah je v študentski ligi NCAA dosegel več kot 1000 točk, še pred diplomiranjem iz bioloških in medicinskih znanosti pa je veljal za velikega talenta. Toda tega niti slučajno ni izpolnil, saj je košarko na članski ravni po fakulteti igral le še eno sezono (1997/98) pri ekipi Black Hills Posse v Južni Dakoti v ligi IBA.

Ko je športne copate iz osebnih razlogov obesil na klin, se je vrnil v Oregon, kjer je nekaj časa delal kot prodajni predstavnik farmacevtskega podjetja. Velik preskok pa mu je uspel leta 2002, ko mu je prijatelj povedal, da ima športna znamka Nike odprto delovno mesto za regionalnega zastopnika v ligi NBA. Harrison se je prijavil in bil izbran, posledično pa se je preselil v Dallas.

V tistem času je postal zastopnik nekaterih velikih zvezdnikov lige, vključno s takratno Dallasovo vzhajajočo zvezdo Dirkom Nowitzkim, Timom Duncanom, Michaelom Finleyjem … Že leto pozneje je Harrison napredoval na položaj nacionalne vodje marketinge za ligo NBA, kar je pomenilo, da je Nico začel sodelovati tudi z Michaelom Jordanom in Kobejem Bryantom.

Nico Harrison
Foto: AP Photo/Matt Strasen via Guliver

Ena prvih nalog: pot v Ljubljano

Pri eni vodilnih podjetjih s športno opremo na svetu je preživel kar 19 let, tisto obdobje pa ima tudi veliko črno piko, ki so jo Dallasovi navijači v nedeljo hitro potegnili iz zgodovine. Leta 2013 se je Nike pogajal za sodelovanje s Stephom Curryjem, na predstavitvi pa naj bi Harrison uporabil predstavitev power point, ki naj bi bila namenjena Kevinu Durantu. Ob tem naj bi najboljšega strelca z razdalje v ligi NBA večkrat preimenoval v Setha (tako je ime Stephovemu mlajšemu bratu), pri imenu pa se je zatipkal tudi v predstavitvi. Vsaj to zadnje je Harrison pozneje sicer zanikal, a vse to je skupaj z neponudbo personalizirane športne obutve Curryja, štirikratnega prvaka lige, odgnalo h konkurenčnemu podjetju Under Armour.

Kljub temu je opravljeno delo Harrisona pri Nikeju dovolj prepričalo Marka Cubana in vodstvo Dallasa, da mu je leta 2021 ponudilo priložnost na položaju športnega direktorja, na katerem je nasledil Donnieja Nelsona. V enih prvih nalog je skupaj z delegacijo Mavericks tisto poletje pripotoval v Ljubljano in z Dončićem v družbi Cubana in Dirka Nowitzkega sklenil petletno pogodbo v višini 215 milijonov dolarjev.

Kidd Harrison Cuban Dončić
10. avgust 2021 – Dallasova delegacija na podpisu Dončićeve pogodbe v Ljubljani. Foto: Profimedia

Gradil šampionsko ekipo okoli njega, dokler …

V treh sezonah je Harrison okoli slovenskega zvezdnika sestavljal vse bolj šampionsko zasedbo, prav vse pa je bilo podrejeno 25-letnemu Ljubljančanu. To se je poznalo tudi na rezultatih, Dallas je dvakrat prišel do finala zahodne konference, lani spomladi pa do finala lige NBA, v katerem pa je bil Boston premočan s 4:1 v zmagah. Čeprav brez prstana, je športni direktor dobil večletno podaljšanje sodelovanja.

Njegova vloga se je v tem času vsaj malenkostno spremenila konec leta 2023, ko je Cuban večinski delež franšize prodal milijarderki Miriam Adelson, sicer lastnici podjetja Las Vegas Sands. Prvi obraz kluba je njen zet Patrick Dumont, Harrison pa je – čeprav v predstavah za javnost deluje prepričljivo in odločno – neuradno zgolj tisti, ki izvršuje njune ukaze.

A ena najbolj presenetljivih kupčij, ki se trenutno zdi nesmiselna tako z rezultatskega kot marketinškega vidika in je na noge dvignila celoten košarkarski svet, mu zagotovo ni dvignila priljubljenosti. Da bi to potezo kdorkoli v Dallasu že v prihodnjih mesecih ali letih označil za uspešno, pa bi morali telički kmalu osvojiti šampionski prstan. Brez Luke Dončića.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje