Odbojka praznuje 126 let, prvič so jo namreč igrali 9. februarja 1895. Do danes se je ta četrta najbolj priljubljena panoga na svetu najbolj razvila v Evropi, kjer iz leta v leto podira mejnike. Neprekinjen razvoj tekmovanj in vse večje število ljubiteljev odbojke le-tej omogočata rast na vseh ravneh.
Mednarodna odbojkarska zveza (FIVB) je krovna organizacija z največ državami članicami, kar 222. Odbojko redno spremlja več kot 800 milijonov ljudi po vsem svetu, na zadnjih olimpijskih igrah v Riu de Janeiru pa je bila odbojka z 2,6 milijarde gledalcev z naskokom najbolj gledana športna panoga. Odbojka se je doslej najbolj razvila v Evropi, Evropska odbojkarska konfederacija (CEV) razvoj beleži v 54 od svojih 56 držav članic. Na minulem kongresu FIVB je predsednik CEV, Aleksandar Boričić, poudaril, da se kažejo sadovi strateškega globalnega pristopa, ki temelji na transparentnosti, zaupanju in spoštovanju ter na zanesljivih in široko dostopnih podatkih, marketingu in medijih. K razvoju odbojke po Evropi močno pripomorejo tudi novi pristopi k trženju tekmovanj in aktivnosti, prilagojeni programi in izobraževanje ter skrb za razvoj od najnižje ravni pa do vrhunskega športa.
Od novembra 2018 je bilo kljub pandemiji koronavirusa v okviru CEV organiziranih 2155 odbojkarskih tekem, 4007 tekem v odbojki na mivki in 528 tekem v odbojki na snegu. Evropski prvenstvi za moške in ženske 2019 si je na prizoriščih ogledalo več kot pol milijona gledalcev, prvič smo na tekmovanju spremljali 48 ekip in imeli 8 organizatorjev. Za nagradni sklad za tekmovanja je CEV namenil šest milijonov evrov, 1,5 milijona za evropski prvenstvi in 4,5 milijona za tekmovanje v evropskih pokalih oz. ligi prvakov. Evropska krovna organizacija je v razvoj odbojke v svojih državah članicah vložila 11,5 milijona evrov.
CEV za nekaj več kot dveletno obdobje beleži tudi 805 milijonov televizijskih gledalcev in prenose tekem na 150 različnih programih, z več kot 4500 urami oddajanja. Super finale lige prvakov si je ogledalo 20 milijonov gledalcev, platformo EuroVolley TV mesečno obišče že 250.000 edinstvenih obiskovalcev. Veselijo tudi vse višje številke na družbenih omrežjih. Samo na kanalu YouTube se je število ogledov vsebin od konca leta 2018 do konca leta 2020 povečalo z 2,5 na 10,3 milijona. Izobraževanje kadrov in materialno pomoč CEV nudi že 26 manj razvitim evropskih državam, vse več aktivnosti zveza izvaja skozi projekt CEV School Volleyball, v katerega je vključena tudi Slovenija, v teku pa je še evropsko azijsko sodelovanje na področju razvoja trenerskega kadra. Vse več pozornosti javnost namenja tudi prireditvam evropske zveze, najbolj spremljana je gala prireditev, ki jo bomo v 2021 sicer lahko spremljali v Ljubljani.
Pomen odbojke v Sloveniji smo prepoznali tudi na naši televiziji in zato bomo do konca sezone 2022/2023 skrbeli za medijsko izpostavljenost slovenske klubske odbojke in v vaše domove redno prinašali prenose elitnih klubov na našem področju.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!