Tik pred začetkom dirke po Italiji so se v javnosti razvnele debate, če bo 20. etapa, ki bi se morala po prvotnih načrtih po 19-kilometrskem gorskem kronometru končati le streljaj od slovenske meje na svetih Višarjah, sploh izpeljana. Razlog? Težave z logistično podporo kolesarjem pri vožnji po ozki cesti proti vrhu smučišča.
Zadnji od treh kronometrov na letošnji dirki po Italiji, ki je bil po ocenah kolesarskih poznavalcev označen celo za najtežji gorski kronometer v zgodovini grand tourov, bi moral predstavljati pravi spektakel. Začetek v Trbižu, nato pa po lažjem uvodu peklenski 7,3-kilometrski vzpon s povprečnim naklonom 12,1 odstotka. Zaradi bližine slovenske meje bi tam, sploh ob vrhunskih predstavah Primoža Rogliča, lahko spremljali pravo navijaško ‘norišnico’.
A zdi se, da iz tega ne bo nič. Organizatorji so zaradi pomanjkanja prostora na vrhu vzpona najprej omejili število gledalcev. Na vrh naj bi po načrtih z gondolo prišlo le 3000 srečnežev, težava pa bi bila, kako dostop do strme ceste preprečiti navijačem, ki bi prišli peš.
A zdaj so se pri RCS Sport, organizatorjem Gira, znašli še v večjih težavah. Združenje ekip AIGCP je marca poslalo pismo Mednarodni kolesarski zvezi (Uci), ko je postalo znano, da organizatorji pričakujejo logistično podporo na motorjih. Torej namesto klasične podpore s spremljevalnim avtomobilom naj bi kolesarja na vzponu spremljal član ekipe na motorju, ki bi imel na motor ali celo nase pripeto pomožno kolo. To zveni zelo težko izvedljivo.
Kam kolesa, kam gledalce in podporne ekipe?
Organizatorji so zagotovili prostor za menjavo koles med ravninskimi prvimi 11 kilometri in zahtevnimi zadnjimi 7,5 kilometra, vendar se je v zadnjih dneh razvnela debata, kako lahko ekipe zaščitijo svoje kolesarje, ki bodo vodili v skupnem seštevku, da jim defekt ali mehanska poškodba ne uničita možnosti za zmago.
Iz pisma je razvidno, da je Uci od RCS Sport zahtevala spremembe in opozorila na možnost, da bo etapa v celoti odpovedana. Pri RCS Sport zadevo zdaj preučujejo pred petkovim sestankom vodij ekip. V javnosti so se hitro pojavile možnosti, da bi zaključni gorski kronometer prestavil na kakšen drug vzpon, največkrat se omenja Zoncolan, kamor so kolesarji v preteklosti (tudi na običajnih etapah) na Giru že vozili. Ta je od Višarij oddaljen približno 100 kilometrov.
Svoje mnenje o spremembi je podal tudi Remco Evenepoel, po mnenju stavnic prvi favorit za končno slavje. Glavno konkurenco na poti do rožnate majice bi mu moral predstavljati slovenski as Primož Roglič. “Malce škoda je, da so se šele zdaj zavedli, da obstajajo težave. Še vedno se lahko peljemo do vznožja zadnjega vzpona in tam končamo, potem imamo 11-kilometrski kronometer. Je pa v bližini veliko vzponov, na katere lahko pridemo. Nekaj bodo našli, ne pričakujem, da na Giru ne bo 20. etape,” je dejal Belgijec, aktualni svetovni prvak. Ta je še dodal, da bi morala biti vsaka morebitna nadomestna trasa gorski kronometer, kot je načrtovano.
Na Višarjah so počistili sneg s ceste, a morda zaman:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje