17. poglavje sezone: boji med kavboji

Avtomoto 21. Okt 202112:00 > 12:34 7 komentarjev
Karavana formule ena se po letu premora vrača v Teksas. Foto: Guliverimage

Sezona formule ena se počasi preveša v zaključno fazo. Do konca je ostalo še šest dirk, prva med njimi pa bo na sporedu VN ZDA. V Austinu se bo karavana ustavila prvič po enoletnem premoru, pričakovati pa gre, da bo v zvezni državi Teksas v ospredju Mercedes z Lewisom Hamiltonom.

Leta 2019 so v Teksasu organizirali 49. VN ZDA v zgodovini svetovnega prvenstva. Tamkajšnji prireditelji so pričakovali, da bodo jubilejnega “abrahama” praznovali lani, a je načrte pokvarila pandemija koronavirusa. Petdeseta dirka čez lužo bo tako na sporedu ta konec tedna, ko se na dirkališču Amerik (COTA) obeta nadaljevanje boja za naslov svetovnega prvaka.

Tja je najboljše volje iz Turčije pripotoval Max Verstappen, ki je v carigrajskem parku pred slabima dvema tednoma znova prevzel vodstvo v skupnem seštevku. Z drugim mestom (in sočasnim petim njegovega največjega konkurenta Lewisa Hamiltona) je Malo Azijo zapustil s šestimi točkami prednosti (262,5 – 256,5).

Verstappen po edino, kar mu manjka

A zdaj prihaja Nizozemec na stezo, kjer v karieri še ni zmagal. Najvišje je končal leta 2018, ko je zaostal le za Kimijem Raikkonenom (mimogrede, to je bila zadnja zmaga v Finčevi karieri, ki se po koncu te sezone poslavlja od dirkanja v formuli ena). Čeprav je Red Bull v Austinu edinkrat zmagal davnega leta 2013, ko je to uspelo še Sebastianu Vettlu, pa je Verstappen pred začetkom konca tedna optimističen.

Verstappen je leta 2018 v “kavbojskih oblačilih” osvojil drugo mesto. Foto: Guliverimage

“Vedno smo bili kar konkurenčni tukaj, bili smo blizu nekaj vrhunskim rezultatom. Zdaj moramo to pretvoriti v zmago. V primerjavi z zadnjimi sezonami smo letos na vseh progah konkurenčni vsaj za stopničke, če ne kar za zmago. Smo osredotočeni, da svojo nalogo opravimo čim bolje. Pred nami je nova tesna bitka in res se je veselim,” je povedal Max Verstappen. Podobnega mnenja je tudi njegov moštveni kolega Sergio Perez, ki verjame, da bosta VN ZDA in Mehike ustrezali Red Bullu, ki na zadnjih štirih ali petih tekmah po surovi hitrosti ni mogel konkurirati Mercedesu.

Od Georgie do Teksasa

Ta je s petimi zmagami na četrtem mestu večne konstruktorske lestvice v Združenih državah Amerike. Od srebrnih puščic, ki so vse zmage zabeležile po letu 2014, sta boljša še McLaren in Lotus (po 8 zmag), povsem na vrhu pa je Ferrari z 10 zmagami. Je pa na vrhu med najuspešnejšimi dirkači v ZDA Mercedesov voznik Lewis Hamilton. Aktualni svetovni prvak je na ameriških tleh slavil šestkrat, dvakrat še z McLarnom. Prvo zmago je sicer dosegel leta 2007, ko je bil najboljši v Indianapolisu. Pet zmag ima čez lužo Michael Schumacher, več kot dve (oba po tri) pa imata le še Britanca Jim Clark in Graham Hill.

Lewis Hamilton je leta 2007 v Indianapolisu slavil drugo zmago v karieri. Zdaj je že pri številki 100. Foto: Guliverimage

Dirke formule v Ameriki so se sicer od samega začetka mnogokrat selile. Vse skupaj se je sicer začelo že leta 1908 z dirko v Savannahu, prva dirka svetovnega prvenstva pa je bila organizirana 1959 v Sebringu, ko je zmagal Bruce McLaren. Leto kasneje je Stirling Moss slavil v Riversidu, od leta 1961 do 1980 pa so se dirkači merili v Glen Watkinsu v zvezni državni New York.

Sledil je kratek premor, nato pa so sledile tri mestne preizkušnje v Phoenixu (1989-1991), kjer je imel z dvema zmagama največ uspeha Ayrton Senna. Pa spet premor, vse do leta 2000, ko je vodstvo dirke na koledar uvrstilo Indianapolis. Tam je s petimi zmagami zablestel Michael Schumacher, vključno s tisto iz leta 2005, ko je bilo na startu zaradi gumarske vojne zgolj šest dirkačev. Slavni oval se je po letu 2007 poslovil, dirkalniki pa so v ZDA znova zahrumeli leta 2012 v Austinu. Ta je zdaj stalni gost koledarja, na katerem bosta od prihodnje sezone dve dirki v Ameriki; prihaja namreč mestna preizkušnja v Miamiju.

Lanska dirka je bila, kot že omenjeno, zaradi koronavirusa odpovedana, zadnjo v Teksasu (2019) pa je dobil Valtteri Bottas pred Hamiltonom in Verstappnom. Podobnega scenarija se pri nemškem moštvu ne bi branili niti letos, pa čeprav gre verjeti, da bi – v boju za dirkaški naslov – Finec zmago moral prepustiti Britancu. Pa bi jo, glede na njegov status v moštvu, ki ga po koncu sezone zapušča, res?

Preverite na programih Sportkluba, kjer bomo od petka do nedelje v živo ekskluzivno prenašali celotno dogajanje.

Spored za VN ZDA

Petek: prvi trening (18.30), drugi trening (22.00)

Sobota: tretji trening (20.00), kvalifikacije (23.00)

Nedelja: dirka (21.00)

Vse ure začetkov so po slovenskem času. 

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje