Če bo eno moštvo pobegnilo, pravila ne bodo dosegla namena

Avtomoto 14. Mar 202217:00 > 16. Mar 2022 18:55 0 komentarjev
Foto: Guliverimage

Drugo leto zapored bo Sportklub na slovenskih televizijah ekskluzivno poskrbel za prenos prostih treningov, kvalifikacij in dirk celotne sezone formule ena. Po uspešnem začetku projekta v lanski sezoni, ko je trud komentatorske ekipe nadgradila še izjemno zanimiva sezona, ki je bila napeta do samega zaključka, je zdaj čas za nov izziv.

Pred vrati je namreč novo obdobje kraljice motošporta, ki je doživela korenite spremembe pravil, nekateri pravijo, da celo največje v zgodovini. Pred nedeljsko otvoritvijo v Bahrajnu smo za vas pripravili kratke pogovore s komentatorji Sportkluba, ki bodo tudi v novi sezoni z vami ob spremljanju dirk F1. V komentatorsko kabino bodo znova sedli Aljaž Golčer, Andraž Zupančič, Klemen Grilc in Simon Jazbec. 

Prvi je na vprašanja o lanskem razpletu, novem razmerju moči, še obsežnejšem koledarju in situaciji okrog Rusije ter Nikite Mazepina odgovarjal Aljaž Golčer.

Če se za trenutek pomudimo pri razpletu lanske sezone, ki je dokončni epilog dobila šele letos, ko je službo izgubil Michael Masi. Zakaj, kakšen je vaš pogled?

Zakaj se je to zgodilo, težko rečem. Menjava me je presenetila. Jasno je bilo, da bo preiskava dogodkov na zadnji dirki trajala dolgo časa, kjer me je najbolj presenetilo, da ni bilo rdeče zastave. Pričakoval sem, da bodo pri vodstvu tekmovanja dorekli protokole in procedure ob takšnih situacijah, da bo bolj jasno, kako ravnati.

Zdi se mi, da je Masi vpeljal veliko dobrih stvari v formulo ena. Na primer črno-bele zastave, več rdečih zastav namesto vožnje za varnostnim avtomobilom … Zato je ta odločitev presenetljiva. Postopek odločanja in komunikacije med dirko se bo nekoliko spremenil, zato mi je žal, da ne bo več na voljo pogovorov med člani moštev in direktorjem dirk. Ti so bili velika popestritev.

Michael Masi. Foto: Guliverimage

Mercedes je z Lewisom Hamiltonom zdaj še bolj željan dokazati, da so številka ena v F1. To smo videli tudi na drugih testiranjih, ko so v Bahrajn pripeljali praktično nov dirkalnik v primerjavi z Barcelono.

Glavni boj je na aerodinamičnem področju, saj so motorji zamrznjeni. A pravih kart na testiranjih ni razkril še nihče. Dejanska razmerja moči bomo dobili šele na sobotnih kvalifikacijah. Druga verzija Mercedesovega dirkalnika je res zanimiva, nekaj čisto drugega kot v Barceloni. Res me zanima, kako hiter bo.

Moštva so imela do oblikovanja različne pristope, izoblikovala sta se predvsem dva, Mercedes pa je ponudil nekaj čisto drugačnega. Še vedno nimamo odgovora, kateri je boljši. Nam je pa lahko žal, da so se pravila spremenila prav zdaj, ko sta bili na vrhu dve moštvi zelo izenačeni.

Nova pravila so sicer zasnovana tako, da bi bilo dirkanja čim več, da bi bile ekipe izenačene. To je bila osnovna želja Rossa Brawna in njegove ekipe, ko so se lotili teh sprememb.

Foto: Guliverimage

O spremembi pravil je bilo prelitega že veliko črnila. Kakšni so njihovi plusi in minusi, lahko kaj špekuliramo?

Glede učinkovitosti so vse zgolj ugibanja. Najbolje jih je opisal Charles Leclerc, ki je dejal, da ko si nekaj sekund za dirkačem pred seboj, je precej lažje slediti. Ko se približaš na nekaj desetink, je občutek podoben kot do zdaj, ko pa si povsem blizu, pa je spet lažje.

Pregled predsezonskih testiranj

Na koncu bo odločalo to, kar sem že omenil. Če bodo dirkalniki med seboj izenačeni, bo prehitevanje lažje in bo bolj zanimivo. Če pa se bo naredila razlika, da bo ena ekipa pobegnila, kar se ob spremembi pravil velikokrat zgodi, pa ta ne bodo povsem dosegla svojega namena. Le želimo si lahko, da bo pred nami še ena sezona, podobna lanski.

Kako bo na F1 vplivala odločitev, da v Rusiji ne bo dirke? In komentar na dogajanje pri Haasu.

Najbolj pomembno je, kako dolgo bo trajala vojna v Ukrajini. To bo imelo vpliv na nadaljnje poteze okrog ruskega športa, je pa težko reči, kaj se bo zgodilo z ruskim trgom. Vemo, da je F1 načrtovala selitev iz Sočija, kjer dirkališče sicer ni sodilo med najbolj priljubljena, v Sankt Peterburg. To je v zraku, vprašanje, kaj bo prinesla prihodnost.

Odločitev Haasa za prekinitev stika z ruskimi sponzorji pa ni bila presenetljiva. Takoj ko so z dirkalnika umaknili sponzorske napise, je bilo hitro jasno, da se poslavlja tudi Nikita Mazepin. Za njegov sedež je bilo veliko kandidatov, paddock pa je veselo sprejel novico, da se vrača Kevin Magnussen.

Foto: Guliverimage

V osmih mesecih se obeta rekordno število dirk. Pogled proti 20. novembru, ko se bo vse dirkaško leto zaključilo v Abu Dabiju.

Pred nami je naporna sezona, 23 dirk je ogromno. Že nekaj let poslušamo šefe ekip, ki pravijo, da bi za približno 25 preizkušenj že potrebovali dve skupini ljudi, ki bi hodili na različna prizorišča. Temu se skušajo prilagoditi s spremembami koncev tedna, da so medijske obveznosti v petek dopoldne, prvi prosti treningi pa isti dan popoldne.

Glede na rast popularnosti formule ena v zadnjih let ni presenečenje, da se koledar širi. Bo pa zelo naporno predvsem za dirkače in ostale člane moštev.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!