Z menjavo Masija zaprli lansko poglavje in odprli novega

Avtomoto 16. Mar 202217:00 > 18:24 0 komentarjev
Michael Masi. Foto: Guliverimage

Drugo leto zapored bo Sportklub na slovenskih televizijah ekskluzivno poskrbel za prenos prostih treningov, kvalifikacij in dirk celotne sezone formule ena. Po uspešnem začetku projekta v lanski sezoni, ko je trud komentatorske ekipe nadgradila še izjemno zanimiva sezona, ki je bila napeta do samega zaključka, je zdaj čas za nov izziv.

Pred vrati je namreč novo obdobje kraljice motošporta, ki je doživela korenite spremembe pravil, nekateri pravijo, da celo največje v zgodovini. Pred nedeljsko otvoritvijo v Bahrajnu smo za vas pripravili kratke pogovore s komentatorji Sportkluba, ki bodo tudi v novi sezoni z vami ob spremljanju dirk F1. V komentatorsko kabino bodo znova sedli Aljaž Golčer, Andraž Zupančič, Klemen Grilc in Simon Jazbec. 

Kot predzadnji je na vprašanja o lanskem razpletu, novem razmerju moči, še obsežnejšem koledarju in situaciji okrog Rusije ter Nikite Mazepina odgovarjal Andraž ZupančičPogovor z Aljažem Golčerjem si lahko preberete tukaj, intervju s Klemnom Grilcem pa je na voljo tukaj. 

Če se za trenutek pomudimo pri razpletu lanske sezone, ki je dokončni epilog dobila šele letos, ko je službo izgubil Michael Masi. Zakaj, kakšen je vaš pogled?

Po mojem mnenju je njegova odpustitev pričakovana, saj ne bi mogel več normalno opravljati svojega dela. Na ta način so pri Fii morda priznali napake z zadnje dirke, zagotovo pa so precej pomirili duhove. Volk sit, koza cela. S to rešitvijo so vsi akterji na pol zadovoljni, če sem prav razumel, pa je bil to tudi eden od pogojev Mercedesa, da niso nadaljevali z morebitnimi tožbami. Gre za zelo salomonsko odločitev, da so lansko sezono dokončno ’zapakirali’ in se lahko naslednja normalno začne.

Leto 2021 je rodilo novo veliko rivalstvo formule ena. Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool

Mercedes je z Lewisom Hamiltonom zdaj še bolj željan dokazati, da so številka ena v F1. To smo videli tudi na drugih testiranjih, ko so v Bahrajn pripeljali praktično nov dirkalnik v primerjavi z Barcelono.

Lewis Hamilton je potreboval nekaj mesecev miru, saj ga je kot pravega dirkača lanski poraz zagotovo zelo prizadel. Pa niti ne to, da je izgubil naslov, ampak način, na kakršnega ga je izgubil. Še vedno je prepričan, da ni bilo pošteno, da so se pravila prilagajala Red Bullu.

Mercedes je zdaj izredno motiviran, tudi Hamilton sam je izrazil, da že dolgo ni bil tako dobro pripravljen na novo sezono. Verjetno je celo iskal in čakal, da ga ena ekipa lahko tako resno izzove.

pregled predsezonskih testiranj

O spremembi pravil je bilo prelitega že veliko črnila. Kakšni so njihovi plusi in minusi, lahko kaj špekuliramo?

Več bomo videli in vedeli šele na prvi dirki. Eno so testiranja in vožnje v simulatorjih, drugo pa je dejansko dogajanje na stezi, ko slediš dirkalniku pred seboj. Malo vpogleda smo vendarle dobili, dirkači pravijo, da je ob večji oddaljenosti občutek veliko boljši. Ob zaostanku ene sekunde se stvari malce podrejo, ob še manjši razliki pa je vendarle spet lažje.

Upam, da bodo spremembe pomagale. So pa res velike, morda ne najbolj korenite v zgodovini, temveč vrnitev k nečemu, kar smo v formuli ena že videli. Talni efekt (ground effect) in z njim povezane težave ni nič novega. Novi dirkalniki po mojem okusu izgledajo veliko bolje, so bolj dinamični. V njih se vse bolj domače počutijo tudi dirkači.

Lahko na podlagi testiranj ocenimo, kakšna bodo razmerja moči, vsaj v začetku sezone?

Vsi si želimo, da pred nobeno dirko ne bi vedeli, kdo je v najožjem krogu favoritov. A čez noč to ne bo šlo. Dejstvo je, za kar je dober primer Mercedes, da imajo ene ekipe finančno in tudi številčno tako močna moštva, da manjši konstruktorji temu ne morejo slediti.

Želel bi si, da bi vsaj Ferrari in McLaren prišla vsaj nekoliko bližje. Predvsem računam na Ferrari, saj imajo dovolj virov. Da naredijo dirkalnik povsem na novo in bodo nevarni za vrh. Morda kdo misli, da je katera od največjih ekip brcnila v temo, a tega si niti ne smejo privoščiti. Seveda, napake se bodo ob spoznavanju novih dirkalnikov na začetku sezone zagotovo dogajale. Z zavorami sta imela na testiranjih težave Williams in McLaren.

To so stvari, ki jih morajo moštva zelo hitro odpraviti. Ampak najbolje se jih spozna, ko je dirkalnik na stezi v boju z drugimi.

Charles Leclerc. Foto: Guliverimage

Kako bo na F1 vplivala odločitev, da v Rusiji ne bo dirke? In komentar na dogajanje pri Haasu.

Ruski trg je ogromen. A očitno so se v vseh športih družno odločili, da sedejo v isti čoln in skupaj nosijo posledice teh odločitev, ki bodo nastale zaradi sankcij Rusiji.

Eno je, kaj dela politika. Ljudje v Ukrajini umirajo, dogajajo se stvari, za katere smo mislili, da so se v 90. letih prejšnjega stoletja končale, vsaj v Evropi. Nikita Mazepin je skupaj s celotnim ruskim športom ob tem dogajanju kolateralna žrtev, ampak vsi, ki smo proti vojni, se zavedamo, da je treba nekje postaviti mejo in določenim politikom reči, da je dovolj. Kot je Mazepin sam dejal, pa bi že včeraj končal vojno in nadaljeval z dirkanjem.

V osmih mesecih se obeta enako kot lani (22) ali rekordno (23) število dirk. Pogled proti 20. novembru, ko se bo dirkaško leto zaključilo v Abu Dabiju.

Rekordno število dirk pomeni ogromno obremenitev za mehanike in logistiko ekip. Za dirkače niti ne. Vračajo se nekatere dirke, ena je nova, na vseh teh pa se bodo moštva srečala z dvojnim problemom. Priti na novo dirkališče z novim dirkalnikom … Verjetno bo zato možnih več presenečenj, da zaradi napak pri nastavitvah favoritov za vrhunsko uvrstitev konkurira tudi moštvo, ki ga tam ne bi pričakovali.

Veliko dirk pomeni veliko dogajanja na stezi. Le upamo lahko, da bo odločitev tako kot lani padla na zadnji dirki. A v bolj jasnih okoliščinah, z jasnimi pravili in spoštovanjem napisanega.

Edina novinka na koledarju bo steza v Miamiju. Foto: Guliverimage

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!