Blišč in beda življenja mehanika v formuli ena

Avtomoto 23. Dec 202114:33 > 14:57 3 komentarji
Foto: Guliverimage

Ob misli na formulo ena so ene prvih asociacij zvezdniki, ki upravljajo z dirkalniki, razburljive dirke, glamur, denar, lepa dekleta in še bi lahko naštevali. Da ves ta cirkus iz leta v leto poteka nemoteno, so v ozadju v prvi vrsti odgovorni predvsem mehaniki moštev, ki so pogosto zadnja skrb velikih korporacij, ki upravljajo z najelitnejšim razredom motošporta.

Delo mehanika na obsega le popravil, sestavljanja dirkalnikov in podobno, temveč se njihovo delo med dirkaškim vikendom začne od trenutka, ko stopijo z letala. Vso opremo, ki jo dostavijo na dirkališča, je potrebno pospraviti v garaže. Sestaviti luksuzne bivalnike. Pripraviti vse potrebo, da delo ekipe poteka nemoteno. Hkrati se od njih zahteva 100-odstotno koncentracijo, saj lahko ena napaka pomeni odstop dirkača.

Lov za vse večjimi obiski dirkališč, gledanosti in seveda prihodki je v zadnjih letih privedel do rekordnega števila dirk na koledarju. Letos je tako karavana formule ena obiskala kar 22 prizorišč, tako je tudi delo mehanikov vse bolj naporno. V letu 2022 bo še ena dirka več.

Nepopustljivi delavniki, pomanjkanje zasebnosti in življenje daleč stran od družine. Številni izgorijo, še več jih je na robu točke preloma. To je običajno življenje mehanika v F1.

Za Motorsport.com je brez olepševanja vse tegobe opisal mehanik ene od ekip, ki je želel ostati anonimen. Spodaj objavljamo nekaj najbolj zanimivih izsekov.

Življenje v formuli ena skozi oči mehanika:

“Vsi ljubimo F1 in se zavedamo, da je biti del velikih nagrad nekaj posebnega, kar od tebe zahteva veliko. A bolj kot se gostijo koledarji in trojni zaporedni dirkaški vikendi postajajo norma, več ljudi se zlomi.

Delavniki so obsežni. Delaš od srede do pozno v noč v nedeljo po dirki. Vsak dan vsaj 12 ur. Ne zaveš se, kako zelo te izčrpa, dokler se ne vrneš v tovarno in imaš znova normalne osemurne delavnike, ki se ti zdijo skoraj komično kratki.

Mehaniki ekipe AlphaTauri. Foto: Guliver image

Kar to delo naredi tako zahtevno je dejstvo, da je tako nepopustljivo, brez časa za počitek. Delaš od trenutka, ko stopiš z letala, potem ko si morda preživel naporen let, na katerem se nisi uspel prav nič naspati.

Po treh zaporednih dirkaških tednih v Mehiki, Braziliji in Katarju je kombinacija letov v ekonomskem razredu, poznih ur dirk in različnih časovnih pasov povzročila, da smo bili vsi popolnoma uničeni.

Vodilnim ni mar za njihovo zdravje

Ko si tako sesut, stran od svojih ljubljenih in daleč od doma, se počutiš izjemno osamljenega. Domov se vrneš v ponedeljek zvečer, potem ko več dni nisi normalno spal, posledično trpijo tvoja razmerja.

Dogajajo se tudi poškodbe. Ekipe imajo zdravnike in fizioterapevte, a najlažje se te rešijo, da te napolnijo s protibolečinskimi tabletami. Da le lahko nadaljuješ z delom. Normalen zdravnik ti tega, kar nam dajejo, ne bi predpisal. Tisti, ki nočejo tablet, se obrnejo k alkoholu.

Ogromno življenja žrtvujemo, da tisti na vrhu bogatijo, medtem ko nam ne ostane nič.

Moštva skrbijo za psihološko zdravje dirkačev, ne tudi mehanikov. Foto: Guliver image

Moštva na družbenih omrežjih ozaveščajo glede psihološkega zdravja, a to je osredotočeno na dirkače, ne na delovno silo. Dobiš občutek, da vodilni raje sploh ne ocenjujejo mentalnega zdravja mehanikov in tehnikov, ker se bojijo izvidov. Če bi jih vedeli, bi morali nekaj na tem storiti, a mehanik pod črto nima dovolj vrednosti, da bi zanj zapravili dodatna sredstva.

Vse več želje po odhodu

Mislim, da je F1 blizu točke preobrata. Koledarji se daljšajo, šefi pa mislijo, da lahko v nedogled dodajajo po tri zaporedne dirkaške vikende. Toliko ljudi kot letos še nikoli ni izrazilo želje po odhodu iz tega športa.

Razmisliti morajo o strukturi plač v tem športu, da ne bomo tisti, ki najbolj delamo, tudi najbolj trpeli zaradi omejitev proračunov. Zakaj je nekatero najbolj plačano osebje izvzeto iz teh omejitev, ki že tako uživa velike sadove?

Lahko bi rotirali osebje, da bi ključno osebje ostalo spočito in motivirano. Vem, da je ena ekipa to letos poskusila na nekaj dirkah in je naredilo veliko razliko.

A morda največja stvar bi bila, če bi z vrha F1 pokazali nekaj empatije. Več premora za rehabilitacijo in redni psihološki pregledi, da bi bolje razumeli, kakšno je naše življenje v najtežjem delu sezone. To bi nam pomenilo ogromno.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje