Visoka cena na račun umetno ustvarjene drame

Avtomoto 14. Dec 20217:00 11 komentarjev
Naslov Maxa Verstappna ima črno piko. Zaradi vodstva dirke. Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool

Skorajda neverjetno se zdi, da bo fantastična, razburljiva in napeta sezona 2021 v zgodovino formule ena zapisana z veliko črno piko. Še bolj neverjetno pa je, da je krivda za to predvsem na strani vodstva tekmovanj oziroma direktorja Michaela Masija in njegovih najbližjih sodelavcev. V komentarju se sprašujemo, kako in zakaj je prišlo do tega.

Zanimanje za formulo ena se v zadnjih letih znatno povečuje. Odkar so njeno upravljanje leta 2016 prevzeli Američani s podjetjem Liberty Media, se številke gledanosti vztrajno višajo. Strokovnjaki z druge strani Atlantskega oceana so z različnimi prijemi poskrbeli, da je elitni razred motošporta spet visoko med temami pogovora, sploh v športu. Dirkanje so približali mlajšim generacijam, vse skupaj pa je še za odtenek večji “šovbiznis”, kot je bil pod vodstvom nekdanjega prvega moža Bernieja Eccelstona.

A problem nastane, ko je želja po iskanju in zagotavljanju šova prevelika. In točno to se je zgodilo na nedeljski, finalni dirki v Abu Dabiju.

Znatna želja gledalcev, navijačev, pa tudi Red Bulla, da v samem zaključku vendarle vidimo vsaj krog dirkanja med Lewisom Hamiltonom in Maxom Verstappnom, po vseh pravilih enostavno ne bi smela biti izpolnjena. Tudi nizozemski navijači priznavajo, da bi se običajna preizkušnja končala za varnostnim avtomobilom, naslov prvaka pa bi še petič zapored in skupno osmič romal v roke Britanca.

Da ne bo nesporazumov, Verstappen si več kot zasluži letošnjo krono. Na 22 dirkah je zmagal desetkrat, še osemkrat je bil drugi. Skupno je vodil ob koncu kar 652 krogov, več kot polovici vseh, ki so bili izpeljani. Čeprav je včasih dirkal tudi umazano (kot vsi prvaki), pa si naslova zagotovo ni želel osvojiti mimo pravil.

Največjo težavo za njihovo neupoštevanje predstavlja vodstvo dirke oziroma njen direktor Michael Masi. Ta je po nenadni smrti Charlieja Whitinga tri dni pred uvodno dirko sezone v Avstraliji leta 2019 prevzel zahtevno delo, skozi svoja dejanja v treh letih pa večkrat dokazal, da tej nalogi ni kos.

A v tistem letu in lani njegove napake niso vplivale na razvoj prvenstva, saj je bil Mercedes korak pred konkurenco. Povsem drugače pa je bilo letos, ko se je s srebrnimi v enakovredni boj spustil Red Bull.

Nesmiselno bi bilo na tem mestu iskati vse napake, ki jih je 42-letni Avstralec s svojimi najbližji sodelavci storil v letošnji sezoni, izpostaviti pa velja le dogajanje na zadnjih dveh prizoriščih. Naloga direktorja dirke ni in ne sme biti, da med VN Savdske Arabije kot na neki tržnici Red Bullu in Mercedesu ponuja startno postavitev po rdeči zastavi.

Naloga direktorja dirke ni in ne sme biti, da tri kroge pred koncem VN Abu Dabija v želji po drami v zadnjem krogu svoje odločitve spreminja iz sekunde v sekundo, se po radijski zvezi (ki gre v prenos v živo) “prepira” z vodilnimi iz Red Bulla in Mercedesa, predvsem pa Masi ne sme in ne bi smel pri tem povoziti lastnih pravil. Pravil Fie.

Ja, po nesreči Nicholasa Latifija šest krogov pred koncem preizkušnje na otočku Jas, ko je bila prednost Hamiltona v vodstvu izničena, smo si vsi pravi navijači tega športa želeli videti medsebojni dvoboj za naslov prvaka. A ne tako in ne na takšen način.

Celotni zmedi bi se Masi, s povsem upravičeno željo po dirkanju v zaključku, lahko izognil z razobešeno rdečo zastavo. To bi lahko storil mirne vesti, Verstappen in Hamilton pa bi se v enakovrednem boju v vsaj treh krogih pomerila za svetovno krono. Kakšen bi bil razplet, ne bomo izvedeli nikoli, zagotovo pa bi bil zaključek manj kontroverzen kot v danem trenutku.

Mercedes s pritožbama pri komisarjih ni uspel, vprašanje pa je, če je nemško moštvo pripravljeno svoje ime peljati čez blato in po sodiščih. Z veliko možnostjo, da se končni rezultat ne bo spremenil, Verstappen pa bo ostal svetovni prvak.

Karkoli bi v nedeljo sprejeli komisarji ali karkoli bodo v prihodnosti sprejele višje instance, bo za obe strani “lose-lose” situacija. Red Bull je namreč dirkaški naslov – brez lastnih napak – osvojil na stezi, Mercedes pa se, upravičeno, počuti oropanega. In kakršnekoli spremembe rezultatov bi čustva v obeh taborih le obrnila.

Masi je svojo zadnjo dirko na čelu vodstva dirke najverjetneje že odvodil, po spornem zaključku pa je na izgubi predvsem formula ena. Nedeljski finale si je ogledalo veliko število gledalcev, ki dirk sicer ne spremljajo redno, tokrat pa so zaradi izenačenosti sezone in 0 točk razlike med Hamiltonom in Verstappnom pred startom v Abu Dabiju vendarle prižgali televizijski sprejemnik.

Po zaslugi Masija in vodstva dirke so dobili šov ter boj in odločitev prvaka v zadnjem krogu. A za kakšno ceno?

Mnenje avtorja članka ne odraža nujno stališča celotnega uredništva.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje