Na višini Stola priložnost za nov vpis v zgodovino

Avtomoto 27. Okt 202213:19 0 komentarjev
Zaključni, stadionski del na dirkališču v Mexico Cityju. Foto: Profimedia

Zgolj teden dni po razburljivi in dramatični veliki nagradi ZDA se je karavana formule ena znova zbrala za novo dirko. Tokrat je pred dvajseterico voznikov in deseterico moštev izziv v Mexicu City, kjer nas na dirkališču bratov Rodriguez čaka že 20. dirka letošnje sezone. Skupaj z mehiško so do konca tekmovalnega leta ostale le še tri.

Velika nagrada Mehike:

Dolžina kroga: 4304 km

Število krogov: 71

Dolžina dirke: 305,354 kilometra

Število zavojev: 17 (10 desnih, 7 levih)

Število DRS con: 2

Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca

Rekord kroga: 1:17,774 (Valtteri Bottas, 2021)

Prva dirka: 1963

Kar se tiče tekmovalnega vidika, je vsaj na vrhu obeh seštevkov že vse jasno. Medtem ko bo v nedeljo minilo že tri tedne, odkar je drugi zaporedni naslov med dirkači osvojil Max Verstappen, pa je nekoliko bolj svež uspeh Red Bulla. Rdeči biki so, sicer užaloščeni ob smrti lastnika Dietricha Mateschitza, v Austinu tudi dokončno potrdili konstruktorski naslov. Po kar osmih letih se je tako tudi teoretično končala prevlada Mercedesa, za moštvo iz Milton Keynesa pa je to peto slavje med moštvi (prvo po 2013), kar jih na večni lestvici uvršča na šesto mesto za Ferrari, Williams, Mclaren, Mercedes in Lotus.

Se bo Max oziral na Checo-manijo?

Toda glede na formo Red Bulla in lova na kar nekaj zgodovinskih številk lahko Verstappna in Sergia Pereza pričakujemo v boju za vrh tudi v Mehiki. Nizozemec je namreč v ZDA izenačil rekord Sebastiana Vettla (2013) in Michaela Schumacherja (2004) po številu zmag v eni sezoni – vsi trije so pri številki 13. 24-letnik bo na dirkališču, kjer je lani dosegel eno ključnih zmag v boju za naslov (steza naj bi bolj ustrezala Mercedesu, a je obe srebrni puščici prehitel že na startu in po zmagi štiri dirke pred koncem Lewisu Hamiltonu ušel na 19 točk prednosti) lovil rekordno 14-ico.

Lani drama že na startu:

Ob tem lahko pričakuje tudi veliko pomoč svojega moštvenega kolega, domačina Pereza, za katerega bodo znova pesti stiskali evforični in strastni navijači. Po lanskem tretjem mestu, prvih stopničkah na domači dirki, si Checo zagotovo želi še višje, morda postati celo prvi domači zmagovalec. A kot je dejal v tem tednu, pri tem ne pričakuje pomoči svojega moštvenega kolega ali ekipe. Bo pa vsekakor zanimiv Perezov boj za drugo mesto med dirkači, kjer za Ferrarijevem Charlesom Leclercom zaostaja le dve točki.

Perez je že z lanskimi stopničkami sprožil pravo evforijo med mehiškimi navijači. Kako bi bilo šele, če bi na domači dirki zmagal? Foto: Profimedia

Ključ do uspeha: prilagoditev na redkejši zrak

Več tesnih bojev gre do konca sezone pričakovati med konstruktorji. Mercedes se približuje Ferrariju na drugem mestu, a razlika je še vedno 53 točk. Bolj izenačeno je v boju za četrto mesto, kjer ima Alpine šest točk prednosti pred McLarnom (144:138), Alfa Romeo je le še točko pred Aston Martinom (52:51) v želji za šesto mesto. Tesno je tudi za osmo mesto, kjer je Haas dve točki pred AlphaTaurijem (38:36).

Vse to obeta razburljiv zaključek leta 2022, s prvo postajo že v Mexicu Cityju. Dirkališče, ki leži na daleč najvišji nadmorski višini od vseh v koledarju (na kar 2285 metrov nad morjem – za primerjavo: najvišja gora v Karavankah pri nas je Stol na 2236 n.m.v.), je prav zaradi tega specifično. Redkejši zrak je namreč ključen tako pri aerodinamičnih nastavitvah kot pri ohlajanju pogonskih sklopov, ki so zaradi manjšega dotoka zraka v ohlajevalne zračnike pod večjimi obremenitvami.

Lewis Hamilton še vedno lovi prvo zmago v sezoni. Mu lahko uspe v Mehiki? Foto: Profimedia

Vodstvo svetovnega prvenstva v Formuli 1 je sporočilo, da so se s Ciudad de Mexicom dogovorili, da bodo dirke SP na dirkališču Hermanos Rodriguez izvajali vsaj do leta 2025.

“Zelo sem vesel, da lahko sporočim, da bo F1 nadaljevala dirkanje v Ciudad de Mexicu še nadaljnja tri leta,” je dejal predsednik F1 Stefano Domenicali in dodal: “Dirka vsako leto privabi več strastnih navijačev, tako da je ozračje na dirki res neverjetno.”

Že ob krstni izvedbi drama

Dirkališče bratov Rodriguez je s pravo dramo postreglo že na svoji premieri, leta 1962. Takrat dirka sicer edinkrat ni bila uraden del koledarja svetovnega prvenstva. Že na treningu se je ubil domačin Ricardo Rodriguez, po katerem danes steza na jugozahodu mehiške prestolnice (skupaj z njegovim bratom Pedrom) nosi ime. Na kvalifikacijah tistega leta je bil sicer najhitrejši Britanec Jim Clark, ki pa nato zaradi prazne baterije v dirkalniku ni uspel samostojno startati. S porivanjem so mu pomagali mehaniki in varnostniki ob stezi, kar pa je vodstvo dirke kasneje označilo kot ilegalno in dirkača Lotusa diskvalificiralo.

Clark je zapeljal v garažo, a ker so bili to drugi časi formule ena kot danes, se je med postankom moštvenega kolega Trevorja Taylorja usedel v njegov dirkalnik ter nadaljeval na tretjem mestu. Škot je z izjemno vožnjo še pred polovico dirke nadoknadil kar 57 sekund zaostanka za Jackom Brabhamom in Brucom McLarnom ter prišel do zanesljive zmage. No, v statistiki sta kot najboljša s te dirke še vedno zabeležena tako Taylor kot Clark, kar je zadnji primer “deljene” zmage v formuli do danes.

Taylor in Clark – akterja zadnje ‘deljene’ zmage v F1. Foto: Profimedia

Priložnost za skok na vrh v še eni kategoriji

Mehika je že naslednje leto postala del ustaljenega koledarja, a je z njega v naslednjih letih zaradi različnih razlogov dvakrat izpadla. V tej latinski državi zato dirk ni bilo v obdobjih 1971-1985 in 1993-2014. Karavana se je na prenovljeno dirkališče v park Magdalena Mixhuca nazadnje vrnila leta 2015, ko je slavil Nico Rosberg z Mercedesom.

Večkratni zmagovalci VN Mehike

Dirkači:

Max Verstappen: 3 (2017, 2018, 2021)

Jim Clark: 3 (1962, 1963, 1967)

Lewis Hamilton: 2 (2016, 2019)

Alain Prost: 2 (1988, 1990)

Nigel Mansell: 2 (1987, 1992)

Moštva:

Lotus: 4 (1962, 1963, 1967, 1968)

McLaren: 3 (1969, 1988, 1989)

Williams: 3 (1987, 1991, 1992)

Mercedes: 3 (2015, 2016, 2019)

Red Bull: 3 (2017, 2018, 2021)

Ferrari: 2 (1970, 1990)

V naslednjih petih letih (2020 je mehiška preizkušnja zaradi pandemije koronavirusa odpadla) sta na 4,3 kilometra dolgi progi slavila le še dva dirkača. Lewis Hamilton (2016, 2019) in Max Verstappen (2017, 2018, 2021). Nizozemec se je lani na vrhu lestvice izenačil s Clarkom, letos bi ga z novo zmago tam tudi prehitel.

Ali mu bo to uspelo ali pa bo rekord štirinajstih zmag v sezoni moral počakati vsaj še dva tedna, preverite od jutri naprej na programih Sportkluba. Nedeljsko dirko, tudi tokrat ob 21. uri, pa bomo v živo pospremili tudi na naši spletni strani.

Spored VN Mehike

Mexico City

Petek: prvi prosti trening (20.00), drugi prosti trening (23.00)

Sobota: tretji prosti trening (19.00), kvalifikacije (22.00)

Nedelja: dirka (21.00)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!