Ustaviti Maxov niz: najprej premagati domače prekletstvo

Avtomoto 26. Maj. 202212:42
Delite:
Kulisa monaške dirke z bližnjo marino je vedno nekaj posebnega. Foto: Guliverimage

Le teden dni po dirki v Barceloni je čas za novo preizkušnjo v sezoni formule ena. Karavana je že zbrana v Monaku, kjer nas po ulicah kneževine čaka najprestižnejša nedelja na koledarju. Prisotnost številnih slavnih ter mnoge zabave v luksuznih hotelih in nočnih lokalih pa težko zasenčijo dejstvo, da je proga na Azurni obali enostavno preozka za trenutno generacijo dirkalnikov.

VN Monaka, 29. maj

Dolžina kroga: 3,337 km

Število krogov: 78

Dolžina dirke: 260,286 kilometra

Število zavojev: 19 (11 desnih, 8 levih)

Število DRS con: 1

Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca

Rekord kroga: 1.12.909 (Lewis Hamilton, 2021)

Prva dirka: 1950

Bitka za naslov svetovnega prvaka v formuli ena se zaostruje. Max Verstappen z Red Bullom je po tretji zaporedni zmagi prvič po lanskem osvojenem naslovu znova na vrhu dirkaške razpredelnice. Po slabem začetku leta, ko je na treh dirkah dvakrat odstopil, je Nizozemec zdaj nanizal tri zmage v nizu, skupno v sezoni pa že štiri. Prednost od Bahrajna vodilnega Charlesa Leclerca se je topila in topila, dokončno pa se je v zaostanek spremenila minulo nedeljo v Barceloni, ko je Ferrarijevega dirkača izdal pogonski sklop.

Charlesova smola ne pozna meja

Monačan bo skušal nalet rdečih bikov, ki so v Kataloniji z dvojno zmago prvič letos prevzeli vodstvo tudi v konstruktorskem seštevku, ustaviti na domačih ulicah. Leclerc sicer še zdaleč ni edini, ki trenutno domuje v kneževini na jugu Francije, a za razliko od dirkaških kolegov, ki so se tja preselili predvsem zaradi ugodnih davčnih zakonov, je 24-letnik tam doma že od malih nog.

Toda vožnja po monaških ulicah na najvišji ravni mu nikakor ni usojena. Smolo je imel že leta 2017, ko je nastopal še v F2. Tako na sobotni kot nedeljski dirki je bil primoran odstopiti, prvič zaradi okvare vzmetenja, drugič zaradi težav z elektriko v bolidu. “Prekletstvo” se je nadaljevalo tudi leto pozneje, ko je doma prvič nastopil kot dirkač elitne formule ena, takrat še s Sauberjem. Zaradi okvare zavor je po izhodu iz tunela trčil v zadek Brandona Hartleyja in domače premiere med najboljšimi je bilo konec.

Leta 2019 je v domovino prišel že v kombinezonu Ferrarija. Italijansko moštvo je na stezi, kjer se razlike med najboljšimi dirkalniki zaradi specifične konfiguracije močno zmanjšajo, računalo na vrhunski rezultat. A napaka v strategiji na sobotnih kvalifikacijah je Leclerca potisnila na dno startne vrste, v nedeljo pa zaradi poškodb avtomobila po trčenju v uvodu znova ni videl kariraste zastavice.

Leclerc lani po pole-positionu v soboto nedeljske dirke sploh ni začel. Foto: Guliverimage

Ni šlo niti z Laudinim dirkalnikom

2020 je monaško preizkušnjo preprečila pandemija koronavirusa, lani pa je Leclerc na kvalifikacijah premagal vso konkurenco. To mu je pravzaprav uspelo le v enem poskusu, v drugem je namreč v šikani pri bazenu pretiraval in boj za najhitrejši krog končal v zidu. Vseeno je obdržal pole-position, ki pa ga v nedeljo ni mogel izkoristiti. Pri Ferrariju so namreč pregled dirkalnika opravili preveč površno in spregledali težave z menjalnikom, zaradi katerih 24-letnik sploh ni začel dirke.

Da je mera domačih nesreč in odstopov polna, pa je poskrbela zgodovinska dirka Monaka (Monaco Historic GP), ki je potekala v začetku tega meseca. Leclerc je na njej nastopil s kultnim dirkalnikom Nikija Laude (312 B3), po vse bolj drznih in konkurenčnih krogih pa je kmalu izgubil nadzor nad bolidom in v zavoju Rascasso z zadkom parkiral v zid. Znova je bila usodna okvara zavor.

“Ko mislilš, da si že imel vso smolo sveta v Monaku in nato ostaneš brez zavor v Rascassu v enem najbolj kultnih zgodovinskih ferrarijevih dirkalnikov v formuli 1,” brez smisla za humor takrat ni ostal 24-letnik, ki mu zaščitne ograde v Monaku nikakor niso tuje.

Navijači enega najbolj priljubljenih dirkačev v trenutni karavani F1 upajo, da bo smole in prekletstva zdaj vendarle konec. Leclerc namreč v boju s Verstappnom nujno potrebuje točke, na roko Ferrariju pa bi lahko šlo tudi dejstvo, da v Monaku ni veliko dolgih ravnin, kjer je Red Bull najmočnejši.

Senna še naprej drži letvico

Zgodovinsko gledano je monaška preizkušnja stalnica na koledarju, saj so prvo dirko ob Sredozemskem morju, kjer so vedno parkirane najbolj luksuzne in glamurozne jahte, izpeljali že v krstni sezoni svetovnega prvenstva, leta 1950. Vse od leta 1955 pa do 2019 je bil Monako reden gostitelj, mesto pa je za eno leto izgubil le 2020 zaradi že omenjene pandemije.

Ayrton Senna je v Monaku zmagal kar šestkrat. Foto: Guliverimage

Za največjega mojstra steze, kjer dirkači v enem krogu opravijo največ prestavljanj menjalnika v celotni sezoni, velja Brazilec Ayrton Senna. Ta je v Monaku slavil kar šestkrat, enkrat manj pa sta se zmage veselila Britanec Graham Hill (tudi edini, ki je poleg zmage v Monaku zmagal še na 24 ur Le Mansa in Indianapolis 500, kar velja za trojno krono motošporta) in Nemec Michael Schumacher. Od aktivnih dirkačev je najboljši Lewis Hamilton s tremi, Sebastian Vettel je glavno nagrado iz rok princa Alberta II. prejel dvakrat.

Večkratni zmagovalci v Monaku:

Dirkači:

Ayrton Senna: 6 (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993)

Graham Hill: 5 (1963, 1964, 1965, 1968, 1969)

Michael Schumacher: 5 (1994, 1995, 1997, 1999, 2001)

Alain Prost: 4 (1984, 1985, 1986, 1988)

Stirling Moss: 3 (1956, 1960, 1961)

Jackie Stewart: 3 (1966, 1971, 1973)

Nico Rosberg: 3 (2013, 2014, 2015)

Lewis Hamilton: 3 (2008, 2016, 2019)

Juan Manuel Fangio: 2 (1950, 1957)

Maurice Trintignant: 2 (1955, 1958)

Niki Lauda: 2 (1975, 1976)

Jody Scheckter: 2 (1977, 1979)

David Coulthard: 2 (2000, 2002)

Fernando Alonso: 2 (2006, 2007)

Mark Webber: 2 (2010, 2012)

Sebastian Vettel: 2 (2011, 2017)

Moštva:

McLaren: 15 (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1998, 2000, 2002, 2005, 2007, 2008)

Ferrari: 9 (1955, 1975, 1976, 1979, 1981, 1997, 1999, 2001, 2017)

Lotus: 7 (1960, 1961, 1968, 1969, 1970, 1974, 1987)

BRM: 5 (1963, 1964, 1965, 1966, 1972)

Red Bull: 5 (2010, 2011, 2012, 2018, 2021)

Mercedes: 5 (2013, 2014, 2015, 2016, 2019)

Cooper: 3 (1958, 1959, 1962)

Tyrrell: 3 (1971, 1973, 1978)

Williams: 3 (1980, 1983, 2003)

Maserati: 2 (1956, 1957)

Brabham: 2 (1967, 1982)

Benetton: 2 (1994, 1995)

Renault: 2 (2004, 2006)

Lansko dirko je dobil Max Verstappen, ki je podedoval najboljše startno mesto nesrečnega Leclerca, nato pa se brez večjih težav odpeljal do prepričljive zmage. Vodil je celotnih 78 krogov, ki smo si jih zapolnili predvsem po težavah obeh Mercedesov. Lewis Hamilton ni mogel višje od sedmega mesta, Valtteri Bottas pa je obstal v boksih, saj mu mehaniki niso uspeli sneti prednje pnevmatike.

Lani se je zmage veselil poznejši svetovni prvak Max Verstappen. Foto: Guliverimage

Kako blizu bo Mercedes, ki je v Barceloni storil velik korak naprej in bi mu ulična proga lahko ustrezala, in kako se bo razpletlo novo poglavje boja Verstappen-Leclerc in Red Bull-Ferrari, preverite na spletni strani in televizijskih programih Sportkluba.

Spored za VN Monaka

Monte Carlo

Petek: prvi prosti trening (14.00), drugi prosti trening (17.00)

Sobota: tretji prosti trening (13.00), kvalifikacije (16.00)

Nedelja: dirka (15.00)

Komentari

Vaš komentar