Vrnitev v olimpijski Montreal – voda na mlin Red Bullu

Avtomoto 16. Jun 202216:00 0 komentarjev
Karavana se prvič po letu 2019 vrača v Montreal. Foto: Guliverimage

Ni še minil niti teden dni od dvojne zmage Red Bulla in velikega poloma Ferrarija v Azerbajdžanu, že je tu naslednja dirka. Deveto preizkušnjo sezone bo gostila hitra in kratka steza Gillesa Villeneuva v Montrealu, kamor se karavana vrača prvič po letu 2019.

VN Kanade, 19. junij

Dolžina kroga: 4,361 km

Število krogov: 70

Dolžina dirke: 305,27 kilometra

Število zavojev: 14 (6 levih, 8 desnih)

Število DRS con: 2

Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca

Rekord kroga: 1.13.078 (Valtteri Bottas, 2019)

Prva dirka: 1978

Pandemija koronavirusa je v zadnjih dveh letih močno okrnila in spremenila športno dogajanje, izjema pa ni bila niti formula ena. Z drugačnim koledarjem so vodilni možje uspešno izpeljali tako sezono 2020 kot 2021, a zraven takrat ni bilo nekaterih stalnih stez kraljice motošporta.

Za eno takšnih zagotovo velja proga na majhnem otočku Notre Dame ob reki Svetega Lovrenca v Montrealu. Od leta 1978 tam dirke ni bilo le v sezonah 1987 in 2009, ta tradicija pa se je nato torej prekinila pred dvema letoma. Kanada je sicer prve dirke svetovnega prvenstva gostila že od leta 1967 dalje (prvo je dobil Jack Brabham), ko sta se kot prizorišči izmenjavali Mosport Park v Ontariu in Mont-Tremblanc v Quebecu. Obe nato zaradi varnosti nista bili več ustrezni in stalno mesto je dobilo dirkališče Gillesa Villeneuva (na začetku je nosilo ime Circuit Ile Notre-Dame) v Montrealu.

Ta je v svojih petdesetih izvedbah (letošnja bo že 51.) za točke SP največ veselja prinesla dvema dirkačema, vladarjema Montreala. Najuspešnejša dirkača v zgodovini F1 Michael Schumacher in Lewis Hamilton sta namreč na kratki, a hitri stezi s številnimi šikanami slavila kar po sedemkrat. Edini, ki je tu zbral več kot dve zmagi, pa je še legendarni Brazilec Nelson Piquet.

Večkratni zmagovalci VN Kanade:

Dirkači:

Michael Schumacher: 7 (1994, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004)

Lewis Hamilton: 7 (2007, 2010, 2012, 2015, 2016, 2017, 2019)

Nelson Piquet: 3 (1982, 1984, 1991)

Jacky Ickx: 2 (1969, 1970)

Jackie Stewart: 2 (1971, 1972)

Alan Jones: 2 (1979, 1980)

Ayrton Senna: 2 (1988, 1990)

Sebastian Vettel: 2 (2013, 2018)

Moštva:

McLaren: 13 (1968, 1973, 1974, 1976, 1988, 1990, 1992, 1999, 2005, 2007, 2010, 2011, 2012)

Ferrari: 12 (1970, 1978, 1983, 1985, 1995, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004, 2018)

Williams: 7 (1979, 1980, 1986, 1989, 1993, 1996, 2001)

Brabham: 4 (1967, 1969, 1982, 1984)

Mercedes: 4 (2015, 2016, 2017, 2019)

Tyrell: 2 (1971, 1972)

Benetton: 2 (1991, 1994)

Red Bull: 2 (2013, 2014)

* Upoštevane so samo dirke, ki so štele za svetovno prvenstvo.

Prav posebno mesto na stezi, na kateri je sicer zelo pomembna moč motorja, zadnja šikana. Ob vstopu na startno-ciljno ravnino se namreč zelo blizu nahaja ograda, ki je dobila vzdevek Zid prvakov (Wall of Champions). V sezoni 1991 so namreč vanj trčili trije nekdanji svetovni prvaki – Damon Hill, Michael Schumacher in Jacques Villeneuve. Nesreč v tem ovinku sicer ne manjka, v naslednjih letih sta s svojima dirkalnikoma ogrado ‘poljubila’ tudi prvak iz leta 2009 Jenson Button in štirikratni kralj sveta Sebastian Vettel.

Zloglasni Zid prvakov:

Prav oba zadnja omenjena sta za pravo dramo poskrbela v sezoni 2011. Po pravem dežno-sušečem maratonu, ki je s štirimi urami (dirkanja in čakanja na primerne razmere) poskrbel za najdaljšo dirko v zgodovini tega športa, se je velike zmage veselil Britanec z McLarnom. Ta se je v prejšnjih fazah dirke znašel v velikih težavah, po trčenju s takratnim moštvenim kolegom pa celo na zadnjem mestu. A s tveganimi odločitvami ob sušenju steze je v zadnjem krogu dihal za ovratnik Vettlu, ki je pod pritiskom v 6. ovinku storil napako, zapeljal preširoko in slavje prepustil Buttnu.

Letos gre na dirkališču na majhnem otočku, ki je leta 1976 gostil veslaške tekme olimpijskih iger, pričakovati obračun Red Bulla in Ferrarija. Rdeči biki so tudi na račun napak Italijanov v zadnjem obdobju močno prevladovali in dobili zadnjih pet dirk, z obema dirkačema na vrhu seštevka posameznikov pa so veliko razliko ustvarili tudi med konstruktorji. Slabe novice za Ferrari so tudi, da bo moč motorja na treh dolgih ravninah v Montrealu prišla še bolj do izraza, tu pa so njihovi tekmeci več kot očitno v prednosti.

Kako se bo razpletel ta boj in kako so kratek čas za regeneracijo po naporni dirki v Azerbajdžanu (zraven še časovna razlika) izkoristili ostali, pospremite od petka dalje na kanalih Sportkluba. Nedeljsko dirko, ki bo v nedeljo ob 20. uri, pa bomo v živo pospremili tudi na naši spletni strani.

Spored za VN Kanade

Montreal

Petek: prvi prosti trening (20.00), drugi prosti trening (23.00)

Sobota: tretji prosti trening (19.00), kvalifikacije (22.00)

Nedelja: dirka (20.00)

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!