Deveta dirka sezone formule ena je minila v prevladi Maxa Verstappna, ki je še petič v karieri zmagal na Red Bull Ringu v sosednji Avstriji, skupno pa že sedmič v tej sezoni. A premoč Nizozemca so ob koncu zasenčile številne kazni, ki so jih komisarji naknadno - pet ur po karirasti zastavici - dodelili kar osmim dirkačem!
Velika nagrada Avstrije, deveta preizkušnja letošnje sezone, vsaj pri vrhu ni ponudila nič novega. Max Verstappen je še z eno dominantno vožnjo tekmecem pokazal, da je naslov prvaka praktično že oddan, pa čeprav nismo še niti na polovici sezone. Nizozemca ni ustavil niti virtualni varnostni avtomobil, ki pa je poskrbel vsaj za kratko spremembo na vrhu in nekaj izziva za dvakratnega svetovnega prvaka. Toda dirkač Red Bulla je brez težav odpeljal mimo takrat vodilnega Charlesa Leclerca do sedme zmage leta, skupno 42. v karieri, s čimer je zdaj na petem mestu večne lestvice sam, eno pred Ayrtonom Senno.
Če je za vodilnim dirkačem prvenstva – na vrhu ima zdaj 81 točk prednosti pred moštvenim kolegom Sergiem Perezom – dokaj dolgočasna dirka, pa se je v ozadju vnel razburljiv boj za preostali stopnički zmagovalnega odra. Pripadli sta že omenjenemu Leclercu in Perezu, nekatere pa so na poti do tja ustavile tudi številne kazni zaradi neupoštevanja meja steze.
Komisarji so tako že med dirko petsekundne kazni podelili Pierru Gaslyju, Alexu Albonu, Loganu Sargeantu, Kevinu Magnussenu, Carlosu Sainzu in Lewisu Hamiltonu, saj so vsaj štirikrat z vsemi štirimi kolesi prevozili ločilno črto v devetem ali desetem zavoju. Pritoževanja je bilo veliko že med dirko, po njej pa je Aston Martin oddal pritožbo, češ da vsa takšna dejanja niso bila kaznovana.
In res, v nedeljo ob 21.30, torej kar pet ur po koncu dirke, so komisarji v javnost poslali nov dokument, v katerem so še osmim dirkačem podelili kar 12 kazni. Najhuje jo je odnesel dirkač Alpina Esteban Ocon, ki so mu h končnemu času prišteli 30 sekund. 15 jih je prejel Nyck de Vries, po deset Hamilton, Sainz, Gasly in Sargeant, pet sekund kazni pa je dobil še Juki Cunoda. In razlog za tako pozne kazni? Komisarji so imeli ogromno dela, saj so morali pregledati več kot 1200 primerov, kjer je obstajala potencialna možnost, da je voznik z bolidom v celoti zapustil stezo, je pojasnila Mednarodna avtomobilistična zveza (Fia). Komisarji so ob vseh kaznih dodali še, da močno priporočajo, da se glede omejitev steze na Red Bull Ringu najde druga rešitev.
Po 33.3 členu športnih pravil dirkači v prvih dveh primerih neupoštevanja meja steze prejmejo opozorilo, ko to storijo tretjič, pa prejmejo zadnje opozorilo – črno-belo zastavo. V četrtem primeru sledi petsekudna, v petem pa desetsekundna kazen. V tem primeru se ‘štetje’ ponastavi, torej se zgodba ponovi od začetka. Tri opozorila, petsekudna kazen, desetsekudna kazen …
To ni več dirkanje
Da je Red Bull Ring v zadnjih dveh zavojih s tem precej težaven, kažejo tudi kvalifikacije. Na njih so komisarji izbrisali kar 47 časov krogov, ker so dirkači zapustili stezo, po pravilniku pa je to brez pravega razloga ustvarjanje prednosti pred tekmeci. Za rešitev tega perečega problema pri Fii predlagajo namestitev peščenih izletnih con. “Vemo, da je to rešitev, ki morda ni najbolj primerna za ostale serije motošporta na tem dirkališču. A se je v drugih zavojih in drugih stezah s podobnimi težavami izkazala za zelo učinkovito.”
Carlos Sainz, ki je v cilj pripeljal kot četrti, nato pa zaradi kazni izgubil dve mesti, je izpostavil težave umazanega zraka. “Ko nekomu slediš, te ta zrak v zavoju potegne še nekoliko bolj navzven. Zato je še toliko težje. Nimaš več popolnega nadzora.”
Da so potrebne spremembe, pa se je strinjal tudi Lewis Hamilton. “Pred leti, ko teh težav tukaj nismo imeli, je bil veliko večji užitek dirkati na tej stezi. Ko se moraš povsem prilagajati dirkalniku pred seboj in ga zaradi navodil ekipe in tega pravila praktično ne moreš napasti … to ni več dirkanje.”
Da je iz dirkaške perspektive težko oceniti, ali si bil uspešen ali ne (včasih tudi pri posnetkih odločajo milimetri), pa je pripomnil še Valtteri Bottas. “Ko pritiskaš na polno, to res težko opaziš. Strinjam se, da bi morala biti na tem mestu bolj trdna omejitev – bolj spolzek ali grob asfalt, trak peska ali nekaj podobnega.”
Organizatorji imajo zdaj leto dni časa, da preučijo situacijo in ukrepajo, dirkače pa naslednji preizkus čaka že ta konec tedna, ko bo v Silverstonu na sporedu 10. dirka sezone.
Popravljen vrstni red za VN Avstrije:
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!