Po (pre)dolgem poletnem premoru se ta konec tedna nadaljuje sezona formule ena. V nizozemskem Zandvoortu bo v nedeljo na sporedu 13. dirka, praktično edini favorit za zmago pa bo domačin Max Verstappen. 25-letnik je v minulih dneh znova izrazil nezadovoljstvo zaradi prenatrpanega urnika.
Čeprav pri 25 letih podira rekorde za rekordom, kot aktualni dvakratni prvak pa je tudi v tej sezoni na odlični poti, da še tretjič postane najboljši na svetu – po 12 dirkah ima v dirkaškem seštevku neverjetnih 125 točk naskoka pred moštvenim kolegom Sergiem Perezom, pa za Maxa Verstappna v formuli ena ni vse rožnato. To je znova izpostavil v pogovoru za nizozemski časnik De Telegraaf.
Nenehna želja formule ena kot celotnega športa po nenehni rasti mu namreč večkrat povzroča dvome, če je vse skupaj sploh vredno. “Zaskrbljen sem zaradi športa, v katerem sem vedno užival. Ne razumite me narobe, še vedno uživam, a le do določene mere.”
Voznik Red Bulla je v preteklosti že izrazil nestrinjanje s spreminjanjem formata dirkaškega vikenda – sploh s težnjo po vse večjem številu sprinterskih dirk. “Nisem povsem proti tem spremembam, kot pravijo nekateri. A vsaka sprememba bi morala prinesti neko prednost formuli ena. Zakaj bi spreminjali nekaj, kar deluje? Zame osebno je že običajni sistem kvalifikacij zelo zanimiv, tako pa se vse vrti okrog denarja.”
Nizozemec se seveda ob svojih prepričanjih ne more izogniti kritikom, češ da je za svoje delo dobro plačan. “Verjetno si mislijo, zakaj se pritožujem, saj dobro zaslužim. Toda gre se za počutje, za izkušnjo in ne denar. Zdi se mi, da se moram formule ena odpovedati veliko drugim stvarem, ki jih obožujem, zato se včasih sprašujem o smiselnosti nadaljnjega dirkanja,” je bil odkrit.
Raje ostane doma kot se bori za deseto mesto
Toda zanimivo, Verstappen kot glavno težavo ni izpostavil veliko potovanj. “Bolj utrujajoče so vse zadeve, ki spremljajo dirke. Četrtki ob dirkaških vikendih z vsemi medijskimi in sponzorskimi obveznostmi so lahko zelo dolgi. Veliko časa preživimo tudi v simulatorju. Skoraj mesec dni na leto pa se posvečam marketingu. V določenem trenutku si tega enostavno ne želiš več početi.”
Aktualnega prvaka trenutna pogodba z Red Bullom veže vse do konca leta 2028. Leta 2026 pa prihajajo v formulo ena velike spremembe glede motorjev in pogonskih sklopov. Bi lahko Max karavano predčasno zapustil, če mu rdeči biki ne bodo zagotovili dirkalnika za zmage?
“Vse skupaj bi se moralo res razplesti zelo slabo, da bi prišlo do tega. Ne pričakujem, da bi kot ekipa z vsemi vrhunskimi posamezniki toliko padla. Toda v tem športu se lahko hitro zgodi, da nisi konkurenčen. Težko je to oceniti, a ne vidim se, da bi recimo tri leta dirkal nekje v sredini konkurence. Raje bi ostal doma ali počel kaj drugega. Toda še enkrat, ne pričakujem, da se bo to zgodilo,” je še zaključil Verstappen.