Formulo ena je kot potres zatresla novica, da se je Lewis Hamilton dogovoril za selitev k Ferrariju, kjer bo leta 2025 nadomestil Carlosa Sainza. Gre za enega največjih prestopov v zgodovini formule ena. Novico je v večernih urah potrdilo tudi Hamiltonovo moštvo Mercedes.
Najprej so se kot požar govorice, da naj bi bila selitev Lewisa Hamiltona v Maranello po letošnji sezoni vse bolj verjetna, razširile v Italiji in Španiji. Medtem ko je Charles Leclerc pred dnevi z Italijani podpisal novo dolgoročno pogodbo, se Carlosu Sainzu izteče s koncem leta 2024.
Italijanski portal Formu1a Uno je med prvimi poročal, da naj bi se v ozadju omahovanja Ferrarija pri podaljševanju pogodbe s Špancem skrival razlog, da bi njegov sedež zasedel sedemkratni svetovni prvak. Čeprav je Hamilton pred nekaj meseci podaljšal pogodbo z Mercedesom, je drugo leto opcijsko. Tako je lahko že leta 2025 prost, da skoči v rdeči kombinezon. V pogovore naj bi bil vključen tudi direktor Ferrarija John Elkann.
Podobno je poročal tudi španski El Espanol, kjer so zapisali, da je pred vrati revolucija na startni vrsti in se bo Hamilton pred slovesom od kraljice motošporta pridružil še Ferrariju. Dodajajo, da je bil ugledni novinar Antonio Lobato prvi, ki je potrdil, da gre za več kot zgolj gostilniško govorico. Še več, Lobato je zapisal, da ni izključen niti scenarij, po katerem se je Britanec s Ferrarijem že dogovoril za sodelovanje v letu 2025, medtem ko naj bi novica Mercedes precej presenetila. Vse kaže, da je imel prav.
Kmalu so namreč sledile nove potrditve. Angleški Sky Sports trdi, da je posel že sklenjen. Lewis Hamilton bo leta 2025 moštveni kolega Leclerca v Ferrariju.
V večernih urah je zapise medijev potrdil tudi Mercedes, ki je na družbenem omrežju X zapisal: “Ekipa Mercedes in Lewis Hamilton se bosta ob koncu sezone 2024 razšla. Lewis je aktiviral možnost klavzule odhoda v lanski pogodbi.”
Novico so potrdili tudi pri Ferrariju, kjer so zapisali, da je Hamilton z njimi podpisal večletno pogodbo.
Odločitev o prestopu ena najtežjih v Hamiltonovem življenju
“Z Mercedesom sem preživel izjemnih 11 let, ponosen sem na vse, kar smo skupaj osvojili. Mercedes je del mojega življenja vse od mojega 13. leta. Z njim sem odrasel, zato je bila odločitev o prestopu ena najtežjih v mojem življenju,” je v izjavi z spletno stran Mercedesa sporočil sedemkratni svetovni prvak.
“Trenutek je pravi za nov izziv in res se ga že veselim. Vselej bom hvaležen za vso podporo Mercedesove družine, še posebej šefa Tota Wolffa. Hvaležen sem mu za njegovo prijateljstvo in vodstvene sposobnosti, zato želim skupno zgodbo končati na vrhuncu. Še vedno sem 100-odstotno predan Mercedesu in storil bom vse, kar je v moji moči, da si bomo tudi mojo zadnjo sezono v srebrni puščici še kako zapomnili,” je še dodal 39-letni zvezdnik formule 1.
“To je bilo najboljše partnerstvo, kar ga je svet formule 1 kdajkoli videl. Na to lahko gledamo s ponosom. Lewis bo vselej pomemben del zgodovine Mercedesa. Vedeli smo, da se bo naše sodelovanje nekoč končalo, danes je ta dan. Razumemo in sprejemamo njegovo željo po novem izzivu. Pred nami je še zadnja sezona z Lewisom v kokpitu, zato si želimo uspešne sezone 2024,” pa je o prestopu k Ferrariju dejal šef Mercedesa Toto Wolff.
Novica se je nato razširila tudi drugod, tudi na L’equipe in portal Motorsport. Pri slednjem so Mercedes in Ferrari zaprosili za odziv na govorico, a so v obeh moštvih za zdaj zavrnili komentar.
39-letni Britanec je s 103 zmagami in 104 najboljšimi startnimi položaji najuspešnejši dirkač v zgodovini F1, medtem ko je s sedmimi naslovi na vrhu večne lestvice izenačen z Michaelom Schumacherjem.
Del karavane formule ena je od leta 2007, ko je kot novinec sedel v bolid McLarna. Član angleškega moštva je bil do let 2012, ko je podobno senzacionalno napovedal selitev k Mercedesu. Letošnja bo že njegova dvanajsta sezona z Nemci.
V zraku prihodnost 14 dirkačev
Po sezoni 2024, ki se bo s prvo dirko začela 2. marca v Bahrajnu, se pogodbe iztečejo številnim dirkačem. Ne le Sainzu in Hamiltonu, ki bi sicer lahko dogovor z Mercedesom podaljšal v leto 2025. Trenutno je nejasna še prihodnost Sergia Pereza, Fernanda Alonsa, Lanca Strolla, Estebana Ocona, Pierra Gaslyja, Zhouja Guanyuja, Jukija Cunode, Daniela Ricciarda, Nica Hülkenberga, Kevina Magnussena, Alexa Albona, Logana Sargeanta in Valtterija Bottasa.
Skupno torej kar štirinajstih dirkačev. Pripravite se na eno najbolj razburljivih sezon, ne zgolj zaradi rekordnega števila velikih nagrad (24), temveč tudi zaradi prestopne norije, ki običajno vrhunec doživi proti koncu poletja. Letos jo že nekoliko prej sprožil Ferrari.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje