Verstappen kljub dvojni zmagi Red Bulla mrkega pogleda

Avtomoto 20. Mar 202310:43 1 komentar
Foto: Profimedia

Velika nagrada Savdske Arabije letos ni ponudila toliko drame, kot v prejšnjih dveh sezonah, a je kljub temu odprla precej novih tem pogovorov. Od prevlade Red Bulla, ki ji ni para, do boja Fernanda Alonsa z vodstvom dirke za tretje mesto in katastrofalno slabega Ferrarija, ki je za zdaj največje razočaranje sezone.

Začnimo pri najboljših. Lahkotnost, s katero se je Max Verstappen že do prihoda varnostnega avtomobila s 15. mesta prebil do 4., je razlog za skrb vseh preostalih devetih moštev. “Ko smo bili mi hitri, nismo bili tako zelo hitri. To je najhitrejši dirkalnik, v razmerju do ostalih, kar sem jih videl,” je po nedeljski dirki v Džedi dejal Lewis Hamilton, ki je bil prav tako žrtev prehitevanja Nizozemca med prebijanjem iz ozadja.

Red Bull je svetlobna leta pred konkurenco. Potem, ko se je Max prebil na 2. mesto in poskušal zmanjšati približno pet sekundni zaostanek za Sergiom Perezem, sta oba moštvena kolega vozila na polno in bila pri tem debelo sekundo na krog hitrejša od tretjega Fernanda Alonsa.

Mehičan je tokrat zdržal pritisk in ohranil vodstvo pred Verstappnom ter tako upravičil svoj ugled odličnega dirkača na uličnih stezah. “Zelo sem užival, še posebej na koncu, ko sva se izmenjevala z najboljšimi časi krogov. Max se je vrnil zelo hitro, do konca sem moral ohranjati tisto varno vrzel med obema, kar je pomenilo, da sem moral voziti na vso moč,” je po dirki dejal Perez.

“Seveda sem se vrnil na drugo mesto, kar je dobro, na splošno je v ekipi dobro vzdušje po dirki, vsi so veseli, a osebno nisem zadovoljen. Nisem tukaj, da bi bil drugi,” je potarnal Verstappen, ki si želi v prihodnje bolj zanesljivega dirkalnika.

Vrhunci VN Savdske Arabije:

Alonso dobil boj za stopničke

Šele več ur po dirki si je 3. mesto zagotovil Fernando Alonso, ki je z Aston Martinom po startu nekaj krogov celo odpeljal v vodstvu. Boj z Red Bulloma je bil sicer nemogoč, na tretjo stopničko odra za zmagovalce pa se je zavihtel dokaj brez težav. “Pokazali smo, da smo lahko druga najhitrejša ekipa, skozi celotno dirko smo imeli dober tempo. Na začetku sem storil napako pri postavljanju na startni položaj, a smo se trudili, da bi nadoknadili ta čas,” je dejal 41-letni Španec.

Tik pred koncem dirke mu je nekaj sivih las povzročilo vodstvo dirke, ki ga je zaradi nepravilno odslužene kazni kaznovalo s pribitkom desetih sekund, kar je ga je potisnilo za Georga Russlla. Nekdo od mehanikov naj bi se namreč dotaknil dirkalnika med prestajanjem kazni. Angleži so vodstvu servirali kar sedem dokaznih gradiv preteklih identičnih situacij, ko dodatna kazen ni bila izrečena in s pritožbo uspeli.

Perez je hitro popravil napako na startu in se odpeljal zmagi naproti. Foto: Profimedia

Ferrarijev polom

Od četrtega do sedmega mesta sta se zvrstila najprej oba Mercedesa pred dvema Ferrarijema. O slabši formi nemškega dirkalnika je bilo zadnje tedne prelitega veliko črnila, a so si tudi nalili čistega vina in že pred uvodno dirko sezone sami priznali napako v razvoju. Pri Italijanih je drugače. Napovedovali so velik napredek, a se trenutno zdijo svetlobna leta od najboljših. Kljub varnostnemu avtomobilu je Carlos Sainz za zmagovalcem zaostal kar 35,9 sekunde, Charles Leclerc 43,2.

“Nekako sem kar obtičal tam. Takole imamo. Iskreno povedano, danes v avtomobilu tako ali tako ni bilo mogoče več,” je bil poklapan Monačan, ki se je za moštvenega kolega prebil z 12. mesta. Lahko bi končal tudi višje, bil je že pred Hamiltonom, a je znova udarila znamenita italijanska strateška ekipa, ki ga je stala boljše uvrstitve.

“Moramo se osredotočati na širšo sliko, ne na malenkosti. Mislim, da to ni bilo odločilno. Avto ima potencial, to smo videli v soboto, bolj je težava v prilagoditvah,” je na manjši spodrsljaj pri komunikaciji dejal šef Ferrarija Frederic Vasseur. Pred Italijani je še ogromno dela. “Veliko, res veliko,” je dejal Leclerc, glede primerjav z Red Bullom pa dodal: “Hitrejši so na ravninah in v ovinkih, torej povsod.”

Tretja postaja letošnje sezone bo VN Avstralije, ki je na sporedu 2. aprila. Nato bo na vrsti štiritedenski premor in preizkus v Bakuju, kjer bomo zagotovo videli ogromno novih komponent in izboljšav dirkalnikov, ki bi lahko znova malce premešali vrstni red. Predvsem Mercedes naj bi bil močno spremenjen. Bo tudi hitrejši?

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje