Na drugi dirki nove sezone formule ena nič novega. Red Bull je z veliko razliko do tekmecev prišel do dvojne zmage, le da sta Sergio Perez in Max Verstappen v primerjavi z uvodno preizkušnjo v Bahrajnu zamenjali mesti. Zmage se veseli Mehičan, a aktualni prvak je z dominantnim dirkalnikom do stopničk pridirkal s 15. startnega mesta. Tretje mesto je po napaki Aston Martina namesto Fernandu Alonsu sprva pripadlo Georgeu Russllu, kasneje pa so tretje mesto in jubilejne 100. stopničke v karieri znova dodelili Špancu.
Dirka v Savdski Arabiji je znova v polni meri prikazala premoč Red Bulla. Sergio Perez, ki je včeraj ob smoli moštvenega kolega prišel do najboljšega startnega položaja, je prišel do pete zmage karieri. Čeprav je na startu izgubil položaj proti Fernandu Alonsu, pa je Mehičan na ulicah Džede prišel do zanesljivega slavja. Odločilni manever proti španskemu veteranu mu je uspel že v 4. krogu, v nadaljevanju pa ni imel več resnih težav pri branjenju svojega položaja.
V zaključku ga ni ogrozil niti Max Verstappen. Aktualni prvak je startal s 15. mesta, nato pa z velikimi koraki napredoval proti vrhu. V 17. krogu je bil že četrti, nato pa je ob varnostnem avtomobilu pridobil še proti obema ferrarijema. Z Georgeem Russllom in Fernandom Alonsom po zeleni zastavi ni imel težav, v drugi polovici dirke pa zaostanka za Perezom ni uspel zmanjšati na manj kot štiri sekunde in pol. Verjetno tudi zaradi težav s pogonsko gredjo, o katerih je poročal v bokse, a je brez težav osvojil drugo mesto. Je pa Nizozemec v zadnjem krogu postavil najhitrejši krog in dobil dodatno točko, s čimer je ostal v vodstvu skupnega seštevka svetovnega prvenstva. Ima 44 točk, eno več od Pereza.
Tretjega mesta po dirki in tudi na zmagovalnem odru se je že veselil Fernando Alonso, kar bi bile za Španca že jubilejne stote stopničke v karieri. Toda dirkač Aston Martina je naknadno dobil deset sekund kazni. Zakaj? Na startu se je postavil preveč levo v označenem prostoru za dirkalnik, posledično pa že med dirko dobil petsekundno kazen. Odslužil jo je med postankom, a očitno so se mehaniki dirkalniki dotaknili prehitro. Po dirki so tretje mesto vrnili Špancu.
Napaka Fernanda Alonsa in Aston Martina:
Med moštvi je Red Bull odločno povečal svojo prednost pred tekmeci, ima že 87 točk. Na drugem mestu sta po končnem razpletu izenačena Mercedes in Aston Martin, oba imata po 38 točk.
Sergio Perez: “Bilo je težje, kot je izgledalo, da bo. Varnostni avto nas je skoraj oddaljil od zmage, a ni bilo tako kot lani. Imamo vrhunsko ekipo, trdo smo delali cel vikend. Imamo težave z mehaniki, a so fantje to presegli. Pred nami je trda bitka, danes smo bili najhitrejši na stezi, s tem sem res zadovoljen. V prihodnosti moram izboljšati svoje starte, na tem bom kar veliko delal.”
Max Verstappen: “Ni bilo zelo lahko priti mimo tekmecev. V prvem delu dirke sem težko sledil dirkalnikom pred sabo. V drugem delu je bila steza pred mano čista, super je biti na stopničkah. Biti drugi je zelo dobro glede na včeraj. V zaključku sem dal vse od sebe za najhitrejši krog in uspelo mi je. Imel sem nekaj težav ob koncu, a smo imeli dovolj prednosti pred Fernandom. Zadovoljivo.”
Fernando Alonso (še pred kaznijo): “Še en mesec nazaj je bilo to nepredstavljivo. Toda te fantje so naredili izjemno delo, fantastičen začetek sezone. Na startu sem naredil napako. Rekel sem si, da moram odpeljati še toliko hitreje. To bomo pregledali in analizirali. Ta dirka je zelo zahtevna, a mi ekipa daje energijo. Red Bull je bil morda izven dosega, a vseeno sem zelo zadovoljen z novimi stopničkami.”
Tokrat smola oddaljila Ferrari
Brez nenadejanih stopničk je po drugi odločitvi za zeleno mizo ostal George Russell, ki pa je bil boljši od moštvenega kolega Lewisa Hamiltona, zelo razočarani pa bodo pri Ferrariju. Carlos Sainz in Charles Leclerc sta šla po nove gume pred prihodom varnostnega avtomobila ob odstopu Lanca Strolla v 17. krogu, kar so njuni tekmeci izkoristili in rdeča konjička sta bila obsojena na šesto in sedmo mesto.
Točke sta osvojila še oba Alpina (Esteban Ocon pred Pierrom Gaslyjem), v boju za 10. mesto pa je Kevin Magnussen (Haas) ugnal Jukija Cunodo (AlphaTauri).
Naslednja dirka bo čez dva tedna v Avstraliji, preizkušnja v Melbournu bo na sporedu 2. aprila ob 7. uri zjutraj po slovenskem času.
Potek VN Savdske Arabije
Konec dirke: Do konca se ni nič več spremenilo! Perez zanesljivo do pete zmage v karieri, Verstappen drugi in Alonso tretji.
Krog 40/50: Še naprej brez sprememb. Verstappen v bokse sicer poroča o težavah s pogonsko gredjo, a je zaostanek za Perezom zmanjšal na 4,2 sekundi. Alonso na tretjem za Maxom zaostaja kar 20 sekund!
Krog 30/50: Perez v ospredju ohranja pet sekund pred Verstappnom. Že šest za Maxom pa na tretjem zaostaja Alonso.
Krog 25/50: Le krog pozneje je Nizozemec na startno-ciljni ravnini ugnal še Alonsa in Red Bulla sta že skupaj na vrhu. Glavno vprašanje: kako hitro bo Max prišel mimo Pereza?
Krog 24/50: Povsem brez napora je pred zadnjim ovinkom mimo Russlla prišel Verstappen in že lovi vodilna dva. Perez ima pred Alonsom dobrih pet sekund prednosti.
Krog 22/50: Hamilton je izkoristil, da ima edini v prvi deseterici srednje trde gume in prehitel Sainza.
Krog 21/50: Varnostni avto se je umaknil. Vrstni red: Perez, Alonso, Russell, Verstappen, Sainz, Hamilton, Leclerc, Cunoda, Ocon, Gasly v prvi desterici.
Krog 19/50: Prihod varnostnega avtomobila so za menjavo gum izkoristili Perez, Alonso, Russell in tudi Verstappen, ki je tako preskočil oba ferrarija! Med poskočna konjička pa se je vrinil tudi Hamilton.
Krog 18/50: Aston Martin je zaukazal Lancu Strollu, naj ustavi avto na stezi. Vodstvo dirke je na stezo poslalo varnostni avtomobil, čeprav je njegov dirkalnik precej izven nevarne linije.
Krog 17/50: V boksih sta se ustavila tudi oba dirkača Ferrarija. Leclerc je s tem brez boja prepustil mesto Verstappnu, ki je že četrti! V vodstvu ima Perez šest sekund prednosti pred Alonsom in že 16 pred Russllom. Verstappen pelje
Krog 14/50: Začenjajo se prvi postanki v boksih. Prvi je k mehanikom zapeljal Lance Stroll (Aston Martin) s petega mesta.
Krog 12/50: Verstappen nadaljuje svoj pohod proti vrhu. Zdaj je brez težav v prvem ovinku prišel mimo starega rivala Hamiltona, že pa lovi sedmega Leclerca.
Krog 9/50: Leclerc je brez večjih težav prehitel Hamiltona v boju za osmo mesto, v ozadju pa se je Verstappen že prebil do 10. mesta. V ospredju ima Perez ves čas manj kot sekundo prednosti pred Alonsom.
Krog 4/50: Perez je na koncu startno-ciljne ravnine brez večjih prišel mimo Alonsa in prevzel vodstvo.
Krog 2/50: Iz vodstva dirke so že sporočili, da bo Alonso kaznovan! Španski veteran je zaradi napačne pozicije na startu prejel petsekundno kazen, ki jo bo odslužil pri prvem postanku.
Krog 1/50: Fernando Alonso je z odličnim startom še pred prvim ovinkom prehitel Sergia Pereza in prevzel vodstvo. Charles Leclerc je z 12. napredoval na 9. mesto; Max Verstappen s 15. na 13.
Start dirke:
Pred dirko:
Obeti za razburljivo dirko so precejšnji. Dvakratni zaporedni svetovni prvak Max Verstappen se bo z dominantnim dirkalnikom prebijal iz ozadja, kar že samo po sebi zagotavlja razburljivo dogajanje. Velja dodati, da smo ne obeh dosedanjih Velikih nagradah Savdske Arabije videli tudi prihod varnostnega vozila, enkrat celo rdečo zastavo, zato bi se lahko Nizozemec z nekaj sreče pomešal tudi v boj za zmago.
#related-news_0
Čeprav so Avstrijci v razvoju močno pred konkurenco, bo imel Sergio Perez vsaj v uvodnih krogih precej dela s Fernandom Alonsom, ki je pri 41 letih motiviran kot na vrhuncu kariere, po dolgih letih pa sedi v bolidu, ki mu omogoča boj za najvišja mesta. Aston Martin ni le muha enodnevnica, temveč ima trenutno morda celo drugi najhitrejši dirkalnik.
Startna vrsta za VN Savdske Arabije:
Iz ozadja tudi Leclerc
Aston, Ferrari in Mercedes se zdijo precej izenačeni, zato je znova pričakovati tudi srdit boj za položaje v prvi deseterici. Za nameček bo mojster kvalifikacij Charles Leclerc, ki mu je v soboto še enkrat več uspel skoraj sanjski krog, ko je svojega poskočnega konjička približal le 0,155 sekunde za Mehičana, starta z 12. mesta in bo prav tako kot Max iskal priložnost za preboj med najboljše. Monačan je dobil zaradi uporabe tretje elektronske kontrolne enote (ECU) – vsakemu dirkaču pripadata le dve – deset mest pribitka.
Zaključek sobotnih kvalifikacij:
Dirkališče v Džedi je sicer zelo specifično. Gre za drugo najdaljšo progo na koledarju, a je zaradi svojih karakteristik najhitrejša. S povprečno hitrostjo, ki je zaradi številnih izjemno hitrih zavojev višja od 250 kilometrov na uro, skrbi, da dirkači večino časa prevozijo s polnim plinom. Visoki robniki in bližina zaščitnih ograj vožnjo na meji le še otežuje, zato ni presenečenje, da smo na dosedanjih dveh dirkah videli ogromno nesreč.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje