V štajerski prestolnici živi projekt za lažji razvoj bodočih šampionov

Drugi športi 23. Apr 202413:20 0 komentarjev
jan ternjak robert stojković
Foto: Proelium.si

Razvoj mladih športnikov na vseh področjih je izredno lepo, a tudi zahtevno delo. Ambiciozna ekipa v mariborski športni agenciji Proelium v Sloveniji pri delu z mladimi orje ledino s projektom, ki mladim športnikom na enem mestu ponuja odgovore na vsa svoja vprašanja v segmentih, ki so pomembni za njihov razvoj.

Med najpomembnejšimi področji, na katerih mladi športniki in njihovi starši potrebujejo usmeritve in pomoč, so zagotovo fitnes, prehrana, športna psihologija, medijski nastopi, sklepanje pogodb, pridobivanje sponzorstev in udejstvovanje na družbenih omrežjih. Svoje poslanstvo v svetu športa so na vseh omenjenih področjih našli v športni agenciji Proelium, kjer so razvili projekt, ki nosi ime Mastercard® Športna akademija. Projekt vstopa v peto sezono, podpirajo pa ga številni vrhunski športniki.

“Pri mladih si želimo predvsem želje. Za tiste z željo bo pri nas zmeraj prostor. Vsi bi namreč radi uspeli v športu, malokdo pa je pripravljen za to vložiti dodaten trud in energijo. Kdor pokaže voljo in resnično vlaga trud v lastni razvoj, na koncu največ pridobi. Ne samo v finančnem smislu in v obliki nagrad, ki jih dajemo, ampak tudi v športno-osebnostnem smislu,” razkriva vodja akademije Robert Stojković.

Bliža se že peta sezona Mastercard® Športne akademije, za katero se do konca meseca aprila še vedno zbirajo prijave.

Prijave za sodelovanje v akademiji so možne do konca meseca aprila, v novo sezono, ki se začne s 1. majem, pa bo sprejetih okrog 35 športnikov. Mladi talenti, med njimi se zagotovo skriva tudi kakšen bodoči šampion, se bodo lahko veliko naučili od vseh ambasadorjev akademije, med katerimi so zares velika imena. Atlet Kristjan Čeh, odbojkar Rok Možič, deskarka na snegu Gloria Kotnik, bivši nogometaš Marcos Tavares, nogometni vratar Ažbe Jug, taekwondoist Ivan Trajkovič so le nekatera imena vrhunskih športnikov, ki so še dodatno podprli akademijo in bodo tudi letos poskrbeli za predajo svojega znanja mladim športnikom. “Zavedam se, da sem imel srečo, da sem eden izmed prvih, ki je lahko šel čez celotni sistem, ki ga nudi športna akademija. Zmeraj sem delal več kot ostali in zmeraj sem bil pripravljen narediti en korak več kot vsi ostali,” se sodelovanja v akademiji spominja slovenski odbojkarski reprezentant Rok Možič.

Projekt, ki je zanimanje vzbudil tudi v tujini, nam je v kratkem pogovoru ob obisku štajerske prestolnice predstavil direktor športne agencije Proelium in nekdanji košarkar Jan Ternjak.

robert stojković mastercard športna akademija
Vodja projekta Robert Stojković se je s sodelavci povsem predal razvoju mladih športnikov. Foto: Proelium.si

Kako vsako leto poteka priprava na novo sezono akademije? Kaj postorite najprej, kako poteka sodelovanje s partnerji in kako pridobivate nove člane akademije?

Vsako leto, ko se stara oziroma zadnja sezona konča, se za nas že začne nova. Hitro začnemo zbirati nove priprave. Ker vsaka sezona traja osem mesecev, je premor kratek oziroma ga praktično ni. Takoj po koncu sezone objavimo razpis za novo. Vsako leto je vedno več prijav, kar nas zelo veseli. Rast projekta je izjemna. Smo že v položaju, ko na koncu izbiramo športnike, ki jih bodo sprejeli. Vsaka nova sezona je najboljša, ker vedno poskrbimo za nadgradnje. Vsako leto vključimo več partnerjev, več podjetij in tudi vrhunskih športnikov. Redno dodajamo nove vsebine. Letos bomo delali tudi na tem, kako se pravilno učiti. Športniki imajo po vseh treningih in tekmovanjih po šoli malo časa za učenje, zato potrebujejo usmeritve. Sam sem imel s tem težave in bi mi vse to prišlo še kako prav. Izpostavil bi še štipendije in to, da na enem mestu damo športniku to, kar v klubih ali društvih, kjer trenirajo, ne morejo dobiti.

Sami ste nekdanji športnik. Kako je sodelovati pri projektu, v katerem razvijate bodoče šampione? Kakšen je motiv za delo, ko veste, da morda razvijate bodočega svetovnega prvaka?

Z Robertom Stojkovićem, vodjo akademije, sva se spoznala pred 15 leti in dejala, da bi rada skupaj delala v športu. Začela sva in poglejte, kam se je vse skupaj razvilo. Robi vodi akademijo, sam sem direktor agencije. Občutki ob tem, da vzgajamo bodoče šampione, je zelo dober. Moj cilj je vedno bil razvoj zares mladih športnikov, ki jim lahko pomagamo z znanjem, usmerjanjem, štipendijami in vsem, kar potrebujejo. Tudi mi se moramo redno izobraževati, saj so mladi danes povsem drugačni kot pred 20 ali 30 leti. V vsem tem vidim našo misijo, bi pa izpostavil partnerja Mastercard, ki s štipendijami omogoča lažje sodelovanje tistim, ki si tega ne morejo privoščiti. Njihov razvoj spremljamo tudi po koncu akademije, vsi naši člani pa so po koncu del našega Mastercard kluba za športnike (alumni klub). Mlade športnike usmerjamo tudi na njihovi bodoči profesionalni poti izven športa. S tem imajo vsi pripravljen tudi načrt B za svoje življenje. Vse športnike, ki so bili z nami, podpiramo ves čas, tudi po karierah.

Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si
Foto: Proelium.si

V akademiji je veliko stvari, ki jih v Sloveniji morda tudi v Evropi ni. Kdo je glavni vizionar, od kod prihajajo ideje? Letos boste predstavili tudi projekt Moj prvi intervju, s katerim boste mlade športnike učili pravilnih medijskih nastopov.

Velikokrat sestankujemo in debatiramo o vseh idejah. Še pred ustanovitvijo akademije so mi starši ob ustanovitvi agencije večkrat pisali in prosili za pomoč. Časa za vse ni bilo. Športniki bi za vse strokovnjake, ki jih potrebujejo, mesečno potrebovali vsaj 2000 evrov. Tega si skoraj nihče ne more privoščiti. Ideja o akademiji se je nato pri meni rodila na enem predavanju, kjer smo sodelujoči prejeli nasvet, da naj ne puščamo mladih sami. Potem smo projekt pognali in ga vsako leto nadgrajujemo. Sodelujemo s priznanimi strokovnjaki, ki delajo z olimpijci. Mlade je potrebno predvsem usmerjati, saj je na spletu na voljo poplava informacij, vemo pa, da veliko stvari ni resničnih.

Kako vidite vlogo staršev v razvoju športnika? Zdi se, da v zadnjih letih pri starših še bolj očitno do izraza prihajajo lastne ambicije in neizpolnjene otroške želje.

Z akademijo zagotovo želimo pomagati vsem klubom in društvom. Nikomur ne hodimo v zelje in ne solimo pameti. Zdi se mi, da so trenerji ugotovili, da je akademija res velika dodana vrednost. Starši so zagotovo večni problem pri mladih športnikih. O tem bi lahko govorila zelo dolgo, časa pa nimava na pretek. Vsekakor je vloga staršev odločilna. Oni se na koncu odločijo, kaj je prav za njihovega otroka. Mi jim na koncu le svetujemo, oni pa sprejemajo odločitve.

Kakšno paleto športnikov boste letos vodili v akademiji? Je več predstavnikov ekipnih športov ali je več tistih, ki se ukvarjajo s posamičnimi športi?

V akademiji so res čisto vsi športi. Imamo športnike iz vseh tistih najbolj priljubljenih panog, pa tudi tistih bolj eksotičnih. Z veseljem vključimo vse perspektivne športnike, ki pokažejo željo do učenja in napredka. Občasno sprejmejo tudi koga, ki morda z rezultati ne sodi v sam vrh, a kaže zares izredno željo. Pri takšnih je potem rezultat še toliko bolj zanimivo spremljati. Pri vsem skupaj razmišljamo tudi o tem, da lahko ustvarimo delavce v športu. To mislim, da je zelo pomembno za prihodnost slovenskega športa.

Kako opazujete napredek športnikov iz akademije in kako oni gledajo na pridobljeno znanje?

V vsaki sezoni pričakovano izstopa nek manjši odstotek športnikov, ki kažejo ogromno talenta. Na koncu jih med vsemi v akademiji ponavadi res izstopa kakšnih deset športnikov. Po koncu akademije z našo agencijo podpišemo pogodbe s tistimi, ki si želijo še več. Vsi naši ambasadorji vedno poudarjajo, da bi sami še kako potrebovali našo pomoč, ko so bili mladi. Menim, da se mladi ne zavedajo, kaj vse se jim ponuja. Šele kasneje vidijo vrednost vsega skupaj.

Kakšen je sicer ultimativni cilj vaše agencije in akademije? Bi radi prodrli tudi na tuje trge?

Po prvem letu projekta smo hitro postali vseslovenski. V prvi sezoni smo bili pričakovani bolj omejeni na štajerski del Slovenije, kjer smo izkoriščali svoja poznanstva. Najprej smo seveda želeli preveriti sistem dela, nato pa se je akademija hitro razširila. S prihodom Mastercarda je vse šlo še stopničko višje. Mislim, da je to eden izmed največjih družbeno odgovornih projektov za mlade športnike v Sloveniji. Klicali so nas že iz številnih držav. Delamo na franšiznem modelu, puščam tudi odprte možnosti za delo v tujini, ampak mislim, da je v Sloveniji toliko nadarjenih in dobrih športnikov, da imamo tu dovolj dela. Tudi sam si želim delati predvsem v Sloveniji. Veliko je vrhunskih športnikov, ki jim še ne pomagamo, pa bi jim radi. Veliko je mladih, zato nas zanima predvsem delovanje v naši državi.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!