ABC Toura: Kako kolesarji opravijo ‘klic narave’?

Tom Dumoulin je leta 2017 dobil Giro, zapomnili pa smo si ga tudi po drugih zadevah. Foto: guliverimage

Kolesarji na Dirki po Franciji vsak dan prevozijo več sto kilometrov, ob tem se vzpnejo čez številne vzpone in spustijo preko številnih dolin. Pri tem popijejo precej tekočine, zato morajo med kolesarjenjem opravljati tudi malo potrebo.

Na Touru ima glavno besedo pri tem, kdaj kolesarji lahko opravljajo potrebo, rumena majica. Načeloma velja, da ko se vodilni v generalni razvrstitvi odloči za premor, enako storijo tudi ostali kolesarji, ki ga potrebujejo. Glavnina takrat upočasni, vodilni opravi potrebo in se pridruži nazaj skupini. V tem času se, seveda, ne napada.

Kolesarji torej največkrat opravijo potrebno, ko je hitrost v glavnini nizka: skupino prehitijo, zavijejo ob cesto, opravijo svojo dolžnost in tako hitro ujamejo nazaj. Pri tem jim dostikrat pomagajo tudi ekipna vozila, ki nudijo zavetrje.

Če je hitrost skupine velika, kolesarji potrebo opravijo celo na kolesu. S tem ni najbolj zadovoljen Slovak Peter Sagan, ki je dejal: “Dandanes vsi opravljajo potrebo kar s kolesa. Je to normalno? Nič ne izgubiš, če se ustaviš ob cesti. In kolesarji sploh ne gredo na rob ceste, ampak kar ostanejo na sredini. Ogabno.”

Zaradi uriniranja pa lahko pride tudi do kazni. To dobro ve Belgijec Johan Vansummeren, ki je bil leta 2010 kar trikrat kaznoval zaradi uriniranja pred gledalci ob cesti. Podobna usoda je na lanskem Touru med drugim doletela Wouta Van Aerta in Luka Rowa. Plačati sta morala 166 funtov kazni.

Glede opravljanja potrebe je najbolj znana in zloglasna 16. etapa Gira leta 2017, ko je vodilni v skupnem seštevku Tom Dumoulin potreboval več kot le malo potrebo. Rožnato majico je vseeno obdržal, postal pa je spletna senzacija.