Dirka je uspela že v sredo, ko je etapo spremljal Pakistanec

Kolesarstvo 20. Jun. 20227:00
Delite:
Foto: Mario Stiehl

Po uspešni izvedbi 28. Dirke po Sloveniji, ki je v svet ponesla dve izjemni sliki – premoč Tadeja Pogačarja ter njegove ekipe UAE Emirates in fantastično slovensko navijaško kuliso – je črto pod vrhunec letošnje kolesarske sezone na naših tleh potegnil organizacijski direktor slovenske pentlje Bogdan Fink.

Ta je pred dvajsetimi leti pri zgolj lastnih tridesetih letih prevzel vodenje takrat skoraj povsem obubožanega novomeškega kluba Adria Mobil. Ker ta klub organizira tudi Dirko po Sloveniji, je Bogdan Fink postal še organizacijski direktor slovenske pentlje. In jo v dveh desetletjih spravil na zavidljivo raven.

Letos je na njej prvič nastopal tudi najboljši kolesar sveta, za povrh domači superšampion Tadej Pogačar. In Finku se je po prevoženemu cilju v Novem mestu od zadovoljstva, predvsem pa padcu bremena z ramen, kar smejalo.

“Ponosen sem na organizacijsko ekipo in zahvala vsem prostovoljcem, ki so s svojim delom pomagali, da je dirka uspela. Hvala vsem mestom in sponzorjem, s katerimi smo imeli pogodbo, da so pristopili k projektu. Če imaš na startu takšne ase, kot so Tadej Pogačar, Luka Mezgec, Matej Mohorič … je težko. Razen Primoža Rogliča so bili letos zraven vsi najboljši Slovenci in tudi zato je bila dirka bolj odmevna. Za nas pa je to pomenilo dodatno odgovornost,” je dejal eden od največjih kolesarskih vizionarjev pri nas.

Foto: SK

Superzvezdniki, vreme, konec tedna …

O prihodnjih izvedbah dirke še ne razmišlja, saj je treba najprej zaključiti letošnjo, pri kateri je veliko dela s pospravljanjem. Veseli pa ga dejstvo, ki ga je v spremljevalnem avtomobilu videl ob cestah: “Upam, da smo povezali Slovence. Opazili smo res velikega pozitivnega nacionalnega naboja, ki se kaže z navijanjem in številnimi zastavami ob progi. Na začetku zgodovine te dirke jih ni bilo veliko, zdaj pa jih je vsako leto več.”

Čeprav Fink ni mogel ponuditi številke, koliko navijačev se je zbralo ob cestah, pa se govori celo o 80 tisoč ljubiteljih kolesarstva: “Videl sem jih ogromno vsako etapo. Največ zagotovo v soboto. A nimam številk. Zdi se mi največ, kar sem do zdaj videl. Za to sta sovpadali dve stvari: naši odlični športniki in termin z odličnim vremenom. Pripomogla sta tudi prenosa na Televiziji Slovenija in Eurosportu.”

Foto: Uroš Skaza

Razmišljajo o Vršiču in kronometru, o dodatnih dneh ne

Da je slovenska dirka prerasla meje in nekdanje okvirje, pa kaže tudi Finkova naslednja zgodba: “Zmagovalna anekdota prvega dne pa je, da je takratno etapo gledal celo navijač iz Islamabada v Pakistanu in je to objavil na družbenih omrežjih. Smo pa na družbenih omrežjih že v sredo dosegli 50 odstotkov vseh objav in omemb iz celotne lanske dirke.”

Ob vprašanjih sedme sile, kaj lahko v prihodnosti pričakujemo od domače preizkušnje, je Fink naštel več možnosti. Organizatorji tako razmišljajo o vrnitvi vzpona na Vršič v traso (nazadnje 2013), ki ga pogrešajo kolesarji. Želja je tudi vnovična umestitev kronometra, ki pa bo dolg vsaj 20 kilometrov. Zagotovo pa dirka ostaja dolga pet dni, o podaljšanju ni nobene želje.

“Pet dni je idealno, čim je več, je to problem za tekmovalce in ekipe. Pet dni po štiri ure pa so vsi pripravljeni na polno poganjati pedala,” je pripomnil Fink.

Kronometer je bil nazadnje na dirki 2018, ko je vožnjo na čas od Trebnjega do Novega mesta dobil Primož Roglič. Foto: Aleš Fevžer

V dobri družbi

Slovenski dirki se je – tako kot vsem ostalim – iztekla licenca v seriji Pro in zaprosili so za novo triletno pogodbo. “Smo v dobri družbi dirk po Nemčiji, Belgiji, Norveški … Najbolj pomembno je področje varnosti in letos smo v sodelovanju s slovensko policijo – zahvala tudi policistom – naredili odlično delo brez napak. Upam, da bodo to videli tudi odgovorni pri Mednarodni kolesarski zvezi in ostanemo v tem razredu,” je dejal Dolenjec in pripomnil, da se že v jesenskih mesecih dogovarjajo z ekipami svetovne serije za prihod v Slovenijo. Letos so bile prisotne štiri (UAE Emirates, Bahrain Victorious, Team BikeExchange, Astana Qazaqstan).

Trasa je bila ustvarjena za najmočnejše

Prav zaradi izjemno močne konkurence in tehnično zahtevne trase, na kateri ni bilo nobene ’ravne palačinke’, kot se je izrazil Fink, slovenske kontinentalne ekipe niso uspele poseči po vrhunskih rezultatih. A s prikazanim iz Adrie Mobil je bil njihov prvi mož vendarle zadovoljen.

Bogdan Fink v družbi zmagovalca dirke Tadeja Pogačarja. Foto: Mario Stiehl

“To je mlada ekipa. Ko UAE Emirates, Bahrain Victorious ali Team BikeExchange močno pospešijo, jim je težko oziroma nemogoče slediti. Trudili smo se po najboljših močeh, bili vsak dan v begu in skušali opozoriti nase. A trasa je bila letos takšna, da je v zaključku vsak dan sledil vsaj en vzpon in proti najboljšim nismo bili konkurenčni,” je bil realen.

Sprint na Glavnem trgu ni nuja

Dotaknil se je še zaključka zadnje, pete etape, ki je tokrat ponudila novost – kratek, a strm vzpon na Trško goro. Tam sta napadla Mohorič in Pogačar, sledil jima je le Majka. Za razliko od tradicije tako na Glavnem trgu ni bilo sprinta glavnine, pač pa le manjše skupine. In dobil ga je najboljši kolesar sveta.

Vzpon na Trško goro je prava popestritev etape do Novega mesta. Foto: Mario Stiehl

“Novinarji ste vedno rekli, da je zadnja etapa sprehod do cilja. Zdaj smo videli, da se tudi v Novem mestu da narediti drugačno traso. 2019 smo prišli iz Bele krajine, 2021 je bil sprint glavnine, tokrat pa odlična popestritev. Posnetki Trške gore so odlična reklama za Dolenjsko, sploh zaradi ogromno navijačev, ki so si naredili svoj dogodek. In to je tisto – dogodek za navijače, gledalci ob cesti … In lepa slika gre v svet,” je zaključil Bogdan Fink.

Pri Bahrajnu misli usmerjene v državno prvenstvo

“Zadovoljen sem s tretjim mestom Domna Novaka v skupnem seštevku. Dosegli smo postavljen cilj in Domen je dokazal, da si zasluži vodilno vlogo. Naša ekipa je bila protagonistka v vseh etapah in je dirko naredila zanimivo. Veliko smo poskušali, nič nismo čakali; takšno dirkanje imam rad. Seveda bi bil bolj zadovoljen s kakšno etapno zmago, a se na žalost ni izšlo. Enkrat smo naredili napako s prehitrim napadom, v Celju pa smo na spolzki cesti nastopili z rezervo. Na sprinterski etapi zaključek ni bil perfekten in vse se pozna,” pa je dirko ocenil športni direktor Bahrain Victoriousa Gorazd Štangelj.

Foto: Aleš Fevžer

Najbolj slovensko obarvana ekipa na najvišji ravni tokrat ni dosegla etapne zmage, a vseeno prikazala kakovostno dirkanje. “V naši ekipi je bil prvič Matevž Govekar in super je bilo, da je lahko takoj dirkal na najvišji ravni. V ekipi se dobro počuti in bo v prihodnosti le še boljši. Matej Mohorič je zdaj pripravljen na Tour. Z nedeljskim drugim mestom je prikazal trenutno formo. Njegov spust s Trške gore z najboljšimi je bil znova izjemen. Škoda, da ni zmagal, a to je dirkanje. Zdaj smo vsi pripravljeni še na državno prvenstvo ob koncu tedna,” je še dodal Štangelj.

Komentari

Vaš komentar