Za kolesarkami in kolesarji na svetovnem prvenstvu v Flandriji so že kronometrske preizkušnje, konec tedna so na vrsti še cestne dirke. Za zdaj se slovenska ekipa z vrhunskimi rezultati še ne more pohvaliti, vseeno pa so reprezentanti že dosegli nekaj solidnih uvrstitev.
Na vožnji na čas je slovenska zasedba štela le tri člane v članskih kategorijah. V moški konkurenci je Tadej Pogačar zasedel deseto, Jan Tratnik pa petnajsto mesto. Med dekleti je bila edina predstavnica Eugenia Bujak, ki je v konkurenci 49 tekmovalk osvojila 19. mesto.
Proga na kronometru je bila ravninska in je bila pisana na kožo močnih fantov in deklet, ki lahko na ravnini dosegajo izjemno visoke hitrosti. Takšnih kolesarjev Slovenci nimamo. Zakaj? “Tehnološki razvoj je šel naprej. Na kronometru, kjer so hitrosti visoke, se seveda dobra oprema eksponentno pozna,” ugotavlja nekdanji kolesar Martin Hvastija in dodaja: “Mi z našimi sistemi treninga takšnih kolesarjev ne iščemo in jih niti nimamo.”
Številni kolesarji, ki so tudi tokrat pobrali medalje, prihajajo iz velodroma, pravi Hvastija: “Potrebno je najti takšne kolesarje, ki imajo določene genetske predispozicije. Takšni specialisti, ki se vozijo na dirkališču, zahtevajo veliko delo, poseben pristop, delo na tehnologiji, opremi, in ogromne količine denarja, ki ga mi nimamo. Vprašanje je, če bomo takšne kolesarje kdaj imeli.”
“Na kronometru v Tokiu se je bolj poznala moč samega kolesarja. Obstaja možnost, da začnemo z zelo mladimi kolesarji delat na kronometru in tiste, ki kažejo talent za vožnjo na čas, usmerimo v to disciplino. A vlagati bi morali veliko, kar ni smiselno za majhno Slovenijo,” zaključuje Hvastija.
Cestne dirke tudi s “kockami”
Pred cestnima dirkama, ki bosta na sporedu med vikendom, kolesarji in kolesarke še spoznavajo progo v Flandriji. Gorazd Penko, selektor ženske reprezentance, pravi, da bo izjemno pomembno ohranjati dobro pozicijo na dirki: “Ključni odseki bodo zelo nervozni. Cesta je ozka in vsaka okvara bo pomenila velik zaostanek. Osebje v avtomobilih ne bo imelo možnosti, da oskrbi okvaro tekmovalcem. Zna se zgoditi, da bodo nastale velike razlike.”
Skoraj 270 kilometrov čaka moške, ženske nekaj manj kot 160 kilometrov belgijskih cest. Poleg dolžine bodo zahtevne še nekatere okoliščine: med drugim tlakovci. “Profil ni tako težek kot na Dirki po Flandriji, prav tako je lažji kot na lanskem svetovnem prvenstvu v Italiji. A flandrijski krog bo izjemno nervozen. Favoriti bodo hoteli biti v ospredju, tako da bo nervoza pripeljala do marsikaterih padcev,” o progi dodaja Penko, ki opozarja še na tlakovce: “Na svetovnem prvenstvu bodo trije tlakovani odseki, eden ni problematičen, dva pa sta zelo pestra. Odseki niso tako strmi, a so daljši. Ob ostrem tempu bodo odseki naredili veliko selekcije, predvsem v drugem krogu, ki ga vozijo profesionalci.”
O svojih varovankah Penko pravi: “Urše Pintar zaradi poškodbe ne bo, zato bodo le tri punce na progi. Dekleta, od kar spremljam kolesarstvo, niso imele tako dolge dirke na svetovnem prvenstvu. Selekcija bo že v prvem krogu. Eugenija Bujak je lahko najnevarnejša. Glede na zasedbo in na progo ni veliko taktičnih možnosti za dekleta, da si dekleta pomagajo med seboj.” O favoritih dodaja: “Preizkušnja je pisana na kožo ravno domačinom.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!