Laž nogometne Ljubljane, ki je izigrala igralce Olimpije

Nogomet 4. Okt 20238:00 14 komentarjev
Tudi jutri bo v Stožicah krepko več praznih kot polnih sedežev. Foto: Aleš Fevžer

Komentar o tem, da navijači Olimpije pravzaprav po večini niti niso navijači, ampak obiskovalci dogodkov, ki jim prav veliko za uspehe zmajev niti ni mar.

Nogometna jesen je končno v Ljubljani, Olimpija se je sploh prvič uvrstila v skupinski del evropskih tekmovanj in edino razumljivo je, da je zgodovinska prva domača tekma zmajev že nekaj časa razprodana. No, razumljivo bi bilo praktično povsod drugod razen v takšnih in drugačnih odmevnih dogodkov razvajeni prestolnici slovenske dežele, ki ji tako ali tako težko rečemo nogometna.

Ne samo, da stadion Stožice za četrtkovo tekmo s slovaškim prvakom Slovanom iz Bratislave ni razprodan. Trenutno je število prodanih vstopnic pri skromni številki 4000. Govorimo namreč o nečem, kar naj bi bil evropski spektakel na stadionu, ki ob varnostnih omejitvah sprejme 15.000 navijačev. Ob tem razmisleku velja izpostaviti, da je bil v nekaj urah razprodan gostujoči sektor slovaških navijačev (1200 mest), ki bodo zaradi neodzivnosti ljubljanske nogometne publike dobili še dodatne kapacitete na stadionu, kar pomeni, da bo goste v Ljubljani podpiralo vsaj okrog 2000 navijaških grl. Po ocenah kluba pa naj bi bilo v četrtkovem večeru na Stožicah skupno okrog 7000 obiskovalcev.

Za primerjavo, tekma slovenske reprezentance z izbrano vrsto Finske, ki jo bodo Stožice gostile čez 10 dni, je bila že včeraj razprodana.

Prazne Stožice na tekmah Olimpije žal niso izjema, ampak prej pravilo. Tudi lani so navijači Olimpije v relativno skromni številki podpirali zeleno-bele pri suverenem pohodu na državni naslov. Atraktiven nogomet Alberta Riere je sicer malce predramil že dolgo anemično ljubljansko publiko, a o kakšni navijaški revoluciji ob pogosto precej praznih tribunah res težko govorimo. V vodo so padli tudi očitki navijačev, da za Olimpijo igra preveč tujcev. Lanski uspehi so bili namreč zgrajeni na ramenih Timija Maxa Elšnika, Matevža Vidovška, Marcela Ratnika, Svita Sešlarja in Mustafe Nukića, skratka slovenskega jedra ekipe. Da o obisku v nekaterih prejšnjih letih, ko takšnih rezultatov ni bilo, sploh ne izgubljamo besed.

Atraktivna, uspešna Olimpija s slovenskim jedrom ni prebudila ljubljanskih navijačev. Foto: Jure Banfi

Navijači Olimpije so se to jesen še enkrat zlagali nogometašem. Z zagotovili, da ko bo v Ljubljani Evropa, bodo pa že napolnili Stožice. Če izvzamemo navijaško skupino Green Dragons, ki je že v ponedeljek poskrbela za fantastičen navijaški šov v Ljubljani in bo zagotovo tudi jutri močno popravila klavrno podobo, ki se obeta v Stožicah, so navijači zeleno-belih svoje ljubljence spet pustili na cedilu.

Jasno, konferenčna liga ni liga prvakov, Slovan Bratislava pa ni Liverpool ali Chelsea. Niti Galatasaray. A Olimpija ima v tej sezoni priložnost, da ne le sodeluje, ampak tudi še kako tekmuje v evropskih tekmovanjih. Navijačem pa ob večji klubski akciji promocije tokratne tekme počasi zmanjkuje izgovorov za to, zakaj jih ni na tekme ljubljanskega nogometnega ponosa.

Morda pa jih ne bo zato, ker pozivov na tekmo pač ne objavljajo bolj ali manj (ne)znani vplivneži, ki kot gobe po dežju prihajajo na dogodke, kamor se v Ljubljani pač gre, ko je to v trendu. Olimpija očitno trenutno znova ni. Da je prvič v zgodovini v Evropi, po kateri naj bi tako zelo hrepeneli ljubljanski navijači, je kot kaže skorajda povsem nepomembno.

Da Olimpija napolni Stožice, potrebuje atraktivnega nasprotnika. Foto: Aleš Fevžer

Ob tem pa ste lahko prepričani, da v primeru neuspeha ne bo manjkalo ‘navijačev’ Olimpije, ki bodo po družbenih omrežjih kritizirali nogometaše in trenerja ter kot pravi ‘bojevniki’ za tipkovnicami potrjevali svoj prav, da tako ali tako ni imelo smisla priti na tekmo. V primeru zmage pa bodo kar pokali od čustvenčkov zelenih src in zmajev, od ponosa na ‘svoj’ klub in sporočil na Štajersko, kdo je slovenski nogometni gospodar.

Nogometna Ljubljana pa izven digitalnega okolja še naprej živi v paradoksu. Bolje je takrat, ko je slabše. Takrat, ko je klub neurejen in so uspehi redki. Ker so posledično večji nogometni dogodki manj pogosti in jih je pač lažje vse obiskati. Morda bi tako lahko namesto izraza navijači Olimpije odslej uporabljali kar besedno zvezo obiskovalci dogodkov. Ki se pač odločajo med prihodom na tekmo zmajev ter obiskom koncerta, sejma, rekreativne prireditve ali katere izmed preštevilnih oktobrskih študentskih zabav.

Jasno, obstajajo svetle izjeme. Nekaj tisoč le teh, pravzaprav. Ti bodo v četrtek v Stožicah prepevali ‘Malo teraso’.

Komentar avtorja ne izraža nujno mnenja celotnega uredništva.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje