"Nekdaj sem vozil za Ferrari," stavek, ki bi si ga želel po koncu dirkaške kariere svojim otrokom in vnukom izreči sleherni voznik na svetu. Tudi Lewis Hamilton. Zakaj sloviti poskočni konjiček iz Maranella uživa tako kulten status?
V svetu avtomobilizma ni bolj slovitega in prepoznavnega logotipa, kot je Ferrarijev poskočni konj. Mercedesova trikraka zvezda ni daleč, a vendar je konjski emblem italijanskega proizvajalca superšportnih vozil v svoji dimenziji. V zadnjih 80 letih je Ferrari s skrbno strategijo negovanja podobe in ustvarjanjem ekskluzivnosti ter zaželenosti zrasel v eno najvplivnejših blagovnih znamk.
Prvotna misija je bila zelo preprosta: izdelava dirkalnih avtomobilov. Cestni avtomobili so nastali zgolj za potrebe financiranja velikih in nenasitnih tekmovalnih apetitov na stezi. Sčasoma so avtomobili začeli dobivati lastno identiteto in po prepoznavnosti celo zasenčili dirkalnike.
Danes si sveta brez Ferrarijevih avtomobilov skoraj ne gre predstavljati, medtem ko jih je ustanovitelj Enzo Ferrari praktično preziral in na njih gledal zgolj kot na nujno zlo. Nezavedajoče je s svojo predanostjo dirkanju in brezkompromisnemu lovu za zmage ustvaril svetovno ikono. Ferrarijevi avtomobili so postali sanje vsakega ljubitelja avtomobilizma in motošporta.
Bogata dediščina
“Rojen v duhu dirkanja, Ferrari pooseblja moč življenjske strasti in lepoto neomejenih človeških dosežkov, kar ustvari brezčasno ikono za ta spreminjajoči se svet,” ima Ferrari zapisano na svoji spletni strani. Gre za vizijo pokojnega Enza, ki je kot prodajalec in dirkač Alfe Romeo pred polnim stoletjem sanjal o svojem dirkaškem moštvu.
Prvo podjetje Scuderia Ferrari je v Modeni ustanovil leta 1929. Alfa Romeo mu je dobavljal dirkalnike, ki jih je predelal in z njimi do leta 1937 dobil kar 144 od 225 dirk, na katerih je nastopil. Alfa je nato njegovo podjetje prevzela, Enzo pa je leta 1939 po nestrinjanju z vodstvom z njo dokončno pretrgal vezi in odpravnino uporabil za ustanovitev Auto Avio Costruzioni.
Del dogovora ob njegovem odhodu je bil, da štiri leta ne sme uporabljati imena Ferrari. Novo podjetje je izdelalo šele prvi avtomobil, ko je svet pogoltnila druga svetovna vojna. Enzo je v tem času pričel s proizvodnjo motorjev za letala in orodja za vojsko. Donosen posel mu je zagotovil kapital, da je po vojni, potem ko je podjetje preimenoval v “Ferrari” in ga preselil v Maranello, izdelal prvi sloviti avtomobil – Ferrari 125 S.
Sinonim za uspeh in moč
Od leta 1947 je s tem dirkalnikom zmagoval povsod, kjer je nastopil. Na zemljevid ga je postavila predvsem zmaga na dirki 24 ur Le Mansa leta 1949. Ferrarija se je prijel ugled visoko kvalitetnega proizvajalca avtomobilov. V 50. letih prejšnjega stoletja so poskočni konjički postali zelo iskane igračke svetovne elite. Prodaja je cvetela predvsem po zaslugi izjemnega marketinga v motošportnem svetu.
Ne zgolj v formuli ena, ki je uradno nastala leta 1950, ko je za volanom blestel Alberto Ascari, tudi v prvenstvu športnih avtomobilov in na prestižnih preizkušnjah 24 ur Le Mansa je Ferrari pridno polnil vitrino ter si utrjeval status najprestižnejše avtomobilske znamke na svetu. Te dirke so bile popolno okolje za razvoj in promocijo Ferrarijevih cestnih avtomobilov, ki so bili, seveda na veliko veselje kupcev, tudi zelo podobni dirkalnikom.
Poseben status v formuli ena
Danes je Ferrari najuspešnejše moštvo v kraljici motošporta, s 15 naslovi med dirkači in 16 med konstruktorji. Od desetih ekip v trenutni karavani je poskočni konjiček edini, ki je del najhitrejšega cirkusa na svetu od samega začetka. Ferrari je tudi edini, ki vsako sezono prejme poseben finančni dodatek za “zgodovinsko pomembnost”, ki naj bi znašal pet odstotkov od celotnega nagradnega sklada.
Prav tako imajo zgolj Italijani posebno možnost veta na vsako spremembo pravil. To moč je Ferrari pridobil leta 1980, ko so se pojavile grožnje, da bi lahko zapustil formulo ena. Unikatno prednost je moštvo ohranilo tudi leta 2019, ko se je podpisovalo novo kolektivno pogodbo.
Dirkaška kultura brez kompromisov
Ferrari je podjetje, kjer je zmaga najpomembnejši element kulture. Prav tako se zaposleni pri Ferrariju ne ozirajo na konkurenco, saj sebe vidijo kot ustvarjalce trendov in inovacij. Pri tem niti ne gre za aroganco, temveč stoodstotno prednost cilju. Zaposleni so zato eno od Ferrarijevih največjih bogastev, podjetje pa jim omogoča, da z gojenjem ekipnega duha, odličnosti in tudi velikodušnosti izrazijo ves svoj potencial.
Materiali, komunikacija, dizajn in zmogljivost. Ferrari je ponosen, da pri ničemer ne išče kompromisov in je osredotočen na iskanje najboljše možne dirkaške izkušnje. Ferrarijev kultni status poganja izjemno prizadevanje za presežke. Kombinacija revolucionarnih tehnoloških rešitev in izjemne rokodelske izdelave jim omogoča ustvarjanje ikon, ki ostajajo brezčasne.
Dirkaški duh je presegel stezo in cesto ter postal način življenja. Ferrari ima predano bazo oboževalcev, poznanih pod imenom “Tifosi”. To le še dodatno dviga znamko nad vse ostale proizvajalce avtomobilov in krepi tovarištvo tako med lastniki kot navdušenci Ferrarija.
Kako je nastal logotip?
“Konj je bil naslikan na trupu lovskega letala Francesca Baracce, junaka prve svetovne vojne. Leta 1923 sem srečal grofa Enrica Baracco, Francescovega očeta, in njegovo mamo, grofico Paulino, ki mi je nekega dne rekla: ‘Ferrari, postavi poskočnega konja mojega sina na svoje avtomobile. Prinesel vam bo srečo.’ Konj je bil in je še vedno črn, jaz pa sem dodal rumeno ozadje, ki je barva Modene,” je zgodbo o nastanku logotipa pred leti razkril Enzo Ferrari.
Ekskluzivnost in prestiž
Ferrari je skozi vsa leta ohranil avro ekskluzivnosti in prestiža s proizvodnjo omejenih količin vsakega modela in skrbnim nadzorom dostopa do svojih vozil. Lastništvo Ferrarija se pogosto razume kot simbol bogastva, uspeha in statusa, kar prispeva k njegovi privlačnosti med navdušenci in zbiratelji.
Kako velik status uživa poskočni konjiček, dovolj zgovorno priča podatek, da podjetje skoraj polovico vseh prihodkov ustvari s prodajo artiklov. Velika večina ljubiteljev te slovite znamke si seveda Ferrarija nikoli ne bo lastila, ker je cenovno preprosto preveč nedostopen. Zato oboževalci kupujejo majice, kape, sončna očala, obeske za ključe in vse ostalo z logotipom podjetja. Ferrari je skozi to vrsto prodaje leta 2022 ustvaril več kot dve milijardi evrov prihodkov.
Lahko si predstavljate, zakaj si danes vodilni možje podjetja manejo roke, saj je Lewis Hamilton za oglaševanje kokoš, ki nese zlata jajca. Vse razkrije že pogled na borzo. Delnice podjetja so v 24 urah po objavi novice, da bo sedemkratni svetovni prvak od 2025 naprej kariero nadaljeval v rdečem kombinezonu, poskočile za kar 12 odstotkov. S 316 na 354 evrov na delnico, ob tem se je tržna kapitalizacija podjetja povišala z 61 na 68,5 milijarde evrov.
Resnica je, da Ferrari vsaj toliko potrebuje formulo ena, kot formula ena potrebuje Ferrari. Za Italijane je namreč prav kraljica motošporta največji oglasni pano in poganja povpraševanje tako po avtomobilih kot vseh drugih artiklih. Ferrari celo slovi kot podjetje, ki za oglaševanje nameni izjemno nizke izdatke. Steber prodaje namreč v osnovi ostaja takšen, kot si ga je zamislil Enzo Ferrari – avtomobile naj prodajajo dosežki na stezi.
Dobro blago se najbolje hvali samo. Ferrari je dosegel status, ko se z njim poistovetijo največji svetovni zvezdniki, ki so redni gosti njihove garaže na prav vsaki veliki nagradi. Avtomobili se pojavljajo v popularnih celovečercih, kot so denimo legendarni filmi o Jamesu Bondu. V zadnjih letih se slavni s Ferrariji bahajo tudi na družbenih omrežjih. Za Italijane je ključno predvsem pravilno pozicioniranje svoje znamke.
Hamilton le zadnji v vrsti
V luči prestiža, dirkaške kulture in bogate dediščine je najbolj ekskluzivno mesto v avtomobilskem svetu za volanom Ferrarijevega dirkalnika formule ena v eliti motošporta. Če morda zajeten kup denarja še ponuja možnost upravljanja cestnega italijanskega poskočnega konjička, moraš biti za vožnjo dirkalnika F1 izbran. Podjetje letno proizvede približno 10.000 avtomobilov, medtem ko je od leta 1950 do danes v formuli ena čast dirkanja s Ferrarijem doletela le 79 Zemljanov.
Skozi zgodovino so v bolidu sedela zgolj največja imena. Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio in Mike Hawthorn v 50. letih. Phil Hill, John Surtees in Lorenzo Bandini v 60. letih. Niki Lauda, Jody Scheckter in Jacky Ickx v 70. letih. Gilles Villeneuve, Michele Alboreto in Nigel Mansell v 80. letih. Alain Prost in Michael Schumacher v 90. letih. Legendarni Nemec je nato v prvem desetletju novega tisočletja spisal najbolj dominantno obdobje Ferrarija v 75-letni zgodovini formule ena. Medtem ko je zadnji naslov leta 2007 osvojil Kimi Raikkonen.
Kot večkratna svetovna prvaka sta se Ferrariju v zadnjih 14 letih pridružila še Fernando Alonso in Sebastian Vettel. Po njuni poti zdaj stopa Lewis Hamilton. Tudi on se ni mogel upreti priložnosti, da se bo lahko po karieri štel med dirkače Scuderie Ferrari in se pohvalil, da je sedel za volanom legendarnega poskočnega konjička.
“Čutim se izjemno srečnega, da sem z Mercedesom dosegel vse, kar sem lahko le sanjal kot otrok. Zdaj pa bom imel priložnost izpolniti še ene otroške sanje. Voziti rdeči Ferrari.”
Lewis Hamilton po podpisu za Ferrari.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!