Predstavitve dirkalnikov formule ena za sezono 2024 so končane. Kot zadnji so bolid pokazali aktualni prvaki Red Bull Racing.
Red Bull je kot zadnja ekipa predstavil bolid, ki bo v sezoni 2024 branil naslov, oziroma lovil še četrtega v nizu med dirkači in tretjega med konstruktorji. Cilje bo poskušal izpolniti z dirkalnikom RB 20.
Kar zadeva izgled, ni presenečenj. In čeprav se je ekipa odločila za bolj agresiven koncept, ne pričakujejo velikih sprememb v zmogljivosti novega avtomobila. Njegov predhodnik RB19 je lani slavil na kar 21 od 22 dirk v sezoni.
Zasedba ostaja enaka. Ob Nizozemcu Maxu Verstappnu sedi Mehičan Sergio Perez. Verstappen je dobil priložnost, da je že sedel za volan, ko so Avstrijci ta teden za potrebe fotografij motor ogreli v Silverstonu, preden se vseh deset ekip odpravi v Bahrajn na predsezonska testiranja, ki bodo od 21. do 23. februarja. “Na žalost je bilo precej mokro, vozil sem le s pnevmatikami za dež, vendar je vse delovalo zelo dobro. Mislim, da je to vedno odlično,” je pojasnil 26-letni zvezdnik.
Karte na mizo vrgel tudi Mercedes
Mercedes, svetovni podprvak med konstruktorji v svetovnem prvenstvu v formuli 1 tik za najzmogljivejšim Red Bullom, je danes predstavil “zelo drugačen” dirkalnik za novo sezono tekmovanj v formuli 1. Gre sicer za zadnjo sezono, v kateri bo član ekipe Mercedesa zvezdnik Lewis Hamilton, ki ga pričakujejo pri Ferrariju že naslednje leto.
Novemu bolidu so nadeli ime W15 in novo podobo, vozila pa ga bosta Hamilton in njegov kolega Britanec George Russell. Še vedno dajejo prednost črni barvi z več srebrne barve, s poudarjeno obrobo v turkizni barvi na sprednji strani.
Mercedes je naredil “veliko mehanskih sprememb”, kar ga dela zelo drugačnega od svojega predhodnika na tehnični ravni, “ne le na aerodinamičnih površinah, ampak predvsem pod njimi”, je pojasnil šef ekipe Toto Wolff, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Gre za spremembe, za katere v ekipi upajo, da bodo “prinesle večjo zmogljivost in večjo predvidljivost” na stezi.
Za osemkratnega konstruktorskega svetovnega prvaka je cilj sezone jasen, in sicer utrditi položaj v primerjavi s tretjeuvrščenim Ferrarijem v preteklem prvenstvu ter biti konkurenčnejši tudi od četrtega McLarna in petega Aston Martina.
Trenutna pogodba sedemkratnega svetovnega prvaka v formuli 1 Hamiltona z Mercedesom naj bi se iztekla konec leta 2025, vendar bo Britanec že po tej sezoni zapustil ekipo in zamenjal Carlosa Sainza pri Ferrariju.
Hamilton je k Mercedesu prišel leta 2013, potem ko je prvih šest sezon v formuli 1 preživel za volanom McLarna, s katerim je 2008 osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka. Preostalih šest (2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020) je dobil v Mercedesu.
McLaren še naprej oranžen
Že nekaj časa je znana barvna kombinacija novega McLarna, zdaj so pri britanskem moštvu predstavili še celoten bolid za sezono 2024. Dirkalnik bosta tudi letos vozila Britanec Lando Norris in Avstralec Oscar Piastri.
McLaren tudi v letošnjo sezono prihaja z visokimi pričakovanji, ki izvirajo predvsem iz drugega dela lanskega tekmovalnega ciklusa. Na začetku lanske sezone so bili sicer oranžni povsem pri repu razpredelnice, a skozi sezono so se z nadgradnjami uspeli prebiti višje. Zasedli so četrto mesto v konstruktorskem seštevku, kar devetkrat pa sta se Norris oziroma Piastri povzpela na zmagovalni oder.
Predstavljen Sainzov zadnji Ferrari
Številna moštva so se na dirkalnikih za letošnjo sezono poizkušala izogibati veliki količini barve, kar bolid naredi težji, obarva pa ga v črno preobleko. A vseeno vsaj Ferrari ostaja rdeč.
Charles Leclerc in Carlos Sainz bosta Maxa Verstappna izzvala v dirkalniku z rumeno-belimi detajli. Za Španca bo to zadnja sezona pri ekipi iz Maranella, v naslednji ga bo zamenjal Britanec Lewis Hamilton.
Za Ferrarijem je sicer slaba sezona. V konstruktorskem seštevku so rdeči končali na tretjem mestu, tri točke za Mercedesom. Leclerc je bil peti, Sainz sedmi v dirkaški razvrstitvi. Bo dirkalnik SF-24 hitrejši od lanskega modela?
Fernando Alonso dobil novo orodje. Dovolj dobro za boj za vrh?
Prestižna britanska znamka je lani naredila največji napredek, potem ko je pred začetkom sezone 2023 uspešno kopirala najboljše z nekdanjega Red Bulla in praktično čez noč postala prva zasledovalka rdečih bikov. Fernando Alonso je vse skupaj nadgradil z osmimi stopničkami, a tako želene 33. karierne zmage vendarle ni dočakal.
Zeleni so v nadaljevanju sezone nekoliko padli v formi in na koncu zasedli peto mesto med konstruktorji. S španskim veteranom, ki je dokazal, da je še vedno sposoben boja za vrh, in Lanceom Strollom si želijo pri Astonu Martinu znova narediti korak naprej. “Želimo si izboljšati prav vsako področje. In ta dirkalnik je rezultat tega. Okrepili smo svoje prednosti, veliko pa smo se naučili tudi iz slabših izkušenj. Cilj je, da se bomo potegovali za prvo zmago,” je ob predstavitvi AMR24 povedal vodja moštva Mike Krack.
Vrnitev v preteklost za boljšo prihodnost
S povsem drugačno podobo se v ekipo podaja nekdanja AlphaTauri, spremembe so posledica predvsem sponzorskih zahtev. Visa Cash App RB, kot se po novem imenuje druga ekipa Red Bulla, pa vendarle ostaja zvesta svojim koreninam. Če navijači niti približno niso navdušeni z imenom in s pokrovitelji polno identiteto moštva iz Faenze, pa vsaj v barvnih kombinacijah močno spominja na nekdanji Toro Rosso.
Modro-bela-rdeča bo po napovedih ena redkih, ki bo na letošnjem startnem seznamu odstopala od večinsko črne ali temne barve, za volan VCARB 01 pa bosta sedla Daniel Ricciardo in Juki Cunoda. Z novim šefom Petrom Bayerjem in vodjo moštva Laurentom Mekiesom, ki je na položaju zamenjal upokojenega Franza Tosta, želijo pri italijanski zasedbi postati več kot le sestrska ekipa Red Bulla – povzpeti se višje po lestvici.
Še naprej povsem francosko obarvani
Francozi so na slavnosti predstavitvi razgrnili dirkalnik A524, s katerim bodo poskušali še resneje ogroziti prevlado najboljših, potem ko so se zadnjih nekaj sezon vrteli okoli zlate sredine. Z novim sprednjim delom so merili na boljšo uravnoteženost celotnega bolida.
Esteban Ocon in Pierre Gasly ostaja povsem francoska dirkaška naveza, ki je lani Alpine popeljala do 6. mesta med konstruktorji, sicer daleč za petim Aston Martinom.
Sauber v novo sezono z novo identiteto
Kick Sauber je 5. februarja na dogodku v londonskem Guildhallu predstavil dirkalnik C44, ki ima osupljivo novo fluorescentno zeleno in črno barvo. Ekipa, ki bo letos delovala pod imenom Stake F1 Team Kick Sauber, začenja novo obdobje, potem ko se je poslovila od italijanskega pokrovitelja Alfa Romeo. Švicarji pravijo, da je model C44 izrazit odmik od svojega predhodnika in da so uvedli “številne spremembe.”
Ekipa, ki jo vodi Sauber, bo imela že tretjo sezono zapored nespremenjeno zasedbo: Valtteri Bottas in Zhou Guanyu. “Novi avtomobil C44, ki smo ga danes predstavili, je poklon delu, ki so ga opravili James Key in tehnična ekipa ter vsi moški in ženske v Hinwilu,” je dejal predstavnik ekipe Alessandro Alunni Bravi.
“Imamo novo, svežo identiteto in navdušeni smo nad vsem, kar načrtujemo, na stezi in zunaj nje: danes pa gre predvsem za dirkalnik C44 in njegov potencial. Prepričani smo o tem avtomobilu in naši ekipi: o konkretnih ciljih ne bomo govorili, saj se je vedno težko zavezati številkam, vendar so naši cilji jasni – izboljšati zmogljivost našega avtomobila in našega paketa.”
Williams predstavil svoje orožje za prihajajočo sezono
Williams je na posebni otvoritveni slovesnosti v New Yorku pokazal barve, ki bodo krasile njihove dirkalnike v prihajajoči sezoni formule 1. Po besedah ekipe povezuje Williamsovo dediščino zmagovalcev prvenstva s poslanstvom vrnitve na prvo mesto na dirkališču.
Celotno dogajanje formule 1 lahko spremljate na Sportklubu in pri Telemachu. Če niste naročnik Telemachovih storitev, vam je na voljo predplačniški paket EON, ki je dostopen v omrežju kateregakoli operaterja.
Williams je ob tej priložnosti napovedal tudi novo večletno partnerstvo s podjetjem Komatsu, v preteklosti je bilo to zelo uspešno, in sicer v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je Williams osvojil številne dirke in prvenstva.
Ko je James Vowles v začetku lanskega leta postal vodja ekipe in skušal začeti novo obdobje uspeha, se je ekipa takoj povzpela z dna lestvice konstruktorjev na sedmo mesto leta 2023 – Alex Albon je osvojil vse moštvene točke, razen ene. Albon bo v moštvu nadaljeval še tretjo zaporedno sezono, Logan Sargeant pa bo drugi voznik.
Haas prvi predstavil novi dirkalnik
Ekipa Haas je razkrila le serijo digitalnih upodobitev svojega izzivalca VF-24 za leto 2024, ki ga krasi evolucija njihove tradicionalne črno-rdeče-bele barve. Kot že nekaj let doslej je ameriško moštvo izbralo skromno predstavitev, “prava stvar” bo luč dneva ugledala 11. februarja z Nicom Hülkenbergom za volanom na stezi v Silverstonu.
To bo njihova prva sezona v F1 brez Güntherja Steinerja na čelu, Ayao Komatsu pa bo prevzel vodenje ekipe. “Komaj čakam, da bo VF-24 deloval in dirkal – čustvo. Vem, da ga delim z našimi partnerji in celotno ekipo,” je dejal lastnik ekipe Gene Haas.
“V Nicu Hülkenbergu in Kevinu Magnussenu imamo oziroma se zavedamo, da imamo za volanom odličen par voznikov, katerih izkušnje se bodo ponovno izkazale za neprecenljive, ko bomo med letom razvijali naš program. Izkoristili smo čas med sezono, da smo vzpostavili procese, s katerimi bomo boljši in na koncu izboljšali našo splošno uspešnost. Kmalu bomo videli, kako nam gre,” pa je povedal vodja ekipe Komatsu.
Datumi predstavitve dirkalnikov F1 za leto 2024:
Haas – 2. februar
Williams – 5. februar
Sauber – 5. februar
Alpine – 7. februar
Visacashapp RB – 8. februar
Aston Martin – 12. februar
Ferrari – 13. februar
Mercedes – 14. februar
McLaren – 14. februar
Red Bull – 15. februar