Po še drugem nenadejanem prostem koncu tedna v sezoni - po odpovedi velike nagrade Kitajske v sredini aprila je prejšnji vikend zaradi poplav v Emiliji Romanji odpadla še preizkušnja v Imoli - se karavana formule ena jutri vrača na ustaljene tirnice. Pred dirkači je šesta dirka, a pred prvim spopadom z ozkimi ulicami Monaka je dirkanje bolj kot ne potisnjeno v ozadje.
Letenje s helikopterjem po dnevni sobi. Tako je dirkanje po ulicah Monaka nekoč opisal nekdanji dirkač formule ena Nelson Piquet. Brazilec se pri tem ni motil. Psihološko ena najtežjih dirk v kraljici motošporta, ko so ograde in zidovi vseh 78 krogov izjemno blizu. Čeprav najkrajši krog (3,337 kilometra) med vsemi 23 na letošnjem koledarju, pa ni zato nič lažje. Odkar so dirkalniki današnjih dimenzij, je prehitevanje praktično nemogoče, taktika in strategija pa imata še toliko večjo vlogo. Prav zato preizkušnja na Azurni obali izgublja navdušenje navijačev, nič manjši pa nista njeni tradicionalna in prestižna vrednost.
Krog po Monaku skozi oči domačina Charlesa Leclerca:
V kneževino na jugovzhodu Francije najbolj mirni prihajajo pri aktualnih prvakih. Red Bull je v letošnji sezoni še bolj dominanten kot lani, na prvih petih dirkah je prav tolikokrat zmagal. A rdeči biki v tednu, preden se dirkači jutri po tritedenskem premoru znova usedejo v svoje bolide, niso bili deležni velike pozornosti.
VN Monaka, 28. maj
Dolžina kroga: 3,337 km
Število krogov: 78
Dolžina dirke: 260,286 kilometra
Število zavojev: 19 (11 desnih, 8 levih)
Število DRS con: 1
Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca
Rekord kroga: 1.12.909 (Lewis Hamilton, 2021)
Prva dirka: 1950
Če novosti ne bodo zadovoljile apetitov …
Večino te je pritegnil sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton. Britanec, po številnih statistikah najuspešnejši dirkač v zgodovini formule ena, naj bi imel po poročanju Daily Maila na mizi pogodbo Ferrarija. 38-letniku dogovor z Mercedesom poteče po koncu letošnje sezone, ekipa iz Maranella pa naj bi mu za eno leto nastopanja v rdečem kombinezonu ponujala kar 40 milijonov funtov. Kot so dodali pri otoškem mediju, je tesne stike z veteranom tega športa v minulih dneh navezal tudi predsednik podjetja Ferrari John Elkann.
Čeprav ni jasno, koga bi pri poskočnem konjičku zamenjal (govori se tudi o menjavi Hamilton – Charles Leclerc), pa je jasno, da bo pomembno vlogo pri Britančevi dirki imela prav nedeljska dirka v Monaku. Zakaj? Hamilton je z Mercedesom kar šestkrat postal svetovni prvak, vse od lanske spremembe pravil pa mu srebrne puščice ne uspejo zagotoviti zmagovalnega dirkalnika. Že za Imolo, zdaj pa nenamerno s tednom zamude, je ekipa iz Brackleyja – tako kot praktično vse – pripravila številne spremembe na svojem dirkalniku. Najbolj očitna je tista na stranicah dirkalnika, kjer po več kot enoletnem vztrajanju brez t.i. sidepodov zdaj Mercedes vendarle kopira ostala moštva – tudi Red Bull. Če bodo posodobitve uspešne, bo Hamiltonu lažje sprejeti odločitev, kje nadaljevati kariero. Če ne bodo, pa morda še lažje.
Hamilton je sicer špekulacije o prestopu k Ferrariju zanikal. Zatrdil je, da je tik pred podpisom nove pogodbe z Mercedesom.
“Ko se pogajaš za pogodbo, so vedno prisotne špekulacije in če sam ne povem drugače, je to natančno to,” je o temi Ferrarija dejal Hamilton. Dodal je, da tokrat prvič v karieri ni sam sodeloval pri pogajanjih za novo pogodbo z Mercedesom in direktorjem ekipe Totom Wolffom. “Imam odlično ekipo, ki na tem področju dela zame. Daleč od oči javnosti sodelujejo s Totom in smo tik pred tem, da sklenemo novo pogodbo,” je dejal Hamilton.
Da iz te moke ne bo kruha, pa je novinarjem v Monaku zatrdil tudi vodja Ferrarija Frederic Vasseur. “Dobro veste, da je v tem obdobju leta polno govoric. Vsak teden bose slišali drugo zgodbo. Ne ponujamo dela Lewisu Hamiltonu in nismo mu poslali ponudbe,” je dejal Vasseur, ki pa je obenem pustil vrata odprta za morebitno sodelovanje v prihodnosti: “Nismo se pogovarjali, verjamem pa, da bi bila vsaka ekipa v karavani vesela Lewisa v svojih vrstah.”
Vir: STA
Bo Alonso vztrajal do ponovnega preizkusa Honde?
Druga novica tedna je, da bo Aston Martin leta 2026 menjal opremljevalca motorjev. Namesto z Mercedesovimi bodo Angleži svojo srečo preizkusili s Hondo, ki se je letos znova s polnim imenom vrnila v F1. Jasno, kot opremljevalka Red Bulla in AlphaTaurija. Toda pozor, sezona čez tri leta bo prinesla velike spremembe prav na področju pogonskega sklopa. Ko se je to zgodilo nazadnje (2014), so Japonci v primerjavi z Mercedesom, Ferrarijem in tudi Renaultom veliko zaostali.
A to vodilnega moža zelenih ne zanima. “Naše partnerstvo je zadnji košček sestavljenke, da se Aston Martin utrdi kot vrhunska ekipa, sposobna osvajati naslove. Skupaj z našimi novimi delovnimi prostori dajemo moštvu vse potrebno, ki jih potrebuje za zmagovanje,” je prepričan Lawrence Stroll.
Glede na napredek, ki ga ekipa predvsem po zaslugi Fernanda Alonsa kaže v tej sezoni, ima oče Stroll morda celo prav. A preden bomo to izvedeli, bo preteklo še nekaj časa. Veliko hitreje pa bomo videli razplet letošnje VN Monaka. Dirka v katero gre kot velik favorit Red Bull z Maxom Verstappnom na čelu, vsi ostali pa zgolj kot izzivalci. Bo komu uspelo? Preverite na programih Sportkluba!
Spored VN Monaka 26. – 28. maj
Monte Carlo
Petek: prvi prosti trening (13.30), drugi prosti trening (17.00)
Sobota: tretji prosti trening (12.30), kvalifikacije (16.00)
Nedelja: dirka (15.00)
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje