Za nami je najbolj enosmerna sezona v zgodovini formule ena. Max Verstappen je z Red Bullom podrl številne mejnike, ki jih bo kadarkoli v prihodnosti težko, če ne kar nemogoče preseči. In vse to je Nizozemcu uspelo le dve leti potem, ko se je za prvi naslov v kraljici motošporta boriti vse do zadnjega kroga.
Preselimo se s časom slabi dve leti nazaj. Max Verstappen in Lewis Hamilton sta na zadnjo dirko sezone v Abu Dabiju prišla z enakim izkupičkom točk, na otočku Jas pa smo videli pravo dramo. Na koncu je po sporni odločitvi nekdanjega direktorja dirk Michaela Masija in prehitevanju Hamiltona v zadnjem krogu dirke do prvega naslova prvaka prišel Nizozemec.
In zdaj smo spet v sedanjosti. V nedeljo se je karavana dirkačev na tradicionalnem zaključku v enem od Združenih arabskih emiratov ustavila še petnajstič v zgodovini. Četrte zaporedne zmage v tamkajšnji marini se je znova veselil Verstappen, ki pa je svoj tretji zaporedni naslov v žep pospravil že pred več kot mesecem dni – šest dirk do konca.
26-letnik, rojen v belgijskem Hasseltu, je bil letos brez konkurence. Zmagal je na kar 19 dirkah od 22, s čimer je izboljšal rekord Alberta Ascarija iz leta 1952, v tretjem letu od ustanovitve svetovnega prvenstva! Italijan je takrat slavil na 6 od 8 dirk, kar znaša 75 odstotkov. Verstappen je to letvico zdaj ustavil pri neverjetnih 86,36 odstotka!
Končni seštevek sezone 2023:
Dirkači:
1. Max Verstappen (Red Bull) 575
2. Sergio Perez (Red Bull) 285
3. Lewis Hamilton (Mercedes) 234Moštva:
1. Red Bull 860
2. Mercedes 409
3. Ferrari 406
Tudi 19 zmag v eni sezoni je jasno rekord, s čimer je nizozemski lev še izboljšal svoj lanski dosežek, ko je slavil na 15 dirkah. Skupno je zbral 575 točk – od 620 možnih, kar pomeni slabih 93 odstotkov. Enako je uspelo njegovemu moštvu – Red Bull je po zaslugi dveh slavij Sergia Pereza iz rok izpustil le eno dirko v sezoni (v Singapurju je zmagal Carlos Sainz s ferrarijem) in za skoraj 100 točk izboljšal točkovni izkupiček konstruktorja. Rekord Mercedesa iz leta 2016 (765) je zgodovina, nova meja je postavljena pri 860 točkah.
Verstappen je v zadnjih dveh letih skupno torej zbral 34 zmag od skupno 54 v karieri, s čimer se je ob koncu sezone 2023 že prebil na tretje mesto na večni lestvici. Pred njima sta le še Michael Schumacher (91) in Lewis Hamilton (103), toda roko na srce – ne Nemec ne Britanec nikoli v svoji karieri nista prevladovala tako kot Nizozemec letos.
Najuspešnejši dirkači po številu zmag v F1:
103 – Lewis Hamilton
91 – Michael Schumacher
54 – Max Verstappen
53 – Sebastian Vettel
51 – Alain Prost
Vse to pod vprašaj postavlja ravnanje vodilnih mož F1. Nekdanji tehnični direktor Ross Brawn je že pred časom skupaj s sodelavci zasnoval spremembo pravil, ki so v veljavo vstopila lani. Vrnitev talnega zračnega tunela in poenostavitev krilc, če povzamemo glavne, naj bi poskrbela za lažja prehitevanja in lažje dirkanje ena na ena tudi brez sistema DRS, posledično pa torej bolj izenačene dirke in seveda prvenstva.
Če je učinek deloval vsaj v sredini startne vrste – med drugim in petim v seštevku moštev je samo 129 točk razlike, pa je zastrašujoča razlika do rdečih bikov. Vsota točk drugega Mercedesa (409) in tretjega Ferrarija (406) ne bi zadoščala, da bi Red Bull izrinili z vrha (860).
Najbolj dominantne sezone v zgodovini F1:
Max Verstappen (2023): 19 zmag / 22 dirk – 86,36%
Alberto Ascari (1952): 6/8 – 75%
Michael Schumacher (2004): 13/18 – 72,22%
Jim Clark (1963): 7/10 – 70%
Sebastian Vettel (2013): 13/19 – 68,42%
Max Verstappen (2022): 15/22 – 68,18%
Juan Manuel Fangio (1954): 6/9 – 66,67%
Michael Schumacher (2002), Lewis Hamilton (2020): 11/17 – 64,71%
In kaj to pomeni za prihodnost? Zagotovo mora biti razplet letošnje sezone alarm za trenutne glavne odločevalce. V letih 2024 in 2025 sprememb na podlagi tehničnih pravil ni vidiku, kar pomeni, da bo moštvo iz Milton Keynesa verjetno težko ujeti. Strah, da bi se lahko ponovilo letošnje leto, je že izpostavil sedemkratni svetovni prvak Hamilton, češ da je Red Bull letošnji dirkalnik nehal razvijati že avgusta, pa je na zadnji dirki sezone vseeno slavil s 17 sekundami prednosti pred Charlesom Leclercom v ferrariju.
Šele leto 2026 prinaša nove velike spremembe, takrat na področju pogonskih sklopov dirkalnikov. Čeprav so smernice že zapisane, motorni proizvajalci pa se v ozadju že pripravljajo nanje, imajo tisti na vrhu tega športa še čas, da skušajo poskrbeti, da do tako občutnega odskoka določenega moštva z drugačnimi regulacijami ne bo prišlo. Pa čeprav se je to v tretjem tisočletju zgodilo vsakokrat.
Max Verstappen si bo tako v naslednjih dveh sezonah verjetno brez težav še naprej utiral pot k vrhu najboljših dirkačev vseh časov, kamor sicer zaradi kombinacije surovega talenta, izjemnega občutka za vožnjo v vseh razmerah, ubijalskega instinkta in najhitrejšega dirkalnika sodi že zdaj. Navdušenci nad formulo eno pa se bomo večino nedelj še naprej dolgočasili z upanjem, da čez dobri dve leti na zmagovalnem odru ne bomo na ’repeat’ poslušali zgolj nizozemske himne.
Mnenje avtorja komentarja ne odraža nujno mnenja celotnega uredništva.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje