Po dveh letih se je vrnil tja, kamor spada – na vrh

Avtomoto 15. Avg 202210:26
Delite:
Foto: MXGP

Po lanskem razočaranju, ko je večino sezone vozil z rdečo številko vodilnega, nato pa tudi zaradi poškodbe v skupnem seštevku po napetem zaključku zasedel tretje mesto, je napovedal, da se bo vrnil še bolj motiviran in željan uspeha. Tim Gajser je svojo obljubo držal in že dve prizorišči pred koncem še četrtič v razredu MXGP, skupno pa že petič, postal svetovni prvak.

“Vav! Kakšen dan. Zagotovo nisem odvozil kot znam, a naloga je opravljena in to je bil cilj na začetku dneva. Pet naslovov prvaka, sploh ne morem verjeti … Nisem še povsem dojel. Velika zahvala celotni ekipi Honde Racing, ljudem na dirkah in podpori na Japonskem. Hvala tudi mojemu dekletu in podpori navijačev z vsega sveta. Super je videti, ko ljudje ob progi navijajo zate, ne morem se jim dovolj zahvaliti. To je res poseben trenutek, zelo sem vesel ob petem slavju!” so bile besede 25-letnega Tima Gajserja, ko je včeraj v finskem Hyvinkääju po drugi vožnji tudi matematično postalo jasno, da je še četrtič najboljši v najmočnejšem motokrosističnem razredu.

Foto: MXGP

Skoraj končal, nato navdušil

Čeprav na severu Evrope tudi zaradi nervoze ni navdušil (osvojil je skupno šesto mesto), pa je bil v letošnji sezoni razred zase. Več kot zasluženo je prejel zlato številko, ki pripada svetovnemu prvaku. Od 32 posamičnih voženj jih je dobil kar 13, še osemkrat je bil drugi. Na 16 prizoriščih je zbral kar osem skupnih zmag. Udaren je bil predvsem uvod v sezono, ko v prvih 15 vožnjah ni končal nižje od tretjega mesta. Po letih 2016, 2019, 2020 je to njegov četrti naslov v razredu MXGP, skupaj s tistim v MX2 iz leta 2015 pa je že pri številki pet.

Dirkač s številko 243, ki je posvetilo njegovemu tragično preminulemu bratu, je že v svojih najstniških letih nakazal svoj talent. Zgolj dvanajst dni po 19. rojstnem dnevu je postal prvak razreda MX2, kar je bil za njegovo zaenkrat edino moštvo v karieri Hondo sploh prvi naslov po 20 letih. In to kmalu po tem, ko je skupaj z družino resno razmišljal, da zaključi z motokrosom.

Foto: HRC Racing

Moč pokazal že kot novinec

V talent mladeniča iz Makol pri Ptuju pa nato več ni dvomil nihče. Oziroma če so skeptiki obstajali, jih je Gajser hitro utišal. Po za nekatere spremljevalce tega športa presenetljivi odločitvi, da mu Honda že naslednjo sezono (2016) ponudi mesto v najvišjem razredu, se izziva ni ustrašil. Pač pa je v svojem zmagovalnem slogu tudi kot novinec briljiral in postal najboljši na svetu.

Sledili sta dve nekoliko zahtevnejši leti, v kateri takšnih rezultatskih presežkov ni bilo. Da, bili so posamezni prebliski iz najboljših časov, toda v konstanti vrhunskih izidov je bila konkurenca boljša. Vse to pa je Tima, sina nič manj zagretega motokrosista Bogomirja, gnalo k izboljšanju.

Foto: Guliverimage

Poškodba preprečila hat-trick

V sezonah 2019 in 2020 ga ni mogel ustaviti nihče. Niti koronavirus, ki je v drugem od omenjenih let močno zaznamoval tudi športni svet in povsem spremenil začrtani koledar. Tim je imel svoje želje in cilje, ki jih je tudi dosegel. Močno se je izboljšal predvsem na peščenih podlagah, ki so mu v preteklosti povzročale težave. Ko je usvojil še to prvino, so ga tekmeci gledali v hrbet.

Tako je bilo tudi v lanski sezoni, ko je večino časa vozil z rdečo tablico vodilnega. Nato pa je prišla poškodba ključnice, po kateri je sicer zelo kmalu čudežno zmagal na VN Nemčije, a v zaključku sezone so bile bolečine vendarle premočne. Kljub solidnim nastopom slovenskega šampiona pa sta bila Nizozemec Jeffrey Herlings in Francoz Romain Febvre boljša. Gajser je kmalu napovedal, da ga bo poraz motivira in se bo letos vrnil še močnejši.

Foto: Valerio Origo via Guliver

Že pri 25 letih med najboljšimi v zgodovini

In to je tudi storil. Zelo dobro je popravil lanskoletne težave na startih, ki so mu odžirale pomembne točke. V tej sezoni napak ni ponavljal in predvsem po izvrstnem prvem delu sezone – nepozaben je predvsem trojček Trentino-Latvija-Italija, ko je tekmecem prepuščal le drobtinice, sam pa je osvojil maksimalnih 150 točk – zasluženo prišel do novega slavja. In to že dve dirki pred koncem. V Franciji in Turčiji bo lahko vozil sproščeno, predvsem pa ponosno.

“Zmaga v prvenstvu, super dan in razlog za veliko proslavo. Da je Tim zmagal, je samo po sebi pravično. Zaradi trdega dela s strani vseh vpletenih v tem uspehu. Čestitke vsakemu članu moštva posebej, morajo biti ponosni, da so Hondi pomagali do novega naslova. In to že dve dirki pred koncem. Prikaz, da je zmagal najboljši,” je ob veselju v japonskem taboru dejal eden od glavnih mož Honde Gordon Crockard.

Foto: MXGP

Gajser je eden najuspešnejših dirkačev v zgodovini tega športa, s petim naslovom se je namreč prebil na peto mesto večne lestvice (upoštevajoč v katerem razredu so dirkači zmagovali). Po slavju v letu 2019 je Štajerca močno vleklo tudi čez lužo, kjer bi se v ZDA preizkusil v ZDA. V zadnjih letih je želja nekoliko usahnila, kot je dejal, pa se v razredu MXGP in v moštvu Honde počuti kot doma. Očitno res.

Idol in zgled mladim

Ob slavju na Finskem je Gajserju čestital tudi prvi mož Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) Andrej Brglez: “Čestitke in poklon Timu Gajserju za že peti naslov svetovnega prvaka, kar ga uvršča med najuspešnejše motokrosiste vseh časov in najboljše slovenske športnike. V Avto-moto zvezi Slovenije smo ponosni, da imamo v svoji sredi šampiona takega kova in idola mladih, ki se – tudi zahvaljujoč Timu in njegovim dosežkom, vse bolj navdušujejo za motošport. Prepričani smo, da se za prihodnost slovenskega motokrosa ni bati in da se bomo izjemnih rezultatov lahko veselili tudi v prihodnje.”

Komentari

Vaš komentar