Ferrari je pred VN Emilije Romanje testiral nenavadno rešitev, s katero želi Mednarodna avtomobilska zveza zmanjšati pršenje vode ob vožnji v deževnih razmerah ter tako omogočiti, da bi se lahko dirka tudi v močnejšem nalivu nemoteno nadaljevala.
V zadnjih sezonah smo bili pogosto priča rdeči zastavi, s katero je vodstvo formule ena prekinilo dirke, ki jih močneje “zalil” dež. Večje pnevmatike, ki so v uporabi po trenutnih regulacijah, s steze v zrak odpihnejo preveliko količino vode, dežna zavesa za dirkalniki pa onemogoča varno vožnjo zaradi močno zmanjšane vidljivosti.
Čeprav Pirelli izdeluje dve različici dežnih pnevmatik, za rahel (intermediate) in močan dež (full wets), slednje le redko vidimo v uporabi. V primerih, ko je na stezi dovolj vode, da bi morali dirkalnike “preobuti” v pnevmatike s temno modro obrobo, običajno komisarji že prekinejo akcijo na stezi.
Že lani je FIA v Silverstonu preizkušala prvo in precej manjšo različico blatnikov, s katerimi se je z dvigom vode spopadla povsem neuspešno. Slabo leto dni pozneje so v Fioranu preizkusili novo rešitev. V drugo so čez pnevmatike namestili precej večje pokrove, delovanje pa je z lanskim bolidom Ferrarija preizkušal Arthur Leclerc, sicer mlajši brat zvezdnika Charlesa Leclerca.
Za njim je vozil testni voznik Ferrarija Oliver Bearman, ki je v letošnjem dirkalniku z logotipom slovitega poskočnega konjička preverjal, kakšna je vidljivost v dežni zavesi.
Učinek minimalen
Dramatična zasnova blatnikov, kakršnih v F1 še nismo videli, ni prepričala, zato jih tudi nikoli ne bomo, poroča Motorsport. Analiza je pokazala, da je učinek minimalen, saj ogromno količino vode v zrak še vedno razprši difuzor. Posledično je FIA sklenila, da prekine razvoj te rešitve.
Naslednja dirka sezone bo že to nedeljo, znova tudi z ekskluzivnim prenosom na Sportklubu, v Monacu. V seštevku po sedmih preizkušnjah zanesljivo vodi Max Verstappen, ki ima pred Charlecom Leclercom 48 točk naskoka.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!