S preobrazbo v boj z avstralskim urokom

Avtomoto 30. Mar 202312:05 0 komentarjev
Max Verstappen
Max Verstappen je v Melbourne prišel odlično razpoložen in se pozabaval z lasuljo. Foto: Profimedia

Nova sezona formule ena se je začela s popolno prevlado Red Bulla, ki se trenutno zdi v drugi galaksiji od konkurence. V Avstraliji bo imel kljub temu nekaj za dokazati, gre za stezo, kjer vse od začetka hibridne ere še nima zmage, niti najboljšega startnega položaja. Bodo končali urok, se jim morda lahko konkurenca približa?

Dve dvojni zmagi Avstrijcev in dve tretji mesti Fernanda Alonsa, ki je na dveh dirkah skupno za drugim najhitrejšim Red Bullom zaostal krepkih 42 sekund. Boj za naslov bo to sezono, če se ne bodo razmerja že zelo kmalu in tudi zelo močno spremenila, pripadel Maxu Verstappnu in Sergiu Perezu. Medtem ko se konkurenca ukvarja z raznoraznimi težavami in iskanjem hitrosti, je v garaži aktualnih prvakov edini kamen spotike zaplet okoli najhitrejšega kroga na VN Savdske Arabije.

“Vse je super. Pogovorili smo se in smo znova poenoteni, iz tega smo se tudi nekaj naučili. Takrat sem menil, da nisem prejel vseh informacij, a sem potem uvidel, da je bilo s strani moštva vse v najlepšem redu,” je okoliščine razjasnil Mehičan, ki se je razburjal, ker naj mu inženir ne bi sporočil, da bo Max poskušal v zadnjem krogu dirke postaviti najhitrejši krog in s tem osvojiti dodatno točko. Kar mu je naposled tudi uspelo.

V Melbournu je Red Bull, čeprav je v kraljici motošporta osvojil že pet konstruktorskih in šest dirkaških naslovov, slavil le enkrat. Leta 2011 je na najvišjo stopničko odra za zmagovalce stopil Sebastian Vettel. “Upamo, da bomo ohranili momentum, za nami sta dva res izjemna dirkaška vikenda,” je dodal Perez, zmagovalec VN Savdske Arabije pred slabima dvema tednoma.

Vrhunci VN Savdske Arabije:

Presrečni Alonso in zmeda v Mercedesu

Glavni izzivalec Pereza in Verstappna bo znova Alonso. 41-letni Španec je v Džedi osvojil še svoje 100. stopničke v karieri, postal je šele šesti dirkač s tem mejnikom. V Avstralijo je tako prišel odlično razpoložen: “Trenutno smo presrečni z dirkalnikom. Smo boljši od pričakovanj. A na naslednjih dirkah se bo veliko spremenilo, razvoj gre naprej, bomo videli, kako bomo ohranjali korak.”

Širši startni položaji

Po zmedi na prvi in drugi dirki sezone, ko sta bila Alonso in Esteban Ocon kaznovana zaradi nepravilnega položaja ob startu dirke, je FIA razširila mesta in dodala tudi sredinsko črto.

Alonso (spredaj desno) je bil zaradi nepravilnega položaja kaznovan. Foto: Profimedia

V Mercedesu, ki je v Džedi preskočil bledi Ferrari, se zapleta britansko rivalstvo znotraj ekipe. Lewis Hamilton je uspeh Georga Russlla pripisal sreči, medtem ko mu mlajši sonarodnjak odgovarja: “Mislim, da ni vključene prav nič sreče. Gre za pripravo pred dirko in za spremembe na avtomobilu. Verjel sem, da smo bolid pripravili bolje, kot Lewis.”

Nemci so sicer prepričani, da se lahko še letos vmešajo v boj za naslov. “Končno vidimo, da razvoj počasi učinkuje in nas bo vrnil v igro. Glavna stvar je, da še naprej spoznavamo dirkalnik,” je prepričan tehnični direktor Mike Elliott. Večina moštev sicer načrtuje velike posodobitve maja, ko se karavana vrne v Evropo.

Konec proslavljanja na zidu

FIA se je odločila še za eno spremembo. Od VN Avstralije moštvom grozi kazen, če se bo osebje povzpelo na zid, ki ločuje stezo od paddocka. Po tradiciji prav vsako dirko vidimo številne mehanike in drugo osebje, kako skupaj z dirkačem proslavi prečkanje ciljne črte. Kot kaže, smo to zadnjič videli na VN Savdske Arabije.

FIA pravi: Dovolj skakanja na zid. Foto: Profimedia

Ferrari daleč od lanske forme

Lani se je suverene zmage v Melbournu veselil Charles Leclerc s Ferrarijem. Letos se to zdi nemogoč scenarij, Italijani so od lanskega leta močno nazadovali, za nameček so od Bahrajna do Savdske Arabije storili še dodaten korak nazaj. Če so se morda na uvodu vendarle zdeli drugo moštvo za Red Bullom, so bili v Džedi še za Aston Martinom in Mercedesom.

“Tista zmaga se zdi res daleč. Nočem se osredotočati na zgodovino. Lepo se je vrniti na stezo, kjer imaš dobre spomine, a moramo biti realistični. Daleč smo od lanskega položaja. Naš paket ne omogoča zmage, tega se zavedamo. Kljub temu smo motivirani, da obrnemo položaj. Veliko novih delov bomo pripeljali na naslednje dirke,” je dejal Monačan.

Omenimo še McLaren, ki je to sezono padel na začelje karavane in je skupaj z AlphaTaurijem še edini brez točke. Lando Norris je osvojil dve 17. mesti, novinec Oscar Piastri eno 15. ob odstopu v Bahrajnu. Angleži načrtujejo do poletnega premora povsem prenoviti dirkalnik. “Prihaja B-verzija bolida,” pravijo v Wokingu.

VN Avstralije, 10. april

Dolžina kroga: 5,275 km

Število krogov: 58

Dolžina dirke: 306,124 kilometra

Število zavojev: 14 (9 desnih, 5 levih)

Število DRS con: 4

Smer dirkanja: v smeri urinega kazalca

Rekord kroga: 1:20,260 Charles Leclerc (2022) – lani so dirkališče prenovili

Prva dirka: 1996

Spored za VN Avstralije

Melbourne

Petek: prvi prosti trening (3.30), drugi prosti trening (7.00)

Sobota: tretji prosti trening (3.30), kvalifikacije (7.00)

Nedelja: dirka (7.00)

Vso akcijo si oglejte na programih Sportkluba.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!