Ali kronometrska kolesa sodijo v profesionalno kolesarstvo?

Kolesarstvo 13. Feb. 20228:40 > 9:52
Delite:
Chris Froome na kolesu za kronometer. Foto: Guliverimage

Štirikratni zmagovalec Dirke po Franciji Chris Froome je mnenja, da bi bilo kolesarstvo varnejše in bolj pošteno brez uporabe posebnih koles za kronometer.

Froomov glavni argument je varnost. Zato dvomi tudi v odločitve organizatorjev, ki trase oblikujejo tudi z odseki, kjer so tlakovci ali pesek.

Froomovi komentarji so v skladu z nekaterimi dogodki, ki so se zgodili v zadnjem času. Predvsem nesreča Egana Bernala, v kateri je skoraj izgubil življenje, je dober razlog za razmislek o povečanju varnosti kolesarjev, ki jih na cesti ščiti le čelada na glavi.

Egan Bernal ob zdravniški službi v Bogoti. Foto: CyclingNews

Britanec ni edini, ki bi rad povečal varnost kolesarjev. Oglasil se je tudi rojak Tom Pidcock, ki se mu treningi na kolesih za kronometer ne zdijo dobra ideja. Froome, ki se zaveda, da so nekatere njegove največje zmage prišle prav v kronometru, gre do konca: kolesa za kronometer bi prepovedal. “Ljubim kronometer. Je umetnost in da velikim dirkam dodaten zagon. Vseeno za trening na kolesu za kronometer potrebuješ pogoje, ki jih v realnem življenju ni. Kje lahko najdeš cesto, primerno za eno uro neprestane vožnje?”

Varnost ni edini razlog za umik koles za kronometer. Kolo predvsem na vožnji na čas lahko naredi ogromno razliko, zato je lahko velik razkorak med ekipami z večjim in manjšim proračunom. “Kronometre bi lahko vozili na navadnih cestnih kolesih. Takrat bi se šele pokazale sposobnosti kolesarjev.”

“Ironično se mi zdi, da je Mednarodna kolesarska zveza predstavila veliko ukrepov, da je naredila šport varnejši, ob tem pa ignorirala nekaj, kar bi imelo na varnost večji vpliv.” – Chris Froome

Kaj pa tlakovani in gramozni odseki?

Italijan Matteo Trentin in Belgijec Remco Evenepoel sta bila med kolesarji, ki so po Dirki po Valenciji močno kritizirali organizatorje zaradi slabih cest na trasi. Sta mnenja, da gredo predačel. Froome se zaveda, da takšni odseki dodajo veliko vznemirljivosti.

Cesta na zaključku dirke po Valenciji. Foto: Twitter

“Zavedati se moramo, kaj preživljajo kolesarji, ki se več mesecev pripravljajo na dirko. Nato pride en takšen odsek in z malo nesreče je lahko dirke zate konec,” razmišlja Froome in dodaja: “Vidim, zakaj so tlakovci in peščene ceste dobre za gledalce.”

Froome zaključuje, da bi verjetno bilo bolje podobne ceste pustiti za enodnevne klasike, kot je Pariz-Roubaix.

Komentari

Vaš komentar