Za nami so prve tri etape letošnje dirke po Franciji, danes pa je na sporedu atipični prosti dan, saj se mora celotna kolesarska karavana preseliti iz Danske v Francijo. V Hamletovi deželi smo videli tri etape, v pogovoru z Valterjem Bončno smo analizirali dansko avanturo — pričakovali smo, da bi se lahko zgodilo kaj nepredvidljivega, do večjih razlik med favoriti za rumeno majico vseeno ni prišlo.
Grand Départ v tujih državah ima pri kolesarskih privžencih mešane občutke, toda danski navijači so se izkazali za prave kolesarske navdušence. Ob cestah je bilo moč opaziti veliko gledalcev, in čeprav je bil teren predvsem ravninski, to ni preprečilo, da bi uživali v tem, da je francoska pentlja prvič zavila na dansko ozemlje. Poleg tega so v Hamletovi deželi dobili tudi novega junaka. Magnus Cort je poskrbel, da je bil v ospredju druge in tretje etape, s tem je pobral točke za pikčasto majico. Blizu zmage je bil še en Danec Mads Pedersen, ki mu je v zaključnem sprintu nekoliko zmanjkalo za uresničitev sanj.
Etape morda zaradi vetra niso bile preveč agresivne in polne akcije, a milijoni navijačev ob cesti so slavili Tour de France in dansko ljubezen do kolesarstva. O tem, kako so se etape na Danskem odvile, smo spregovorili tudi z nekdanjim profesionalnim kolesarjem Valterjem Bončo.
“Zame osebno se kronometer ni razpletel po pričakovanjih, bilo je dosti ovinkov in mokra cesta. Nisem pričakoval, da bosta tako Pogačar kot Roglič tako visoko oziroma odpeljala tako na polno. Za Tratnika sem to nekako pričakoval, za ostale pa sem mislil, da bodo odpeljali nekoliko bolj rezervirano, ker je bila trasa zelo nevarna. Mislil sem, da bodo zato odpeljali nekoliko bolj zadržano, ker izgubiti nekaj sekund na prvi etapi, ne bi to pomenilo nobene tragedije,” je glede uvodnega kronometra dejal Bonča.
Glede zmagovalca pa dodal: “Vseeno sem pričakoval da bo Ganna nekoliko bolje odpeljal, čeprav je bil na koncu četrti, pa sem mislil, da bo prav Italijan na koncu na najvišji stopnički. Videlo se je, da so bili v ospredju prav Belgijci in Slovenci, ki se znajo voziti v takih razmerah oziroma imajo občutek za vožnjo po spolzkih cestah.”
“Na drugi in tretji etapi pa ni bilo nobenih presenečenj. Napovedovali so, da bo veliko vlogo igral bočni veter v drugi etapi, na koncu to ni bil problem. Prav tako so ekipe še povsem spočite in so dobro varovale svoje favorite, na koncu pa brez prestresov, za zmago so se pomerili sprinterji, kot je bilo to pričakovano. Mislim tudi, da niso vozili tako agresivno in napadalno. Glede na pretekla leta so bile etape dokaj mirne, morda tudi zato, ker so ceste drugačne, nekoliko manj krožišč v zaključku etap,” je drugo in tretjo etapo ocenil edini slovenski kolesar na Giru leta 1993 in 1994.
Vrnitev v Francijo
Dirka se bo nadaljevala v torek, 5. julija, s 4. etapo v bližini severne francoske obale in z notranjo pentljo med Dunkerquem in Calaisom. 171 km dolga etapa vključuje več vzponov in vzpon Cap Blanc-Nez le 10 kilometrov od cilja.
V 5. etapi, ki vključuje 11 sektorjev in skupno 19,4 km tlakovcev iz klasike Pariz-Roubaix, bo za kolesarje, ki se borijo za končno zmago veliko bolj resno. Te se pojavijo v drugi polovici 153,7 km dolge etape in lahko tako kot prejšnja leta povzročijo padce, velike časovne zaostanke, zlomljeno srce in slavo za zmagovalca.
“Kocke bodo največji problem. Kar se tiče naših favoritov za končno zmago, mislim, da Roglič je letos vozil na kockah in dovolj pozna te ceste, Pogačar je tudi že vozil po kockah in tudi tehnično je dobro podkovan. Vseeno mislim, da ne bi smelo biti večjih problemov, ker bodo vsi pazljivi, vsi se bojijo teh odsekov. Največkrat se zgodi kaj, ko to nihče ne pričakuje. Na teh etapah bodo vsi skoncentrirani, tako da večina favoritov se ne bo odločila za tveganje in napade. Najbolj nevarno je, če se zgodi padec večje skupine kolesarjev, ker takrat ne moreš narediti nič”, je glede kock in pričakovanj dodal Bonča.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!