Čeprav so govorice o nastanku nove kolesarske platforme One Cycling v zadnjem času potihnile, pa se po naših informacijah v ozadju vse pripravlja za njeno ustanovitev. O tem je za Sportklub spregovoril tudi Milan Eržen, direktor ekipe Bahrain Victorious v svetovni seriji.
Nastanek kolesarske superlige, kot so nekateri poimenovali novo ureditev kolesarstva v svetovni seriji, je tik pred vrati. Predvsem naj bi šlo za pravičnejšo razdelitev dobička med vsemi deležniki: organizatorji, kolesarske ekipe, mediji in njihove pravice …
Čeprav je šef Visme-Lease a Bike Richard Plugge konec lanskega leta dejal, da je izvedba nove realnosti kolesarskega sveta, ki sliši na ime One Cycling, zaradi počasnih premikov pod vprašajem, je zdaj drugačne besede za Sportklub ponudil direktor Bahrain Victoriousa Milan Eržen.
“V nekaj mesecih bo jasno, kaj smo se ekipe dogovorile. To ne bo nobena nova liga, tudi vse stare dirke bodo ostale. Zavedamo se, da obstajajo nasprotniki te ideje, a ekipe imamo dovolj, da nas vsi izkoriščajo. Nimamo nobenih televizijskih pravic, spimo v najslabših hotelih, ki jih izberejo organizatorji. Oni ustvarjajo velike dobičke, ki pa jih brez ekip ne bi bilo. 16 ekip je odločenih, da naredimo nek premik. V nekaj mesecih bo podpisana pogodba o ustanovitvi platforme, ki bo zaživela leta 2025, leto pozneje pa bo že serija dirk, ki bo v organizaciji te platforme. Vse skupaj ne bo vplivalo na že obstoječe dirke. Ne pogovarjamo se o tem, da ne bi bilo Toura de France, klasik … Gre za dodatne dirke, na katerih bodo dirkale najboljše ekipe na svetu,” je o ustanovitvi platforme One Cycling dejal 53-letni Dolenjec.
Pritisk na največje
Po naših informacijah naj bi združene kolesarske ekipe (med 16 ni francoskih moštev, od ostalih iz svetovne serije pa so zraven tudi zasedbe Tudor, Israel PremierTech in Lotto Dstny iz ProToura) že našle investitorja, ki bo v projekt vložil 350 milijonov evrov. Prav tako je že določena razdelitev finančne pogače po tretjinskem ključu (tretjina organizatorjem, tretjina ekipam, tretjina nosilcem medijskih pravic), projektu pa sta se med drugim že pridružili dirka po Flandriji in dirka po Švici. Ekipe pa so se s podpisom pogodbe zavezale, da bodo na dirke v organizaciji One Cycling poslale svoje najboljše kolesarje.
Kaj to pomeni v praksi, za koliko dirk in kdaj se bo razširil tekmovalni koledar in kako se bodo odzvale največje dirke – tu sta močni podjetji predvsem francoski ASO, ki organizira Tour de France in Vuelto, in italijanski RCS, ki bdi nad izvedbo dirk na Apeninskem polotoku, vključno z Girom -, bo jasno v prihodnjih mesecih.
Daljši pogovor z direktorjem Bahrain Victoriousa Milanom Erženom si boste lahko na naši spletni strani prebrali v nedeljo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje