Generalka je bila uspešna. Tadej Pogačar se je minuli konec tedna prvič po dveh mesecih tekmovalno vrnil na ceste in v svet takoj poslal sporočilo, da je še vedno v vrhunski formi. Šele kot drugemu Slovencu v zgodovini mu je v istem letu uspelo postati državni prvak tako v kronometru kot na cestni preizkušnji. S prikazanim so zadovoljni tudi njegovi nadrejeni.
“Načrt je bil, da že v prvem krogu, če bo priložnost, naredimo dirko težko. Glede na to, da Tadeju vzponi na vso moč bolj odgovarjajo kot ostalim, smo se zavedali, da je treba dirko narediti težko že vse od starta. Drugače bi lahko bilo v zaključku zahtevno. Tudi Matej Mohorič je namreč v odlični formi. Takoj po startu je bilo v begu 12 kolesarjev, med njimi tudi Luka Mezgec. Tadej se je odločil, s pomočjo Domna Novaka napadel, na vrhu pa sta z Luko ostala sama. Takoj sta začela sodelovati in prednost je naraščala,” je potek včerajšnjega začetka cestne dirke državnega prvenstva opisal Andrej Hauptman.
Športni direktor UAE Emirates je v spremljevalnem vozilu cel dan tesno sledil svojemu varovancu in bil zadovoljen s prikazanim. Pogačar si je sicer na državnem prvenstvu želel nekaj treninga vožnje v skupini, zadeve, ki ga zaradi zloma zapestja pred dvema mesecema tudi najbolj skrbi pred prihajajočim Tourom. Toda: “Tadeju vožnja v skupini nikoli ni delala težav. Verjamem sicer, da bo v Bilbau malce bolj pozoren in previden. Ampak previdnost na Touru ni nikoli odveč,” je dejal Hauptman.
Nedeljska dirka v Radovljici je po nekaj letih znova minila brez radijskih povezav med kolesarji in športnimi direktorji. A po besedah Hauptmana to ni predstavljalo težav. “Že v prvem krogu smo bili v stiku s Tadejem in Luko. Ves čas smo komunicirali. Bilo bi drugače, če bi bilo več majhnih skupin z manjšimi razlikami. Da bi bili z avtom bolj zadaj.”
Pri UAE Emirates so se sicer izkazali tudi s športno potezo. Luka Mezgec, na koncu drugouvrščeni, na dirki ni imel spremljevalnega vozila. Njegove obroče je tako v svojem vozilu prevažal prav Hauptman, ob morebitnih težavah bi tudi on priskočil na pomoč izkušenemu Gorenjcu. “Na takem nivoju je najprej fair-play. Nihče si ne želi zmagati ob nesreči ali težavah tekmeca.”
Uspešnost sprememb bodo ocenili v Parizu
Dirka po Franciji se bo 1. julija začela v Bilbau, prve tri etape bodo potekale v Baskiji. Sploh prvi dve bosta zelo razgibani. Teren za podoben napad kot včeraj? “Tour bo zagotovo že na začetku zelo zanimiv. V Baskiji so zelo ozke ceste, strmi kratki vzponi, veliko nervoze. Vsi favorizirani kolesarji bodo morali biti pazljivi že prve dni, da ne dobijo kakšnega zaostanka,” je dejal še vedno edini slovenski kolesar s kolajno cestne dirke na svetovnem prvenstvu (Lizbona 2001).
Toda odločitev o dobitniku rumene majice bo padla v naslednjih dneh in tednih. V drugem tednu bo karavana zavila v Alpe, dokončni izid pa bo znan 23. julija v Parizu. Pogačar je imel zaradi poškodbe in operacije zapestja poseben program priprav. “Morali smo se prilagoditi. Naredili smo ’reset’ in načrt B. Verjamem, da smo naredili vse, da bo Tadej na Touru maksimalno pripravljen. Je pa dirka zelo težka, tudi prvi dnevi bodo zelo zahtevni. Zato moramo za takšno oceno počakati do Pariza, ko bomo videli, v kolikšni meri nam je to uspelo.”
S slovensko pomočjo ali brez?
Veliko bo odvisno tudi od pomočnikov, ki bodo Pogačarju delali družbo v dresu emiratov. Ali bo med njimi tudi Domen Novak, včeraj sedmi (+8:42), Hauptman ni želel razkriti. “Domen je od prihoda v ekipo takoj našel svoje mesto. Je vrhunski tekmovalec, zelo koristen, nepogrešljiv člen ekipe. Kdo bo vozil na Touru, bo jasno v naslednjih dneh, ko bo uradna predstavitev.”
Je pa pritrdil besedam, da je edini spopad te sezone med Pogačarjem in branilcem rumene majice Jonasom Vingegaardom, ki je na dirki Pariz-Nica prepričljivo pripadel Slovencu, dobra napoved. “Vedno je dobro, če se pomeriš s takšnimi kolesarji in zmagaš. Toda ko pridemo v Bilbao, bodo vsi startali z ničle. Takrat takšne zmage ne pomenijo nič, če nisi vrhunsko pripravljen.”
Tudi Andrej Hauptman je v svoji karieri okusil slast zmage na cestni dirki DP. Leta 2000 je konkurenco ugnal za več kot tri minute. “Zagotovo si vsak želi postati državni prvak, sploh pa zdaj, ko je konkurenca tako močna in je kakovostnih kolesarjev res veliko. A že sam sem bil takrat res ponosen in vesel, da mi je uspelo.” Pa mu je to dalo dodatno motivacijo? “Nikoli nisem imel težav z motivacijo, vedno sem bil zelo motiviran. To ni kaj preveč vplivalo, drugače bi več zmagal,” je zaključil v smehu.